سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تاکسیرانی جزء مشاغل سخت و زیان آور است

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب: 380411
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکسیرانی شغلی بسیار پرزحمت است و به عقیده بنده جزو مشاغل سخت و زیان اور به شمار می‌آید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمددنیامالی در مراسم افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی تاکسیرانی که بعد ازظهر امروز با حضور بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک، مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی، قناعتی و اقبال شاکری اعضای شورای شهر تهران و شهرداران مناطق دو و ۱۹ و همچنین رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی برگزار شد اظهار داشت: به اعتقاد بنده شغل‌هایی که با مردم و حوزه‌های اجتماعی مرتبط است هرچه بیشتر از مسائل آموزشی برخوردار باشد تأثیرات فراوان‌تری در اجتماع خواهد داشت ضمن اینکه این آموزش‌ها می‌تواند با مسائل ایمنی نیز مرتبط باشد.

وی افزود: شغل تاکسیرانی بسیار پرزحمت است و به عقیده بنده جزو مشاغل سخت و زیان آور به شمار می‌آید که بنده فکر می کنم بدون نیاز به مصوبه مجلس این مسئله را حل کرد. بخش تأسف بار جایی است که به دلیل فشارهای اقتصادی برخی رانندگان تاکسی را می‌بینیم که بیش از ۷۰ سال سن دارند و درحالی که باید به استراحت بپردازند به این فعالیت مشغول هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه براینکه باید به صورت دائم به تاکسیران‌ها آموزش دهیم باید محدودیت‌های سنی نیز برای افراد فعال در این شغل قائل شویم ضمن اینکه سلامت تاکسیران‌ها از جمله در حوزه بینایی و سرعت عکس العمل بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز پیش از اینکه به هر نتیجه‌ای دست یافته باشیم به شخصیت تاکسیران توجه شده است، گفت: به اعتقاد بنده اقدامات سلبی در خصوص فعالیت‌ها یا تخلفات تاکسیران‌ها موفقیتی در برندارد و اقدامات ایجابی نتیجه بهتری خواهد داشت. ضمن اینکه باید در کنار توجه به این موضوعات انگیزه‌ای ایجاد کنیم تا تاکسیران‌ها مجاب به گذراندن این دوره‌ها شوند.

دنیامالی تصریح کرد: هرچه سطح دانش را ارتقا دهیم پاسخهای خوبی از جامعه دریافت خواهیم کرد. امیدوارم تاکسیرانی شهر تهران با اقدامی که برای راه اندازی این مرکز عملی کرد الگویی برای سایر کلان‌شهرها شود و بتوانیم هرچه زودتر نتایج آن را به یک نحوی اندازه گیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *