شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
در میادین مناطق مرکزی؛

ارزش تولید گاز ایران به ۴۲ میلیارد دلار رسید

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب: 344384
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ارزش تولید گاز در مناطق مرکزی کشور را سالانه ۴۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود میزان کل تولید گاز در این مناطق امسال به ٩٠ میلیارد مترمکعب برسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سلبعلی کریمی درباره آخرین وضعیت افزایش تولید گاز طبیعی در مناطق مرکزی ایران، گفت: ارزش کل تولید گاز در مناطق مرکزی کشور در سال جاری حدود ۴۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به تولید بیش از ۵۰ درصد گاز مورد نیاز کشور در مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: تولید گاز در روزهای سرد سال به ۳۰۶ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت که این رقم، بیشتر از برنامه تولید تکلیفی است.

این مقام مسئول با یادآوری گستردگی و شرایط متنوع، پیچیده و سخت کاری تولید گاز در مناطق مرکزی ایران، اظهار داشت: فعالیت‌های این شرکت در ۱۱ استان کشور گسترده است و با توجه به تنوع اقلیمی متفاوت مناطق تحت پوشش آن، کارکنان با شرایطی طاقت فرسا در کار مواجه هستند.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تاکید بر فعالیت این شرکت در دو حوزه نفت و گاز ادامه داد: این شرکت همواره در تلاش است توان تولید خود را بیش از تعهدات تکلیفی نگه دارد و به همین دلیل، بالاترین نرخ تولید گاز در سطح شرکت ملی نفت ایران، به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اختصاص یافته است.

به گفته کریمی بررسی تولید گاز در مناطق مرکزی ایران از ابتدای سال تاکنون و برنامه ریزی تولید تا پایان سال نشان می دهد، پیش بینی می‌شود میزان کل تولید گاز طبیعی در این مناطق امسال به ۹۰ میلیارد مترمکعب برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *