پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

فعالیت ۱۷۰ شرکت دانش بنیان در نفت و گاز

يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 476940
رئیس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از ۲۵۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۷۰ شرکت در حوزه نفت و گاز فعالیت می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مصطفی کریمیان اقبال با اشاره به اینکه ارائه راهکارهای مناسب برای چالش‌های موجود در صنعت نفت تنها مختص دولت نیست، گفت: برخی از راهکارها به منظور رفع مشکلات و چالش ها در صنعت نفت نیازمند تلاش موثر بخش خصوصی است.

وی ضمن اشاره به موارد مشابه در دیگر کشورها شبکه سازی و ارتقاء ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌ها را بحثی جدی خواند و گفت: نه تنها دولت، بلکه خود بخش خصوصی می بایست با جدیت بیشتری در آن نقش بازی کند.

رئیس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ ادامه داد: تمرکز بخش خصوصی بر تحقیق و توسعه و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و همچنین جهت دهی نیروی انسانی به ایده پردازی و آماده سازی آنها برای نوآوری و خلاقیت از دیگر راهکارهای در دست در بخش خصوصی است.

کریمیان اقبال در ادامه به ارائه برخی راهکارهایی پرداخت که این بار نقش دولت در آن قابل ملاحظه است و با بیان اینکه سیاست گذاری و برنامه ریزی در سطح کلان با توجه به جایگاه بین‌المللی و منطقه ایی کشور، از مواردی است که باید دولت به آن توجه کند، اظهار کرد: سطحی گری در جهت رفع موانع و دخالت‌های نابجای دولت باید رفع شود و با ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور تربیت نیروی انسانی به شفاف سازی و اجرای برنامه های حمایتی و کلان ملی پرداخت.

رئیس کارگروه بهبود فضای کسب و کار ستاد توسعه صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی با اشاره به برنامه های حمایتی از شرکتهای دانش بنیان از جمله قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان،گفت: قوانین و برنامه های حمایتی با هدف قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان و با به کار گیری سیاستهای مختلف مانند تحریک تقاضا، ساماندهی و ارتقاء نظام استاندارد سازی، شفاف سازی و ایجاد نظام جامع آمار و نظام مالی متناسب با تولید محصولات دانش بنیان به تسهیلگری در جهت تجاری سازی می‌پردازد.

به گفته وی، تاکنون، در حدود ۲۵۰۰ شرکت دانش بنیان مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را دریافت کرده که در این میان نزدیک به ۱۷۰ شرکت مختص نفت و گاز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *