شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تقلب اصلاح‌طلبان در انتخابات خانه احزاب

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 341661
بادامچیان، نایب رئیس جبهه پیروان می‌گوید: در انتخابات دور اول خانه احزاب نصف نصف شدیم و دور دوم همه احزاب دیدند که اصولگرایان کار کردیم از این رو خانه احزاب دربست در اختیار ما شد اما در دور سوم آنها تقلب کردند و بنده هم زیر بار تقلب نرفتم.
به گزارش جهان به از تسنیم، خانه احزاب در دولت اصلاحات تأسیس شد و در چند دوره آن احزاب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب در بدنه مرکزی این خانه نقش آفرینی می‌کردند اما به‌دلیل اقدامات و فعالیت‌های سیاسی برخی از احزاب اصلاح‌طلب، اصول‌گرایان به‌مرور از خانه احزاب دور شدند تا اینکه در سال ۸۳ خانه احزاب برای تمدید پروانه تشکیلات خود اقدام نکرد و رفته رفته به تعطیلی کشیده شد.

با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، وزیر کشور از احزاب و تشکل‌ها خواست برای احیاء خانه احزاب به همگرایی برسند و نتیجه را به وزارت کشور اعلام کنند از این رو به سراغ اسدالله بادامچیان که به تازگی نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری شده است و سابقه عضویت در خانه احزاب را دارد رفتیم.

مصاحبه در اطاق شلوغ بادامچیان در طبقه چهارم حزب مؤتلفه اسلامی انجام شد. وی قبل از شروع رسمی مصاحبه خاطرات خود را از دوران قبل از انقلاب بیان کرد وسپس به انتقاد از عملکرد گذشته خانه احزاب پرداخت و به اظهارات اخیر احمد حکیمی پور مبنی براینکه بادامچیان پایه اختلاف خانه احزاب بود واکنش نشان داد و گفت: آن‌ها چاره‌ای جز این ندارند، پایه اختلاف در همان روزی که شما داشتید در سالن وزارت کشور رای می‌گرفتید، آغاز شد. حشمتیان و کواکبیان که هر دو از تیم خودتان هستند در آن جلسه بلند شدند و داد زدند که تقلب کردند، من آنها را تخریب کردم. اگر اختلاف، من بودم این آقایان که از خودتان بودند.

وی همچنین با اشاره به تلاش برخی از احزاب برای احیا خانه احزاب معتقد است: با توجه به عملکرد گذشته این خانه، خانه احزاب پانمی‌گیرد.

بادامچیان در این مصاحبه خاطره از دیدار خود با محمد خاتمی و نحوه خریدن مدرسه در خیابان عطارد برای خانه احزاب بیان می‌کند و در خصوص شکل‌گیری خانه احزاب اصول‌گرایان نیز می‌گوید: اگر قرار باشد آن‌ها تیم خود را راه بیندازند، ما هم تعدادی از اصولگرایان را جمع خواهیم کرد و خانه احزاب اصول‌گرایان را تشکیل می‌دهیم و اصلا اسم آن را باشگاه احزاب می‌گذاریم.

مشروح این مصاحبه به شرح ذیل است:

اسدالله بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، به انتقاد از عملکرد گذشته خانه احزاب پرداخت و با بیان اینکه خانه احزاب از تیپ احزاب اصلاح طلب پدید می‌آید، گفت: اولین بحث اصلاح‌طلبان مطالبه از دولت آقای روحانی است و در اینکه آنها مطالبه، انتقاد و هیاهو می‌کنند، اشتراک‌ دارند؛ در صورتی که وظیفه ما حمایت از دولت قانونی که حکم تنفیذ را از مقام معظم رهبری دریافت می‌کند، است اما آنان به این معتقد نیستند بنابراین چه کاری است که دولت خود را گرفتار آنها کند.

وی تصریح کرد: حرفش را می‌زند، شعارش را می‌دهند اما عمل نمی‌کنند، مگر موسوی در دوران خود با حزب موافقت می‌کرد؟ مخالفت می‌کرد، بنده خودم شاهد بودم و خاطراتش جدا است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه پیرامون پیش نویس لایحه احزاب و تشکل‌های سیاسی که از سوی وزارت کشور منتشر شده است، اظهار داشت: بنده نظراتم را نوشتم و فرستادم البته در کمیسیون شوراها دنبال می‌کردم، ضمن اینکه خودم اولین پیش نویس را در سال ۷۳ نوشتم و معتقدم این قانون نیاز به تکامل دارد و باید عزم دولت را هم دید.

" احمدی نژاد جزو اصولگرایان بود و در جلسه روحانیت با آقای ناطق نوری شرکت می‌کرد همچنین عضو جامعه اسلامی مهندسین و جمعیت ایثارگران بود همین‌که به ریاست جمهوری رسید گفت: کدام حزب؟ و بعدا با احزاب هم همراهی نکرد."

بادامچیان خاطرنشان کرد: خاتمی را هم حزب مشارکت راه انداخته بود، چه همراهی‌ای کرد؛ این نشان می‌دهد که حاکم می‌گوید من دارم کارم را می‌کنم و چه دلیلی دارد عده‌ای هر روز از من طلب کاری کنند.

** اصلاح‌طلبان در انتخابات دور سوم خانه احزاب تقلب کردند

وی همچنین با اشاره به همگرایی احزاب و تشکل‌های سیاسی برای احیای خانه احزاب، گفت: خانه احزاب پانمی‌گیرد. گروه‌هایی که در خانه احزاب گرد هم آمدند و در دور اول نصف، نصف شدیم و دور دوم همه احزاب دیدند که ما (اصولگرایان) کار کردیم از این رو خانه احزاب دربست در اختیار ما شد اما در دور سوم تقلب کردند و بنده هم زیر بار تقلب نرفتم.

نایب رئیس جبهه پیروان یادآورشد: آن دوره مبلغ، معاون سیاسی موسوی لاری به آن‌ها گفت که، شما اگر عاقل بودید بادامچیان را لااقل می‌گذاشتید که برخورد نکند، من پاسخ دادم به خاطر اینکه من را بگذارند یا نگذارند، برخورد نمی‌کنم چون نیازی ندارم، در موتلفه هستم و به آن افتخار می‌کنم.

"آقای عسگراولادی مکه رفته بود، بهزاد نبوی هم حج بود، وقتی برگشتند، دبیرچی به دیدارشان رفت و از من دعوت کرد و ما هم به خانه دبیرچی رفتیم؛ آنجا مرحوم عسگراولادی به بنده گفت که شما کوتاه بیاید، گفتم درست کار کنند ما حرفی نداریم جلسه بدون مشکل برگزار شد ولی با این حال در دوره بعد باز، بازی سیاسی کردند و در نتیجه به هم خورد، الان هم چه کسی می‌خواهد در خانه احزاب بیاید، اگر همان‌ها بخواهند بیایند کسی زیر بارشان نخواهد رفت."

بادمچیان همچنین در خصوص اینکه حکیمی پور گفته بود "بادامچیان پایه اختلاف خانه احزاب بود"، تصریح کرد: آن‌ها چاره‌ای جز این ندارند، پایه اختلاف در همان روزی که شما داشتید در سالن وزارت کشور رای می‌گرفتید، آغاز شد. "حشمتیان و کواکبیان" که هر دو از تیم خودتان هستند در آن جلسه بلند شدند داد زدند که تقلب کردند، من آنها را تخریب کردم، اگر اختلاف من بودم، این آقایان که از خودتان بودند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از رای‌گیری هر دو بلند شدند و هیاهو کردند و گفتند تقلب شده، این حرف‌ها را بادامچیان گفته بود؟ به نظر بنده وقتی کم می‌آورند دنبال این می‌گردند که بگویند فلانی باعث اختلاف بوده است.

** در دور اول خانه احزاب پیشنهاد دادم موسوی تبریزی رئیس خانه شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به اینکه من در دور اول خانه احزاب پیشنهاد دادم موسوی تبریزی رئیس خانه احزاب شود، افزود: بنده در دور اول پیشنهاد کردم که در بین ما روحانی است، در حالی که شخصا مشی و خط او را قبول نداشتم ولی گفتم او را رئیس بگذاریم و با هم صحبت کردیم؛ البته در دور بعد ما رای آوردیم و داشتیم کار می‌کردیم.

" ساختمان وزارت کشور را چه کسی گرفت؟ ما گرفتیم، پول از محمد خاتمی چه کسی گرفت؟ شما هر چه گفتید نداد. جالب است که هشتاد هزار تومان پول تلفن همراه فردی که در وزارت کشور کار می‌کرد و از آن استفاده کرده بودند را نمی دادند، تلفن او را قطع کرده بودند و می‌گفت هشتاد هزار تومان من را بدهید".

بادامچیان ادامه داد: بعدا یک روز آن‌جا (خانه احزاب) رفتم و دیدم موسوی تبریزی به من گفت، آقای بادامچیان ما ۱۰ هزار تومان پول جمع کرده‌ایم از این رو من، مرحومه بهروزی و کاشفی سهم ۱۰ هزار تومان خود را پرداخت کرده‌ایم شما (بادامچیان) هم پول می‌دهید؟ که به او گفتم من تازه پول‌دارها را شناختم اگر ۱۰هزار تومان پول می‌دهید، صد هزار تومان هم می‌توانید بدهید ولی من این کار را نمی‌کنم از خاتمی (رئیس جمهور وقت) می‌خواهم از بودجه در اختیارش، دو میلیون تومان بدهد تا خیالتان راحت شود.

وی با بیان اینکه بنده این نامه را به محمد خاتمی رئیس جمهور سابق نوشتم، افزود: آن طور که گفته بودند، خاتمی زیر نامه نوشته بود به احترام آقای بادامچیان ۱۵ میلیون تومان بدهید که این مبلغ را دادند و بعد در جلسه خانه احزاب موسوی تبریزی به اعضا گفت، آقای بادامچیان نامه نوشته و آبروی ما را برده است. به او پاسخ دادم که من آبروی شما را برده‌ام؛ باز نامه می‌نویسم که این آقایان به جای تشکر از شما (خاتمی)، می‌گویند آبرویشان رفته است، لطفا ۱۵ میلیون را پس بگیرید گفتند" نه، نه این کار را نکنید."

** ماجرای خرید دفتر برای خانه احزاب

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این مطلب که من داشتم برای خانه احزاب دفتر می‌خریدم، گفت: بالای کوچه عطارد مدرسه‌ای بود که سی و هفت اتاق داشت و من داشتم آن را ۳۷۰ میلیون برای خانه احزاب می‌خریدم ضمن اینکه با محمد خاتمی هم صحبت کردیم و قرار شد از بودجه در اختیارش، برای خرید این مدرسه به ما کمک کند. الان این مدرسه چند میلیارد ارزش دارد، اگر خریده شده بود پایگاه آنها بود و دیگر محتاج وزارت کشور نمی‌شدند. اما تقلب کردند و من هم دیگر حال پیگیری آن را نداشتم.

"من و غفوری به دیدار خاتمی رفتیم از ما خواستند که به او بگویم برای احزاب پولی را بدهد به خاطر همین صاف به رئیس جمهور سابق قضیه را گفتم و وی گفت: وقتی شما و آقای غفوری فرد نباشید، من به این ها پول نمی‌دهم‌ و پول هم نداد."

** خانه احزاب "خانه احزاب اصلاح‌طلب" شده بود

بادامچیان با اشاره به این آن‌ها بازی را به هم زدند، اظهارداشت: ما بارها دعوت کردیم و گفتیم تقلب نکنید، با هم کار کنیم چرا که خانه احزاب برای همه احزاب است اما خانه احزاب، خانه احزاب اصلاح طلبان شد.

وی در ادامه درباره اینکه پیش از این شما از تشکیل خانه احزاب اصول‌گرایان سخن گفته بودید و آیا این خانه تشکیل خواهد شد، گفت: اگر قرار باشد آن‌ها تیم خود را راه بیندازند ما هم تعدادی از اصولگرایان را جمع خواهیم کرد و خانه احزاب اصول‌گرایان را تشکیل می‌دهیم و اصلا اسم آن را باشگاه احزاب می‌گذاریم ولی با این حال معتقدیم خانه احزاب باید برای همه احزاب باشد و تا زمانی که در اختیار همه احزاب قرار نگیرد، خانه احزاب نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص اینکه آیا بالاخره خانه احزاب اصول‌گرایان شکل خواهد گرفت یا نه، اظهار داشت: ما نگذاشتیم فعلا تشکیل شود چرا که در این صورت دو خانه احزاب شکل می‌گیرد، وگرنه آماده است.

بادامچیان همچنین پیرامون استراتژی‌های جبهه پیروان، اظهار داشت: سیاست جبهه این است که مجموعه تشکل‌های عضو با هم صحبت کنند و تقویت شوند و همایش جبهه پیروان نیز بحث و بررسی در خصوص جبهه است که به صورت داخلی برگزار می‌شود.

وی درپاسخ به این پرسش که آیا در این همایش درخصوص استراتژی جبهه در انتخابات مجلس نیز بحث خواهد شد؟ افزود: بستگی به تصمیم اعضا دارد، اگر رسیدم بحث خواهیم کرد وگرنه صحبت نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *