سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله نوری همدانی:

آمریکا اهل سازش و منطق نیست

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 341449
یکی از مراجع تقلید گفت: برخی امروز می‌گویند با آمریکا سازش کنیم ولی باید بدانیم که دولت این کشور اهل سازش و منطق نیست و نمی‌توان با آنها از در صلح درآمد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار گروهی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «فجر» اظهار داشت: خداوند تاکید فرموده است کسانی را که در راه او مبارزه کنند یاری می‌کند و به آنها دلگرمی می‌دهد.

وی افزود: وظیفه اهل ایمان قیام و مبارزه برای حمایت از دین الهی است و وعده الهی هم یاری مومنان در صورت جهاد در راه خداست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آیات متعددی ضمانت پشتیبانی خداوند از مجاهدان فی سبیل‌الله هستند عنوان داشت: در عین حال خدا در چند آیه از قرآن کریم سرنوشت شوم ظالمان و ستمکاران را هشدار می‌دهد و آنها را از نتیجه کارشان آگاه می‌کند.

وی ادامه داد: ظلم همواره در تاریخ وجود داشته و برخی افراد در مقابل پیامبران و اولیای الهی می‌ایستادند و مراکز عبادت خداوند را تخریب می‌کردند.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ایمان و عقیده را ریشه‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: باید این انگیزه‌های دینی را همواره حفظ و تقویت کنیم زیرا انقلاب ما دنباله کار اولیای الهی بود و توانست حکومتی بر اساس دین را مستقر کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه جانفشانی‌های مردم مسلمان ایران در دوران دفاع مقدس هم به دلیل ایمان و عقیده راسخ آنها بود گفت: بر همین اساس باید عوامل پیروزی و تداوم انقلاب را بشناسیم و در تقویت آنها بکوشیم.

وی اضافه کرد: تنها موجود فرد و واحد در عالم هستی خداوند است و غیر او که آفریده‌اش هستند به صورت زوج هستند و همین امر در قرآن مورد قسم قرار گرفته است؛ قرآن دارای دو وجه ظاهری و باطنی است که باطن آن تنها توسط پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) درک می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تفاسیری که اهل بیت(ع) از قرآن ارائه کرده‌اند افزود: در روایتی از امام صادق(ع) واژه «والفجر» همان قیامت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) عنوان شده است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: خداوند در سوره فجر پس از سوگند به پنج مطلب، موضوع دیگری یعنی دلگرمی دادن به پیامبر اکرم(ص) را مطرح می‌کند و این امر نشان می‌دهد این مبحث اهمیت فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران به مدد الهی و ولایت فقیه دلگرم هستند گفت: اگر مردم ایران چنین اعتقاداتی نداشته و پشتوانه محکمی نداشتند نمی‌توانستند هشت سال در برابر تمام جهان بایستند و دفاعی مقدس داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آغاز رسالت حضرت محمد(ص) و ایمان آوردن تنها چند نفر به ایشان بیان داشت: با این حال پیامبر(ص) هیچ گاه ناامید نشد و با تلاش‌های ایشان سرانجام اسلام به آیینی فراگیر تبدیل شد؛ ایشان در سال‌های حضور در مدینه بیش از ۶۲ بار به جنگ با کفار و مشرکان رفتند و این امر نشان‌دهنده زحمات فراوان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه سرنوشت جباران و ستمگران باید درس عبرتی برای مردمان عالم در طول تاریخ باشد تصریح کرد: اهل ایمان بدانند که در صورت قیام برای خدا مورد حمایت قرار می‌گیرند و سرنوشت ظالمان هم معلوم است.

وی ادامه داد: کافران، منافقان و صهیونیست‌ها سه گروهی هستند که بر اساس تعالیم قرآنی دشمنان اهل ایمان به شمار می‌روند؛ امروز مستکبران و کافران به ریاست آمریکا، منافقان و سرسپردگان و نیز رژیم صهیونیستی در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و دشمنان ما هستند ضمن اینکه دشمنی دیگر به نام تکفیری‌ها نیز جزو دشمنان ما شده‌اند و از حمایت عربستان سعودی بهره‌مندند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به عقاید تکفیری‌ها مبنی بر غیرمسلمان بودن هرکس غیرخودشان گفت: آنها پول نفت و گاز عربستان را صرف جنگیدن با شیعیان می‌کنند؛ امروز در بحرین شیعیان زیادی زندگی می‌کنند ولی زیر ظلم و ستم آل‌خلیفه به سر می‌برند.

این مرجع تقلید افزود: فریادگری مجاهد و فقیه مانند امام خمینی(ره) توانست با رهبری انقلاب اسلامی بر مستکبران و مستبدان عالم پیروز شود و ملت ایران را به آزادی برساند.

وی تصریح کرد: برخی امروز می‌گویند با آمریکا سازش کنیم ولی باید بدانیم که دولت این کشور اهل سازش و منطق نیست و نمی توان با آنها از در صلح در آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *