جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۴۳

هاشمی و آغاز موج جدید انفعال و وادادگی مقابل نظام سلطه

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 433187
انفعال و وادادگی در برابر نظام سلطه و بعضاً محق دانستن آنها، اگر چه از مدت‌ها قبل به محور این نوع موضع‌گیری‌ها تبدیل شده است اما بیان آن و آن هم در اوج مذاکرات هسته‌ای و در آستانه روز قدس معنایی جز تضعیف و تخریب جبهه خودی و فرو ریختن آتش تهیه به سنگر نیروهای خط مقدم نمی‌تواند داشته باشد.
هاشمی و آغاز موج جدید انفعال و وادادگی مقابل نظام سلطه
به گزارش جهان به نقل از جوان، سخنان هاشمی رفسنجانی در زمینه بازگشایی سفارت (لانه جاسوسی) آمریکا در تهران در گفت‌وگو با نشریه گاردین آن هم در شرایطی که آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را در تحمیل شرایط بر ایران در روند مذاکرات هسته‌ای و تحمیل یک «توافق بد» بر ایران به کار گرفته‌اند، موج جدیدی از استقبال و وادادگی نشریات زرد، در غش کردن به دامن نظام سلطه را به دنبال داشته، به‌گونه‌ای که یکی از این روزنامه‌ها با تجلیل از این سخنان می‌نویسد، در وین می‌توانیم شاهد زدوده شدن کینه‌های ایران و آمریکا از سینه‌ها باشیم.

انفعال و وادادگی در برابر نظام سلطه و بعضاً محق دانستن آنها، اگر چه از مدت‌ها قبل به محور این نوع موضع‌گیری‌ها تبدیل شده است اما بیان آن و آن هم در اوج مذاکرات هسته‌ای و در آستانه روز قدس معنایی جز تضعیف و تخریب جبهه خودی و فرو ریختن آتش تهیه به سنگر نیروهای خط مقدم نمی‌تواند داشته باشد. برای درک بهتر شرایط سخت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که این روزها با بهانه‌جویی‌های مکرر و دبه درآوردن آمریکایی‌ها دست به گریبان است، شاید تنها اشاره به سخنان آقای ظریف، رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران کفایت کند که خطاب به طرف آمریکایی فریاد بزند که «هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید نکنید» و حال جالب است که عده‌ای در این سوی جبهه و با شعار حمایت از تیم مذاکره‌کننده و در شرایطی که تیم بیشترین فشار را از سوی آمریکایی‌ها تحمل می‌کند به استقبال بازگشایی سفارت آمریکا در تهران می‌روند.

تجربه گذشته تاریخ روابط پرفراز و نشیب آمریکا و ایران طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که هیچ‌گاه مواضع منفعلانه در برابر شیطان بزرگ تقویت موضع ایران را به دنبال نداشته، بلکه دشمن را در تشدید فشارها و تهدیدهای خود جری‌تر کرده است؛ نکته‌ای که در ماه‌های اخیر و در جریان مذاکرات هسته‌ای به کرات تکرار شده است و نهایتاً آقای ظریف را به این موضع‌گیری کشانده که صراحتاً خطاب به طرف آمریکایی بگوید که هیچ‌گاه ایران را تهدید نکنید.
جوان افزود: متأسفانه مواضعی نظیر موضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت که قبلاً در قالب خالی بودن خزانه یا پیوند خوردن «آب خوردن» با تحریم‌ها تکرار شده را می‌توان مهم‌ترین دلیل تطویل مذاکرات و تلاش دشمن برای امتیازگیری از ایران دانست.

آقای هاشمی از انجام مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگوی رودرروی ایران و آمریکا به عنوان «شکست یک تابو» نام می‌برد و درعین حال مشکل اصلی را خصومت آمریکا با ایران می‌داند و حال سؤال این است که از شکست این تابو کدام طرف ماجرا تاکنون بیشتر سود برده است و خدشه بر روحیه استکبارستیزی انقلاب اسلامی در ماه‌های اخیر تاکنون چه نفعی برای ایران داشته است. آیا از تهدیدات نظامی آنها علیه ما کاسته شده یا اینکه مانند یک طرف منطقی حاضر به پذیرش استدلال‌های ما شده‌اند.

جا داشت به جای استقبال از بازگشایی یا شکست تابوی بزرگ جنایات آمریکا علیه ایران اسلامی از ۲۸ مرداد سال ۳۲ و به ویژه در سال‌های بعد از انقلاب بازخوانی می‌شد تا نسل جوان کشور چرایی ایستادگی و استقامت در برابر نظام سلطه را بهتر بشناسد، جنایاتی که دلیل اصلی آن شکست اراده ملت ایران در برابر نظام سلطه بوده و هست، جنایاتی که از روند پیروزی انقلاب اسلامی به بهانه‌های گوناگون آغاز شده و اکنون در قالب تهدید نهایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران، شکست اراده ملی را در قالب تحمیل تحریم‌های فلج‌کننده دنبال می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای چه به این اقا اجازه سخنرانی میدهند وروزنامه ها نیز حق ندارند بیانات این سیاسی ورشکسته را چاپ کنند .
Iran, Islamic Republic of
متاسفم به شما که برای یاور رهبری معظم این دیدگاه رو منتشر می کنین...

Iran, Islamic Republic of
منم برای ساده لوح هایی مثل شما متأسفم
یاور رهبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شمس
Iran, Islamic Republic of
برای خودت متاسف باش . ایشون خانواده اش نمیتواند سر و سامان بدهد. فرزندان و خانمش در فتنه 88 نقش داشتند و خود ایشان هم فراموشی سراغش آمده . محور شرارت و استکبار را فراموش نموده و الا اینچنین افاضه نمی کردند
Iran, Islamic Republic of
چرا خودتو به نفهمی می زنی، به مرکز فتنه میگی یاور رهبر!
Iran, Islamic Republic of
متاسف باش و از این تاسف بمیر.
ايشان امروز بهيچوجه ياور رهبر عزيز نظام تلقي نمي شود. موضع گيريها كاملا متناقض است
قطره درياست اگر با درياست ورنه اوقطره و دريا
درياست
بصیر
لعنت خدا بردروغگو چرب زبانی بس است
شما متن مصاحبه رو خوندی؟
بهتان نزنید
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالب شده!!!
کلا دیگه به هیچ کس اجازه ندیم حرف بزنه....
شاید حرفاش به مزاج ما خوش نیاد.
اینجوری خیلی بهتره
هاشمی حرف هائی که زده کاملا با تحلیل های شما فرق دارد
فتنه گری نکنید
حرمت ماه رمضان را نگه دارید
Iran, Islamic Republic of
بیش از 200 هزار شهید و بالغ بر 300 هزار جانباز و علاوه بر اینها شهدای هسته ای را برای مقابله با زیاده خواهی و کینه ورزی ها و دشمنی های آمریکا و استکبار تقدیم نکردیم که....
درنهایت به گفته یک تعداد قلم به دست مزد.. و خود فروخته با چراغ سبز حاج آقا، شاهد زدوده شدن کینه‌های ایران و آمریکا از سینه‌ها باشیم.
عمار
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه حاج آقا خاطره:رهبر معظم انقلاب در دیدار با داشجویان فرمودندمبارزه بااستکبار تعطیل پذیر نیست وادامه دارد.ومذاکرات ارتباطی به استکبار ستیزی ندارد.
ضمن اینکه از ابتدای مذاکرات فقط موضوع هسته ای مورد مذاکرات بود ولاغیر.
حاج آقا مگر آمریکا از اول انقلاب تاحالا تغییر موضع داده شما بااشتیاق دنبال فامیل شدن هستید؟
موضع آمریکا درقبال جمهوری اسلامی خصمانه تر شده ،وهرروز سلاح جدیدی را برای ضربه زدن امتحان میکنه .یک روزجنگ سخت وکمک به صدام،یک روز تهاجم فرهنگی از طریق شبکه های ارتباطی، یک روز تحریم،یک روز ترور اشخاص ودانشمندان به کمک صهیون،یک روز با تغییر نرخ نفت،یک روز تهدیدوگزینه های روی میز،یک روزهدف قرار دادن هواپیمای مسافری،و...........حاج آقا حافظه خاطراتی شما اینها را ظبط نکرده؟
میخواهی بقیه را هم بشمارم؟
یک سئوال حاج آقا چرا اینقدر دیدگاه شما نسبت به هاشمی قهرمان اول انقلاب تغییر کرده؟
سخن آخر :ماهمه سرباز امام خامنه ای عزیز هستیم وگوش به فرمان ولایت.
رامين
Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه جناب هاشمي بند ج اصل دوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران رو نخوندن كه چي ميگه.
اصل دوم
جمهوری اسلامی ، نظامی است برپایه ایمان به :
1-..
2...
....
ج - نفی هرگونه ستمگری و ستمکشی و سلطه گری و سلطه پذیری ،قسط و عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همبستگی ملی را تأمین میکند.
عقلانيت را مي گويد وادادگي ...
چرا خود را ميزان ملاك و شاخص مي دانيد ...
چرااجاره نميدهيد هر كسي در چارچوب نظام عقايد خود را بگويد...
Iran, Islamic Republic of
شما نیز خودباختگی و عافیت طلبی را عقلانیت مینامید
هاشمى خار چشم دلواپسها و شما داعش داخلى هست.
Iran, Islamic Republic of
خدایش داعش داخلی را خیلی با حال امدید
توفیقی
داعش واقعی صحنه گردان های آشوب سال 88 بودند که ریگی برایشان پیام همرزمی فرستاد ! همونایی که هاشمی مدعی بود نظام باید ازشون دلجویی کند!!!
برچسب توهین منطق و شیوه استدلال برخی دوستان
توفیقی از قزوین
مواضع منفعلانه هاشمی هم با مواضع امام ره در تضاد است و هم با مواضع امام خامنه ای انوقت ایشان چطور خود را عاشق رهبری می داند؟ در حالیکه انهدام هواپیمای مسافربری و شهادت زنان و کودکان بی گناه تا حمایت از صدام و تحریم های ظالمانه (حتی دارو) و حمایت از گروههای تروریست و... در پرونده سیاه امریکا ثبت است
Iran, Islamic Republic of
دراین مملکت جز اصولگرایان و شماها کسی حق حرف زدن در مورد رابطه با دنیا را ندارد.
همین حرفها را هم 8 سال پیش در مورد برنامه هسته ای می زدید و کسی جرات حرف زدن در مورد ان را نداشت اما حالا چه و چه شد.
مگر غیر از این است که مذاکره کردیم و حالا نتیجه اش را هم داریم می بینیم. شما بگویید که تابو درست کردن در مورد رابطه با امریکا چه نفعی برای ما داشت.
شما اگر راست می گویید سر میز مذاکره بنشینید و حق و حقوقتان را بگیرید همان کاری که مصدق 50 سال پیش کرد و همانکاری که الان دولت روحانی می کند. شماها چون توان مذاکره با امریکا را ندارید امریکاستیزی را تبلیغ می کنید.
لطفا جواب دهید ایا خیانتی که روسها در تاریخ ایران در جنگهای ایران و روس کردند بیشتر بود یا امریکاییها.؟ امریکا با ما رسما مخالف است اما روسها در عین طرفداری از ما به 5 قطعنامه تحریمی علیه ایران رای مثبت دادند.
همین هفته گذشته روسها قطعنامه محکومیت کشتار سربنستا را وتو کردند...
سگ امریکا به روسهای کمونیست شرف دارد. شما اثار مثبت مذاکرات هسته ای را برروابط بین المللی و منطقه ای ایران خواهید دید.
با دشمنی با امریکا تنها اسرائیل و کشورهای عرب خلیج فارس و بنگاههای تسلیحاتی و ... سود می برند . و این اشتبباه باید روزی اصلاح شود. حرفهای هاشمی کاملا درست است. این حرفها را هاشمی در زمان امام هم به امام گفتند در این دوره هم به رهبری انقلاب می گویند.
این نه تنها تضعیف نیست بلکه کار رئیس مجمع تشخیص همین دادن مشاوره به رهبری در امور مختلف است. مگر ما از مذاکره با امریکا در مورد پرونده هسته ای ضرر کردیم. چه ضرری کاملا سود کردیم.
تثبیت نظام سیاسی ایران بالاتر از بدست اوردن مسائل هسته ای می باشد . دید کلان در این پرونده افزایش ضریب امنیتی ایران است نه بدست اوردن انرزی هسته ای. بنابراین اگر قدرت و منطق داریم باید مشکلات خود ساخته سرراه مردم را یکی یکی از سرراه برداریم و رابطه با امریکا یکی از همین موارد است.
Iran, Islamic Republic of
هر دو شان استعمارگر و امریکاییها بدتر از همه و روسها حالا مثل قدیم قدر ت ندارند و د ظاهر دوستی می کنند ولی آمریکا هر لحظه در حال توطئه و نیرنگی می باشد و فتنه گران و جاسوسان داخلی را حمایت می کند . و خود را گردن کلفت دینیا می داند و از رزیم صیهیونیستی حمایت می کند و یادمان نرود از سرنوشت همکاری صدام ، فذافی و... با امریکا عبرت بگیریم
ح ف
در این مملکت شکر خدا همه حق اظهار نظر دارند و اتفاقا آنچه کمتر بگوش میرسد صدای اصول گرایان است چون اگر میزان برخورداری از رسانه های داخلی را مساوی بگیریم که ابدا اینگونه نیست
غول های رسانه ای استکبار و فضای مجازی دربست در خدمت بیانات و نظرات مشعشع همه کسانی است که بخواهند از اصول اسلام و انقلاب عدول کنند .
2 اگر دوستان نظراتی را بیان کردند که مخالف با آن چیزی بود که مردم ما برایش انقلاب کردند جنگیدند و جلوی همه دنیا ایستادند و در این راه هزینه های زیادی از جمله خون بهترین فرزندان این مملکت را فداکردند باید منتظر انتقاد و فریاد مردم وفا دار به اسلام و آرمان های انقلاب باشند
چون ایشان نمیتوانند از خون برادرانشان به این راحتی ها بگذرند و اصلا این چه منطفی است که اگر دوستان نظرات خود را بیان کنند هیچ کس نباید از ایشان انتقاد کند و حرف مخالفی بگوش یرسد
امثال آقای هاشمی حرف خود را میزند هر شنیدن چند این جنس حرف ها از دهان ایشان برایمان بسیار تلخ است اما ما نع از اعتراض و انقاد محترمانه نمیشود
3 در مورد دشمنی و خباثت روس ها و امریکاییها حق باشماست دشمنی روس ها تاریخی تر از دشمنی آمریکاییها است واقعیت این است که در طول این مدت آن ها هم به نفع ما کاری نکرده اند و روی ایشان هم نمیشود حساب کرد که البته دولت های ما هم تا کنون چنین نکرده اند اما دوست محترم آیا رییس جمهور و مقامات روسیه در این سال ها به مردم ما توهین کرده اند ؟ آنها را شرور ذاتا تروریست و ... خوانده اند ؟
آیا در این سال ها هواپیمای مسافری ما را با 300 مسافر ساقط کردند ؟آیال این روس ها بودند که در ترور دانشمندان هسته ای ما دست داشتند یا این کار توسط اسراییل و آمریکا انجام شد ؟ آیا این روس ها هستند که ما در لیست کشور های حامی تروریسم قرار داده اند ؟ آیا این روس هستند که به دین ما به انقلاب ما به چگونگی حکومت ما به احکام قضایی ما و به هزاران مورد داخلی دیگر در حکومت و انقلاب ما علنا و با پررویی تمام کار دارند و دخالت میکنند ؟
یا همین آمریکایی ها با همان مرحوم مصدقی که با ایشان گفتگو کرد آنگونه برخورد نکردند و دولت مردمی و قانونی اش را با کودتا ساقط نکردند ؟و ده ها آیا ی دیگر ...انصافا در این سی سال بیشتر از ناحیه روس ها گزیده شده ایم یا آمریکایی ها ؟ ما با روس ها رابطه داریم رابطه ای بر اساس احترام متقابل آیا امریکایی ها حاضرند بدون پیش شرط بدون تهدید قلدری و زور گویی بدون تحقیر و توهین و نه از موضع یک مستکبر از موضعی برابر با ملت ما گفتگو کرده و زمینه برقراری یک رابطه محترمانه و آبرو مند را فراهم سازند ؟
.آپاسخ این سوالات با وجدان و انصاف خود شما ما خواهان رابطه با هر دولت زور گوی مستبدی تیستیم خواه اسمش روس باشد یا امریکا یا انگلیس و ...
4-یکی دیگر از کار ها بلکه وظایف همه نهاد ها و دستگاه تبیعت از اوامر امام و رهبر جامعه است ایشان در جایگاه حقوقی خود مشاورات خود را به رهبر دادند خوب حالا رهبر باید طبق نظر ایشان عمل کنند یا پس ازجمع بندی مشاوره ها و اعمال نظر خودشان که بالا تر از همه مشاوره ها و نظرات است رفتار کنند و گرنه بودن نهاد رهبری ذیگر چه ضرورتی داشت مجمع تشخیص کار خودش را میکرد دیگر ؟
این نقطه قوت حکومت ماست که بالای هر نهادی یک ناظر دارد مثلا وظیفه شورای نگهبان نظارت بر مجلس است و قس علیهذا ...درآخر اینکه به فرض توافق تازه ما اول راه هستیم آمریکا اگر به تعهدات خود پایبند بود و داده های ما در قبال دریافت مان بیشتر یا حتی برابر بود ما میتوانیم بگوییم از این مذاکرات ضرر نکرده ایم
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به دوست عزیز ح ف
از سایت جهان که این امکان گفتگو دوطرفه را بارعایت احترام فراهم اورده متشکرم . نظرات را منتشر کنید تا دوستانه گفتگو کنیم
1- در این انقلاب همه مردم سهیم هستند . ماها همه باهم برای اعتلای این مملکت انقلاب کردیم جنگیدیم و خون دادیم و تحریم شدیم تا انقلابمان بماند و ماند. این داستان منافاتی با برقراری ارتباط با دیگران و دنیا ندارد
2- در مورد دشمنی روسها گفتید. اولا دشمنی امریکا با ما مشخص است اما روسها. مگر شما زمان جنگ ایران و عراق را فراموش کردید. موشکهای اسکاد B را چه کسی به صدام داد. جنگ شهرها با پشتوانه نظامی و موشکی کدام کشور اتفاق افتاد. نقش روسها در جنگ شهرها چه بود درثانی مگر روسها به تحریمهای ایران رای مثبت ندادند.
تفاوت امریکایی ها با روسها دراین است که امریکایی ها علنا مخالفت می کنند اما روسها از پشت خنجر می زنند. درظاهر دوست هستند اما در باطن دشمنی می کنند. غیر قابل اعتمادترین دولت دنیا همین روسهایی هستند که هفته گذشته قطعنامه کشتار مسلمانان را وتو کردند. مگر همین روسها نبودند به میرزا کوچک خان خیانت کردند. درتاریخ ایران اینگونه خیانتها به وفور وجود دارد. اما آنچه که مهم است اقتدار و قدرت و توانایی دولتهای ایران در دولتهای مختلف برای برخورد با مسائل جهانی است.
3- ارتباط با کشورها به این مسائل نیست. امام در وصیت نامه اش در مورد کشورهایی مثل اردن و عربستان و ... نام بردند و حتی در مورد عربستان گفتند که اگر از صدام بگذرد از آل سعود نخواهد گذشت. اما ما اکنون با هردوی انهاا رابطه داریم. مگر جنگ هشت ساله ایران و عراق اتفاق نیفتاد مگر ما قبل از سقوط صدام پس از پایان جنگ با عراق و دولت صدام رابطه نداشتیم .
مگر همین انگلیس و کانادا و آلمان ... کمتر از امریکا برسرمان بلا اورده اند پس چرا با آنها رابطه داریم.؟ مگر المان سلاحهای شیمیایی را به صدام نداد ؟ اینکه امریکا ابرقدرت است بحثی در باره آن نیست اما در برخورد با آنها باید هوشیار بود. هشیاری وادادگی نیست. ما با حفظ ارمانها و اصولمان می توانیم با امریکا ارتباط برقرار کنیم. بحث بحث منافع ملیست. اگر منافع ملی ما ایجاب کرد باید رابطه برقرار شود. منافع و ضررهای ما در ارتباط یا عدم ارتباط باید مشخص شود.
من به نظرم می رسد که می توانیم با حفظ ارمانهایمان ارتباطمان را درست کنیم و برای افزایش منافع ملی از آن استفاده کنیم. امریکا ستیزی نباید دکانی برای افرادی شود که از قبل ان سود ببرند و ملتی دچار اسیب شود.
2- داستان پرونده هسته ای می تواند مثال بارزی برای ایران است. از وقتی که ایران و امریکا مستقیما گفتگوهایشان را شروع کردند این پرونده با تمام فراز و نشیبهایش به سرانجام رسید و بین ایران و امریکا و دنیای غرب بیشترین منفعت آن نصیب ایران شده است هرچند امتیازاتی داده باشیم که این یک عرف در معاملات است اما بیشترین سودش نصیب ایران شد.
بنابراین با حفظ اقتدار و عزت ایرانی می توانیم با تمام دنیا غیر از اسرایل غاصب که مشروعیتی ندارد وارد گفتگو شویم و منطق ایرانی را نشان دهیم. نباید تا کسی صحبت از رابطه با امریکا کرد به او انگ وابستگی و ... زد . کسی در جایگاه هاشمی اگر این صحبتها را می کند اتفاقا باید حرفهایش را شنید و از آن استقبال نه اینکه با انواع و اقسام تهمتها و ... با او برخورد کرد .
خیر ما 80 میلیون ایرانی با سلایق و نظرات متفاوت هستیم و اینکه تنها یک حرف درست باشد در منطق ایرانیها جای ندارد اما منطق پذیرفتن نظرات دیگران کاملا پذیرفته شده است بنابراین همانگونه که 8 سال اجازه داده نشد تا درمورد پرونده هسته ای کوچک ترین نظر مخالفی داده شود و ما اینهمه دچار خسارت شدیم باید به متفکران و اندیشمندانمان اجازه بحث و گفتگو در باره رابطه با امریکا داده شود تا با پیدا کردن اجماع داخلی مثل پرونده هسته ای منفعتش نصیب ملت شود.
ح ف
ضمن تشکر از جنابعالی و سایت جهان
برادر یا خواهر محترم
اینگونه که معلوم است ما در کلیات با هم تفاوتی نداریم اگر منظور شما چنین است که با آمریکا رابطه برقرار کنیم بدون پیش شرط وهمراه با احترام به مردم غیور ایران و حفظ اصول و آرمان هایمان گمان ندارم کسی مخالف باشد
امام راحلمان هم هیچ گاه از عدم رابطه با آمریکا تا ابد سخن نگفته اند امام حاضرمان هم رابطه با آمریکا را محال ندانسته اند و موقوف به دست برداشتن آمریکا از دشمنی دانسته اند ما با حفظ اصول و آرمان ها حاضریم با آمریکا رابطه برقرار کنیم اما رابطه با آمریکا به قیمت دست برداشتن از اصول انقلاب و اسلام خیانت به خون شهداست.
سوال این است که آیا آمریکا هم حاضر است با حفظ آرمان هایمان با ما رابطه برقرار کند ؟ گمان ندارم جواب این سوال مثبت باشد شما را به یکی از گفته های مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا ارجاع میدهم "قریب به مضمون" : ما با ایران مشکلی نداریم مشروط بر اینکه ایران تکلیفش را بااسراییل روشن کند . و این یعنی تازه اول کار اگر ما اسراییل را هم به رسمیت بشناسیم و از اصلی ترین آرمان مان کوتاه بیاییم بعد از آن باید یک به یک از همه آرمان هایمان کوتاه بیاییم و حکومتی بسازیم مطابق خواست و اراده آمریکا .
آیا آمریکا حاضر است ما را همین گونه که هستیم بپذیرد و دست از دشمنی بردارد اموال ما را پس بدهد ایران را از لیست کشور های حامی تروریست حذف کند و.... که البته بعید به نظر میرسد.
در ادامه عرض میکنم ما با آمریکا تفاوتی ماهوی داریم نظام ما مبتنی بر اسلام انقلابی است که عصاره آن ایستادگی در قبال باج خواهی و زورگویی مستکبران است و نظام آمریکا مبتنی بر زور چپاول و غارت سرمایه های ملت هاست و با کشور و اندیشه ای که مخالف این زور گویی باشد قطعا مخالف است برقراری رابطه بین ما و ایشان به معنی دست برداشتن یکی از طرفین از اصول خود است اگر آمریکا دست از خباثت هایش برداشت زهی سعادت و اگر نه ما نمیتوانیم از اصول مان دست برداریم که در آن صورت دیگر مسلمان و انقلابی نخواهیم بود که البته همه این ها با هشیاری و بصیرت و گفتگوی با آمریکا منافاتی ندارد و خود بنده بار ها از رهبر معظم شنیده ام که در صورت موارد عرض شده ما آماده گفتگو با آمریکا هستیم .
بعد هم عرض شد که دشمنی روس ها با ما تاریخی تر است چون خود روس ها قدیمی تر اند تاریخی اندک مانند آمریکا ندارند اما نفرمودید ماانصافا در این سال ها از ناحیه کدام یک بیشتر ضربه خورده ایم ؟
نفرمودید زمانی که باب گفتگو با آلمان و روسیه و انگلیس و دیگران را که در خباثت و دشمنی به فرض دست کمی از آمریکا ندارند باز کردیم آنها حرف از اسراییل زدند ؟
آیا ما در حین گفتگو ها تروریست و جانی بالفطره خطاب کردند آیا برای گفتگو هایمان پیش شرط گذاشتند ؟ آیا در حین گفتگو علیه ما قطع نامه تصویب کردند ؟
و در آخر مجددا تاکید میشود که اکنون برای سنجش سود یا زیانم ما از گفتگو با آمریکا کمی زود است باید زمان بگذرد و ببینیم که آمریکا و دول غربی چقدر به تعهدات خود پابند هستند و داده ها و ستانده های ما در این مذاکرات و توافق حاصله چه بوده آن وقت میتوانیم پی به سود ضرر این گفتگو ها ببریم
Iran, Islamic Republic of
این مردک دارد چهر ه واقعی خود را نشان می دهد و انشاءا... خدا بیشتر رسوایش خواهد کرد.
France
لطفا حرمت اين پيرمرد عزيز و دوست داشتني را نگهداريد
ايشان اگر مي خواست به دامان آمريكا برود همان زمان شاه مي رفت كه هم پول داشت و هم جواني ،
نه اينكه خود در زندان زير شكنجه باشد و پولش را براي نهضتي كه هيچ كس نمي دانست پيروز مي شود خرج مي كرد
متاسفانه حالا كه او پير شده وشايد چند سال ديگر پيش ما نباشد عده اي تازه به دوران رسيده كه از صدقه سري اين انقلاب به نون نوايي رسيده اند حرمت اين فرد انقلابي كه عمر خود را وقف اين انقلاب كرده را رعايت نمي كنند
توفیقی از قزوین
زمان شاه که فرمودید یا مهدی هاشمی متولد نشده بود یا خردسال بود ! خلاصه به فرمایش حاج خانم مرعشی نیازی نبود که در جواب رای صادره دادگاهها عبارات نا پسند بکارگرفته شود
ثانیا هاشمی بابت مبارزات خود برای ما و رهبری عزیز بوده و هستند لیکن برخی از فرمایشات ایشان و خاندان محترمشان البته که با آرمانهای امام و رهبری در تضاد است مثلا دستور آشوب در فتنه 88 به اتهام واهی تقلب را کجای دلمان باید بگذاریم
فکر کنم بهتر بود میگفتید این شخص با انقلاب به جایی رسید نه این که پولش را خرج انقلاب کرده باشد!!
France
برادر من بهتر است اول تاريخ انقلاب را بخواني بعدا اظهار نظر كني
دکتر سماواتی
Iran, Islamic Republic of
در نهایت پس از بلوغ فکری ،به نظرات ارزشمند ایشان خواهید رسید
لذا لجاجتی که موجب آسیب وارد شدن به اهداف نظام می گردد موضوعیتی نخواهد داشت
من هم عوان مطلبم را با عبارت دکتر و پرفسور و عناوینی از این دست آغاز میکنم یعنی من به بلوغ فکری رسیده ام و هرچه من میگویم درست است حال چقدر برای حرف هایم دلیل و شاهد مثال داشته باشم حرف دیگری اتست
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها که از لغو تحریم و ارتباط با جهان می ترسند از قطع شدن رانت های اقتصادی و... ناراحتند
Iran, Islamic Republic of
سعی کن بفهمی، نه بنویسی، لغو تحریم در توافق وجود ندارد آن چه که هست تعلیق است.
اشتباه منفی دادم
جهان؟؟
بنده خدا حتی نتوانستن حین مذاکرات باعث بوجود نیامدن تحریم های بیشتر بشوند. وعده سر خرمن میدی؟؟ چه ساده ای شما
لیلی و مجنون فرهاد و شیرین اوباما و عالیجناب!
Iran, Islamic Republic of
این حرفها و تحلیل های پوچ خریداری ندارد
مسلمان (ان شاء الله)
باسلام وعرض ادب عزیزان این مرز وبوم به همدیگر تهمت وافتراء نگویید وبا همدیگر متحد باشید در مذاکرات دیدید که آمریکا غول نیست که از آن بترسیم ایران هم یک قدرت جهانی است همچنانکه رسانه های دنیا از وین گزارش می دهند مذاکرات هفت قدرت جهان ادامه دارد.
آمریکا غول نیست ما هم ازش نمیترسیم کدخدا هم نیست ما به آمریکا و پایبندی به تعهداتش اعتماد نداریم