شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد:

ساخت ۲۰۰مصلی نمازجمعه درسراسرکشور

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب: 341235
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از اجرای ۲۰۰ پروژه مصلی نماز در شهرهای سراسر کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم مشارکت مردم و خیران در اجرای پروژه‌های مصلی‌سازی اظهارداشت: پروژه‌های مصلی‌سازی در کشور نیاز به اعتبارات میلیاردی دارد که علاوه بر کمک‌های مردمی، دولت و مجلس نیز باید توجه ویژه‌ای به این امر مهم داشته باشند.

وی با تقدیر از اقدامات دولت در اجرای پروژه‌های سالن‌های ورزشی سرپوشیده، ورزشگاه ، استخر و زمین‌های چمن فوتبال با توجه به نیاز جوانان به زیر ساخت‌های ورزشی افزود: احداث پروژه‌های مصلی در کشور برای مردم متدین ایران نیز به مانند احداث زیرساخت‌های ورزشی باید مورد توجه دولت قرار داشته باشد.

به گفته وی برای نظام و جامعه اسلامی شایسته نیست مؤمنین و نمازگزاران جمعه، تابستان‌ها زیر آفتاب گرم و زمستان‌ها در در سرما و زیر برف و باران، نماز جمعه را اقامه کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اقامه نماز جمعه در بیش از ۷۶۰ شهر کشور در حال حاضر یادآور شد: دو سوم از ۷۶۰ نماز جمعه در سراسر کشور محل مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند.

وی با ابراز تأسف از اقامه نماز جمعه در دو سوم از شهرهای دارای نماز جمعه در پارک و سالن‌های تربیت بدنی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای کشور نماز جمعه در مساجدی اقامه می‌شود که برای نماز جمعه احداث نشده و ظرفیت جمعیت نمازگزار جمعه را ندارد.

تقوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر احداث مصلی نماز جمعه در بیش از ۲۰۰ شهر کشور در حال انجام است که این تعداد مصلی نماز جمعه به دلیل تجمع زیاد جمعیت نمازگزار باید دارای مقاومت، استحکام و امنیت زیادی باشد.

وی با بیان این که پروژه‌های مصلی از جمله پروژه‌های سنگینی است که نیاز به اعتبارات زیادی دارد، تصریح کرد: اختصاص ۲۵ میلیارد تومان توسط دولت در بودجه سال آینده برای احداث مصلی‌های نماز جمعه کشور رقم ناچیزی است که جوابگوی احداث سه مصلی در شهرهای کوچکی مثل قمصر کاشان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نمایندگان مجلس و دولت باید توجه باشند تخصیص اعتبارات با روش قطره چکانی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای این بخش باشد ضمن این که تأمین تمامی هزینه‌های سنگین پروژه‌های مصلی‌سازی از توان مردم نیز خارج است.

وی افزود: امیدواریم دولت و مجلس به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند تا مصلی‌هایی در کشور احداث شود که در شأن و منزلت مردم متدین کشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *