جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هزینه اجاره مصلای تهران چقدر است؟

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 407439
در این گیر و دار مشکلات مالی و کمبود بودجه مسئولان وزارت ارشاد باید برای در اختیار گرفتن مصلای امام خمینی _ مکان برگزاری نمایشگاه کتاب_ بواسطه ۱۰ روز حضور ۴ میلیارد تومان هزینه پرداخت کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی به روزهای مهم خود برای قدم‌های نخست نزدیک می‌شود که کمبود بودجه مسئولان را نگران کرده است.

بر اساس این گزارش، محمود آموزگار سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: به صورت کلی درباره بودجه فرهنگ باید گفت که التفات لازم در مورد آن از سوی مجلس صورت نمی گیرد، به عنوان مثال بودجه نمایشگاه کتاب در سال‌های گذشته حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان بود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل منابع دیگر خود، این کسری را جبران می کرد، اما در بودجه ۹۴، رقم بودجه نمایشگاه کتاب ۷ میلیارد تومان قید شده و این در حالی است که رقمی که سال گذشته برای این نمایشگاه هزینه شد، بیش از ۲ برابر این مبلغ بود و مفهوم مشخص این مساله، کسری بودجه است.

او همچنین اذعان کرد که: طبیعتا در این میان ما باید نسبت به حذف برنامه های غیرضروری و مدیریت هزینه ها در نمایشگاه کتاب تهران اقدام کنیم، ضمن اینکه معتقدیم باید کیفیت نمایشگاه را ارتقاء بدهیم و البته فکر هم می‌کنیم این اتفاق خواهد افتاد.

اما جالب اینکه میزان اجاره مصلی برای ده روز سال گذشته نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران، سه میلیارد تومان برای وزارت ارشاد هزینه داشت، که باعث شد مسئولان ارشاد در تنگناهای مالی قرار گیرند، البته در نمایشگاه بیست و ششم یعنی دو سال قبل مبلغ اجاره حدود ۱.۵ میلیارد بوده است. همچنین هزینه غرفه‌های اغذیه فروشی نیز برای مصلی حدود سه میلیارد عایدی داشت.

برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم صحبت از کمبود بودجه می‌شود اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که میزان اجاره بهای مصلا برای ۱۰ روز نمایشگاه کتاب ۴ میلیارد تومان عنوان شده که البته سر میزان و رقم تصمیمات نهایی هنوز اخذ نشده است.

با کمبودهای عنوان شده، ارشاد باید برای میزبانی مصلا هم میلیاردها هزینه کند هرچند که هزینه‌های تبلیغات بیرونی و محیطی در جیب ارشاد نرفته و تماما به میزبان یعنی مصلی می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *