جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سرقت‌اینترنتی با سواستفاده از رفاقت

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب: 340464
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: اعتماد بی‌جای شهروند تبریزی به دوستش با قرار دادن اطلاعات بانکی خود در اختیار وی باعث سوء استفاده و سرقت شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد قاسملو در گفت‌‌و گو با خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی به صورت اینترنتی و غیرمجاز و در مجموع به میزان ۱۰ میلیون ریال برداشت شده است، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات اولیه شاکی اعلام کرد از روی اعتماد کارت بانکی و رمز اول آن را در اختیار فردی که قبلا همکارش بوده قرار داده است.

وی افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان و طبق اظهارات شاکی قبلا مبلغ مذکور به حسابش واریز که توسط متشاکی برداشت و به حساب خودش از طریق اینترنت واریز شده است که با احضار وی او نیز گفت که مبلغ ۲۰ میلیون ریال را به عنوان قرض به شاکی داده و مبلغ برداشت شده را خود شاکی برای ادای قرض به حساب ایشان واریز کرده است.

قاسملو تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی از طریق یکی از کافی‌نت‌های مستقر در تبریز انجام گرفته است که مسئول کافی نت به این پلیس احضار و اعلام کرد که مشخصات کاربران را ثبت کرده ولی با تحقیقات بیشتر مشخص شد مشخصات کاربران را ثبت نکرده است در پایان متهم با پرداخت مبلغ فوق رضایت شاکی را به دست آورد و پرونده مختومه شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به همشهریان عزیز توصیه می شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را همراه کارت بانکی یادداشت نکرده و یا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و در دوره‌های زمانی کوتاه نسبت به تغییر رمز اول و دوم خود اقدام کنند.

وی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل و هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه ۱۹۷ اعلام دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *