سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اخاذی با تهدید انتشار عکس‌ خصوصی

شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 351171
پسری که با جلب اعتماد دختران جوان در فضای مجازی و سواستفاده از عکس‌های خصوصی آنها اقدام به اخاذی می‌کرد، توسط پلیس فتا استان خراسان رضوی دستگیر شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سرهنگ سید محسن عرفانی، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: دختری جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی سراسیمه به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود علیه آقایی که با فریب وی و بدست آوردن عکس‌هایش قصد اخاذی از وی در فضای مجازی را کرده بود، داشت.
 
در ادامه خبر تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا استان بلافاصله عملیات شناسایی فرد متهم در فضای مجازی را آغاز و طی تحقیقات فنی توانستند رد او را در اینترنت پیدا و با هماهنگی قضایی متهم که پسری جوان بود را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کنند.
 
متهم 21 ساله که ساکن مشهد بود در رویارویی با شواهد فنی به جرم خود اعتراف و اظهار کرد: در فضای اینترنت با دختران جوان طرح دوستی ریخته و پس از جلب اعتماد آنها و بدست آوردن اطلاعاتی نظیر عکس، فیلم و ... سعی بر اخاذی از آنها در قبال عدم انتشار فیلم و تصاویر در اینترنت را داشته و با این شگرد از دختران جوان مبالغی را دریافت کرده است که در این راستا به چهار مورد اخاذی جمعا به مبلغ 27 میلیون ریال، اعتراف کرد.
 
عرفانی با توجه به ابعاد گسترده نفوذ فضای مجازی در زندگی روزمره از شهروندان به خصوص جوانان درخواست کرد فریب چهره خوش رنگ و لعاب برخی افراد سودجو در این فضا را نخورده و با رعایت حریم خصوصی، امنیت خود را حفظ کنند.
 
ضمنا به افراد سودجو که فضای مجازی را دستمایه رفتارهای مجرمانه خود قرار می‌دهند نیز هشدار داد: هیچ فعل مجرمانه‌ای در این فضا به دور از چشم تیز بین پلیس نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *