جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خرید و فروش اینترنتی کارت شارژ سرقتی

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 342991
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان لرستان از دستگیری افرادی که از طریق اینترنت مبلغی را به صورت غیرمجاز از حساب بانکی یک نفر سرقت کرده بودند و با این مبالغ اقدام به خرید و فروش کارت شارژ کرده بودند، خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سرهنگ محسن بهشتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افراد ناشناسی از حساب وی بصورت اینترنتی مبلغ یک میلیون ریال را سرقت کرده اند ، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تخصصی و ویژه کارآگاهان در فضای مجازی و سایت های اینترنتی انجام یافت که سرانجام مشخص شد این برداشت ها در چند نوبت مختلف توسط دو نفر از شهروندان صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتای استان لرستان عنوان داشت: با تکمیل تحقیقات، طی هماهنگی با مقام قضایی متهمان توسط ماموران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند که در تحقیقات صورت گرفته آنها هنگامی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم و ادله الکترونیکی پلیس مواجه شدند به ناچار به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را از این کار را کسب مال عنوان کردند.

بهشتی تصریح کرد: متهمان برای شناسایی نشدن توسط پلیس بلافاصله پس از سرقت مبالغ از حساب فرد شاکی اقدام به خرید کارت شارژ از طریق اینترنت می‌کرده و سپس کارت‌های شارژ را به فروش رسانده و عواید حاصل آز آنها را به حساب خود واریز می‌کرده است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا با دارا بودن توانمندی، هوشمندی و دانش روز دنیا همواره مجرمان سایبری را در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌کند به همه افرادی که قصد چنین فعالیت های مجرمانه ای و نا امن کردن فضای سایبری و ایجاد مزاحمت برای کاربران را دارند هشدار داد.

رئیس پلیس فتای استان لرستان همچنین برای پیشگیری از بروز این گونه سرقت‌ها گفت: توصیه ما به کاربران این است که همواره از تحویل کارت‌های اعتباری به دیگران به جد خودداری کنند، برای فعال کردن رمز اینترنتی از افراد قابل اعتماد کمک بگیرند و حساب‌های بانکی خود را به طور مرتب چک کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی موضوع سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس فتا اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *