جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

استفاده ۱۰ درصدی از حمل‌ونقل ریلی

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 339752
مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: استفاده ایران از حمل ونقل ریلی تنها ۱۰ درصد است که در استان معدنی کرمان این میزان تا ۲۵درصد نیز افزایش داشته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهرداد پاسیار با بیان اینکه ایجاد خط آهن کرمان به چابهار باید در دستور کار مسئولان حمل ونقل استان کرمان قرار گیرد،اظهارکرد:راه آهن استان کرمان برای رسیدن به نقطه ایده‌آل درحمل بار ریلی به فکر اتصال به بندر آزاد چابهار است.

وی با اشاره به اینکه راه آهن در ایران در ابتدای امر برای مقاصد سیاسی راه اندازی شد، بیان کرد: استفاده ایران از حمل ونقل ریلی تنها ۱۰ درصد است که در استان معدنی کرمان این میزان تا ۲۵ درصد نیز افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن استان کرمان خاطرنشان کرد: محدوده ریلی استان کرمان از بافق در استان یزد آغاز می‌شود و تا زاهدان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تقسیمات استفاده از خطوط آهن، کشوری انجام می‌شود به همین سبب سیرجان در استان کرمان با میزان حمل ریلی زیاد درمحدوده استان هرمزگان قرار دارد و از سوی دیگر بافق در استان یزد در محدوده ریلی کرمان است.

پاسیار افزود:باید با تلاش مدیران سیاسی و نمایندگان مجلس مسئله اتصال استان کرمان به چابهار را از طریق خطوط ریلی با موفقیت به اجرا برسانیم.

وی با اشاره به هزینه بر بودن نصب خطوط ریلی،اظهارکرد: اگر قرار است این اتفاق برای آینده استان رخ دهد باید از امروز روی آن برنامه ریزی کنیم تا از ثمرات آن در چند سال آینده استفاده شود.

مدیر کل راه آهن استان کرمان با اشاره به راه اندازی خط آهن کرمان به زاهدان از دو سال قبل،گفت:هرچند که بهره وری از این خط آهن زیاد نیست اما سعی می‌شود از این خط برای جابجایی بار و مسافر استفاده شود.

وی به جابجایی قطعات خودروسازی از طریق خط کرمان به زاهدان خبرداد و گفت: قطعات صنعتی از ارگ بم نیز از طریق این خط جابجا می‌شوند.

پاسیاربیان کرد:متاسفانه استان کرمان از استان همجوار یعنی سیستان و بلوچستان عقب افتاده است و باید فکری برای این مسئله شود زیرا تجهیزات تخلیه بار در بندرعباس کافی نیست و در نتیجه باید دنبال پایانه بار ریلی خوبی مانند چابهار بود.

مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت:باید خط آهن کرمان را از این چرخه اجباری نجات داد و امکانات جابجایی ریلی بین کرمان با دیگر مناطق مورد نیاز در کشور را زیاد کنیم.

وی تصریح کرد: از امروزباید به فکر روزی باشیم که خط ریلی بندرعباس سیرجان قفل می‌شود که در آن روز تنها یک خط جدید می‌تواند به کمک ما بیاید.

وی راه اندازی ایستگاه‌های حمل بار ریلی سیریز و جلال آباد را تعامل خوب میان دیران معادن آهن درمنطقه زرند دانست و خاطرنشان کرد: محقق شدن این دو ایستگاه ترکیبی حمل بار ریلی و جاده‌ای با هماهنگی معدن سنگ آهن زرند انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *