جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۵

راه‌اندازي قطار فوق‌العاده در مسير تهران-قم

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 325830
معاون مسافري راه آهن از راه اندازی قطار فوق العاده در مسیر تهران - قم با ظرفیت ۵۴۰ مسافر خبر داد و گفت: این قطار ظرف مدت یکساعت و ۴۵ دقیقه مسیر تهران - قم و بالعکس را طی می کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدمحمد راشدی از راه اندازي قطار فوق العاده در مسير تهران - قم و بالعكس خبر داد. معاون امور مسافري راه آهن با اعلام اين خبر گفت: به دنبال تاكيد وزير راه و شهر سازي و با توجه به آمار بالاي تصادفات جاده اي در مسير تهران - قم و همچنين ترافيک شديد در اين مسير و به منظور رفاه حال مردم و ارائه امكانات مطلوب تر به هموطنان؛ متوليان راه آهن نسبت به ايجاد اين قطار در مسير ياد شده اقدام كرده اند.

وي افزود: اين قطار با ظرفيت ۵۴۰ نفر مسافر در هر سير و سرعت ۱۵۰ كيلومتر بر ساعت، ظرف مدت يک ساعت و ۴۵ دقيقه مسير تهران - قم و بالعكس را طي خواهد كرد. راشدي خاطرنشان كرد: واگن هاي اين قطار علاوه بر دارا بودن سيستم هاي صوتي و تصويري مجهز به سيستم گرمايش و همچنين تهويه مطبوع است.

به گفته معاون مسافري راه آهن، در حال حاضر ظرفيت اين قطارها ۵۴۰ نفر پيش بيني شده كه در صورت استقبال هموطنان عزيز، امكان افزايش ظرفيت قطار وجود خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
مسافت تهران قم مگه چقدره که با سرعت 150 کیلومتر 1 ساعت و 45 دقیقه طول میکشه ؟؟؟؟اینم از اون حرفاست.اتوبان تهران قم 130 کیلومتر است.بعید میدونم با توجه به قیمت بلیط 4000 تومانی اتوبوس در این مسیر استقبال بشه.
رومالمینیو
30 دقیقه طول میکشه تا سرعتش به 150 برسه وقتی به قم میرسه چون سرعش زیاده نمی تونه نگهداره یه 50 -60 تایی هم رد میشه تابر گرده میشه یک ساعت وچهل وپنج دقیقه . درسته دیگه چقدر ....
Iran, Islamic Republic of
چطور 150 تا سرعت داره 1 ساعت و 45 دقیقه طول می کشه؟
r
رفت و برگشت حساب شده عزیزم
ما با پراید قراضمون فاصله تهران تا قم رو حدودا یک ساعت و15 دقیقه می ریم حالا چطوری این قطار 150 تا سرعت داره ولی فاصله 120 کیلومتری رو یکساعت و45 دقیقه طول می ده !!