جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸
۸

یارانه ۸۰۰ نشریه ۲.۵ میلیارد؛ یارانه ۲ نشریه خاص یک میلیارد!

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 336669
یکی از موارد اعتراض و سوال نمایندگان مجلس به وزیر ارشاد نحوه تخصیص یارانه استانی بود که مستندات آن توسط نماینده سوال کننده در مجلس ارائه شد.
یارانه ۸۰۰ نشریه ۲.۵ میلیارد؛ یارانه ۲ نشریه خاص یک میلیارد!
به گزار ش جهان، رسایی در سوال خود پرسیده بود که آيا این نشانه اعتدال است كه روزنامه های استانی آذري زبان، نشریات مازندران و گیلان،‌ نشریات خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی و جنوبی و نشریات دیگر استان ها برای هر شش ماه، هر کدام ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان یارانه دریافت کنند و روزنامه استانی "خبر جنوب" با حداكثر تيراژ ۳۰۰۰۰ نسخه، یارانه ۶۳۴ميليون تومانی دریافت کند؟!

این در حالی است که مبالغ اختصاص داده شده به اکثر نشریات در فهرست اعلام شده وزارت ارشاد بسیار ناچیز است. جدا از نحوه محاسبه کمک های اعلام شده که حتما فرمول خاصی برای خود دارد، آنچه که شائبه ها را بیشتر می کند ارتباط صاحب امتیاز این روزنامه، غلامحسین واحدی پور تبریزی و آقای حسین انتظامی، معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت "توسعه مکتب خبر ایرانیان" است که در ذیل آگهی رسمی تاسیس این شرکت نام این دو نفر آورده می شود.

جالب تر آنکه در شناسنامه روزنامه خبر جنوب مشخصات صاحب امتیاز به صورت کامل آورده نشده است و تنها به ذکر نام حسین واحدی پور اکتفا شده در حالی که تا مدتی قبل در اسناد اداری معاونت مطبوعاتی صاحب امتیاز شرکت توسعه مکتب خبر ایرانیان ثبت شده است.

آيا مضحك نيست كه روزنامه سراسری و كثير الانتشار اطلاعات ۳۰۰ ميليون تومان، روزنامه سراسری و كثيرالانتشار كيهان ۳۴۰ ميليون تومان و در مقابل روزنامه خبر جنوب كه فقط در سه استان هاي جنوب كشور با تیراژ ۳۰ هزار نسخه توزيع مي شود، به دليل شراكت مدير آن با معاون مطبوعاتي در شرکت مطبوعاتی "مكتب خبر ايرانيان" به اندازه مجموع دو روزنامه اطلاعات و كيهان يارانه بگيرد؟

این در حالی است که یارانه دیگر نشریات سه استان جنوبی کشور نیز بسیار ناچیز است. عجيب است كه آقاي معاون مطبوعاتي به روزنامه زرد "خبر ورزشي" كه خودش شريك و مدير عامل شركت صاحب امتياز آن (مؤسسه مكتب خبر ايرانيان) است، هم در جايي ديگر ۴۶۵ ميليون يعني بيش از همه روزنامه هاي معتبر و كثير الانتشار كشور يارانه داده است.

اين در واقع به اين معناست كه آقاي معاون وزیر محترم در ۱۰۰ روز اول فعاليتش، از مجموع ۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعاتی کشور که حدود ۵/۲ میلیارد تومان آن متعلق به بیش از ۸۰۰ نشریه استانی است، مبلغ ۱ميليارد تومان را براي دو روزنامه استانی شركت "مكتب خبر ايرانيان" که خودش مدیر عامل آن است، كنار گذاشته است!

البته از يارانه ساير نشريات مسئولان اين شركت يعني روزنامه سياسي "خبر" و خبرگزاري "خبر آنلاين" هنوز اطلاعاتی به دست نیامده است. چرا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در برابر اعتراض رسانه ها سکوت کرده و هیچ پاسخی در این خصوص نمی دهد و موضوع را به گذر زمان و فراموشی واگذار کرده است؟

چرا وزیر محترم ارشاد هیچ برخورد اصلاحی با این رفتار تبعیض آمیز از خود نشان نمی دهد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امين
اين است اعتدال در تخصيص بودجه فرهنگي !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
راستی خبرگزاری "خبرآنلاین" متعلق به کدوم گروه سیاسی و یا شخصیت سیاسی است؟!
نادعلي
به نام خدا
با سلام
فقط منحصر به ايشان نيست. معاون تبليغاتي وزارتخانه كه قبلا مدير جام جم بوده اند از حالا براي سهم همكارانشان در شهرستانها (از تهران خبر نداريم) شروع به دستكاري قوانين و مقررات كرده است و نمايندگان جام جم در شهرستانها علنا مي گويند كه از سال اينده قرار نيست هيچ روزنامه و كانون تبليغاتي به غير از وابستگان به جام جم فعاليت نمايند و با اين وعده شروع به جذب نيروهاي موثر ديگر بخش ها كرده اند.
خلاصه آنكه اسم اش مهرورزي و عدالت پروري بود آنطوري از آب درمد. اينها كه رسما هم كتمان نمي كنند از چه قبيله اند.
Iran, Islamic Republic of
تیراژ خبر ورزشی بعد از همشهری از همه روزنامهای ایران بیشتره شما بودید به این روزنامه که در راه ورزش فعالیت میکنه یارانه میدادی یا به روزنامه ای که کل هم و غمش ایجاد اختلاف و تشتت بین مردمه؟
آشنا
باسلام
باتوجه به این اسناد (رئیس جمهور در دیدار هنرمندان میگوید مابه کارت زردها اهمیت نمیدهیم )!!!!!!!!!!!!!
جواد
باز یه کارت زرد دیگه لازم داره.راستی آیا قهر بودن با والدین گناه کبیره نیست؟چرا وزیر ارشاد با آیت الله جنتی مشکل دارن؟یعنی طرز تفکرشون فرق میکنه؟البته روحیات وزیر رو تقریبا شناختیم.
مجید
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی این نشریات را نمی خواند لطفا در این مورد اطلاع رسانی کنید این پولها دور ریخته میشود حیف است واقعا....
تازه اول کاره بذارید سال اینده بشه