يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۲

عدم‌صلاحیت ۲معاون فرجی‌دانا اعلام‌شده بود

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 334146
نماینده طراحان سوال از وزیر علوم گفت: وزارت اطلاعات و مراجع مربوطه به استعلام فرجی‌دانا درباره ۲ معاونش پاسخ "عدم صلاحیت" داده‌ بودند اما وی همان افراد را در همان سمت‌ها منصوب کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مدرم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به بررسی سوال تعداد ۲۳ نفر از نمایندگان از وزیر علوم اختصاص داشت، به عنوان نماینده سوال‌کنندگان در ابتدا با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه ۹ دی از مردم ایران به خاطر خلق این حماسه و اینکه با حضورشان بساط فتنه را جمع کردند و همچنین از صداوسیما به خاطر روشنگری‌هایی که در این ایام انجام می‌دهد، تشکر کرد و گفت: در زمان جلسه رای اعتماد به فرجی‌دانا، نام بنده به عنوان مخالف درآمده بود اما با مشورتی که با دوستان داشتیم، بنا شد بنده صحبت نکنم چرا که میل داشتیم کار دانشگاه‌ها راه بیفتد و فردی متخصص بیاید و در سایه آرامش و پیشرفت دانشگاه‌ها، کار را پیش ببرد لذا جهت تعامل بیشتر، بنده از سخنرانی به عنوان مخالف صرف‌نظر کردم.

وی با بیان اینکه انتصاباتی که در وزارت علوم انجام شد، جای سوال برای اعضای کمیسیون آموزش ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: می‌دانیم پیشرفت ۱۰ سال اخیر علمی کشور بسیار چشمگیر است و ایران در حال حاضر به اعتراف دشمنان رتبه ۱۶ علمی جهان را دارد و گفته‌اند که اگر سیر علمی ایران همین‌طور پیش برود، تا ۴، ۵ سال دیگر، ایران به رتبه ۴ علمی دنیا می‌رسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور فقط در سایه آرامش کشور است، ادامه داد: مردم عزیز ما در حال حاضر در فشارهای اقتصادی زیادی هستند و فرزندان خود را که به دانشگاه‌ها می‌فرستند، می‌خواهند فرزندانشان در یک فضای آرام فقط به کسب علم بپردازند و با توجه به اینکه پیشرفت علمی نیز در سایر آرامش به دست می‌آید، این دو امر نمایندگان را حساس کرد که برای کشور و حفظ حقوق ملت توجه داشته باشیم تا مبادا آرامشی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، سلب شود و این موارد را با آقای وزیر مطرح کردیم.

" وزیر علوم هم به نمایندگان گفت که ما نیز به دنبال آرامش هستیم و در مورد انتصابات نیز اعلام کرد که اگر موردی را استعلام کنیم و مراجع ذی‌صلاح رد کنند، آن گزینه‌ها را نیز کنار می‌گذارم؛ این در حالی است که باید قبل از انتصاب‌ها استعلام انجام می‌شد."

نبویان در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در وزارت علوم افرادی نصب شدند که در ایجاد التهاب در دانشگاه‌ها در دوره‌های مختلف نقش داشتند که این انتصابات زیاد است و بنده به علت کمبود وقت فقط به ۴-۵ مورد آن اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: اولین مورد، معاون آموزشی وزارت علوم است؛ بنابر فرمایش مقام معظم رهبری دشمنان از سال ۶۸، دو تا ۱۰ ساله را برنامه‌ریزی کرد که ۱۰ سال اول به سال ۷۸ و فتنه کوی دانشگاه و ۱۰ سال دوم نیز به فتنه ۸۸ ختم شد؛ بنده سوابق میلی‌منفرد را می‌دیدم، وی در سال ۷۸ معاون آموزشی وزارت علوم بود و در کنار تاج‌زاده حضور داشت و در فتنه ۸۸ نیز در تحصن حضور داشت و دستگیر شد؛ اینکه آقای وزیر می‌گوید اگر کسی به فتنه منصوب باشد، وی را عزل می‌کنم، نمی‌دانم معنی انتصاب به فتنه چیست. آیا تحصن و دستگیر شدن جزو آن نمی‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته میلی‌منفرد توجیه می‌کرد و می‌گفت افرادی که ما را دستگیر کردند بعد از یکی‌دو ساعت عذرخواهی کرده و ما را آزاد کردند، اما بنده خبر داشتم که یکی از مسئولین بلندپایه نظام واسطه شد تا این افراد آزاد شوند و عذرخواهی نیز در کار نبوده است و اتفاقا به خاطر همین نکته بود که مجلس ولایی ما به میلی‌منفرد رای نداد.

نبویان با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش گفت: این موارد را به آقای فرجی‌دانا منتقل کردیم که وی گفت "از وزارت اطلاعات و قبل از تغییر وزیر یعنی زمان آقای مصلحی در مورد آقای میلی منفرد برای سمت وزارت علوم استعلام شده و پاسخ این استعلام مثبت بوده است"؛ رئیس کمیسیون بر همین اساس نامه‌ای به مصلحی نوشت و این مساله را جویا شد که مصلحی پاسخ داد، "در مورد ادعای فوق به اطلاع می‌رساند در این رابطه هیچ استعلامی از وزارت اطلاعات در دوران مسئولیت بنده صورت نگرفته است. والسلام" پس استعلامی نیز صورت نگرفته است. البته بنده به فرجی‌دانا گفتم اصلاً استعلام نیاز نیست در حالی که خود میلی‌منفرد می‌گوید در تحصن بودم و دستگیر شدم آیا باز هم به استعلام نیاز است؟

وی دومین انتصاب مساله‌دار را مربوط به مشاور عالی وزیر علوم یعنی جعفر توفیقی دانست و تصریح کرد: توفیقی در تحصن اساتید در سال ۸۸ شرکت و حتی سخنرانی می‌کند و در سخنان خود نیز از متحصنین تشکر می‌کند و خطاب به آنها می‌گوید: «از شما تشکر می‌کنم. نظام بدترین سناریور را انتخاب کرده است؛ نظام، کشور را در آستانه تزلزل برده است و به رای و شخصیت مردم توهین کرده است. مسیر انتخابات غلط بوده است.» و سپس در سخنان خود در همین جمع اساتید متحصن با اشاره به راهپیمایی روز ۲۵ خرداد می‌گوید: «راهپیمایی ۲۵ خرداد یک حماسه بوده که از ابتدای انقلاب بی‌نظیر بوده است.».

"این سخنان بدین معنی است که راهپیمایی‌ فتنه‌گران در ۲۵ خرداد از تمام راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن پس از پیروزی انقلاب بی‌نظیر بوده و جالب‌تر است که توفیقی در ادامه سخنان خود می‌گوید، «رای موسوی ۲۴ میلیون بوده و نظام آن را دستکاری کرده است.»؛ بنده نمی‌دانم آیا این سخنان انتصاب به فتنه محسوب نمی‌شود. و جالب است که با توفیقی که صحبت شد که چرا چنین دروغ بزرگی گفته‌ای که نظام ۱۱ میلیون رای را جابه‌جا کرده است و حتی در زمان سرپرستی توفیقی به وی گفتند، بگو که اشتباه کردم و ۲ تن از مسئولین بلندپایه نظام شخصاً به بنده گفتند که هر کدام ما یک ساعت با توفیقی صحبت کردیم که بگو ما اشتباه کردیم و ما با نمایندگان مجلس صحبت می‌کنیم، اما توفیقی اصلا حاضر به پذیرش اشتباه نبوده است."

پس از این بخش از سخنان نبویان، وزیر علوم طی سخنانی از این انتصابات دفاع کرد و سپس مجدداً نبویان در بخش دوم سخنان خود به چند مورد دیگر از انتصابات وزیر علوم اشاره کرد و گفت: بنده در این بخش به آقای صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویی اشاره می‌کنم؛ وزیر علوم گفته که یا انتصابی نشده و یا استعلام‌ها مثبت بوده است اما در مورد آقای صدیقی استعلام شده و در جواب آن آمده است: «بنا بر نظر مراجع ذی‌صلاح انتصاب نامبرده به عنوان معاونت دانشجویی وزارت متبوع به مصلحت نمی‌باشد.

نبویان در ادامه سخنان خود به انتصاب سمنانیان به عنوان معاون وزیر و رئیس مرکز هیئت امنا اشاره کرد و گفت: سمنانیان در زمان دوم خرداد رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس بود و در همین زمان برای آغاجری جشنی گرفت و همین فرد بود که با یک استعلام دروغ و با اسم مهدی کدیور، محسن کدیور را جذب هیئت علمی این دانشگاه کرد و در نظر مراجع ذی‌صلاح برای سمنانیان آمده است: «به نظر مراجع ذی‌صلاح مشارالیه فاقد صلاحیت به کارگیری در پست موردنظر می‌باشد».

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنان وزیر علوم که مدعی بود نمایندگان مجلس و افراد منصوب شده به وی انگ می‌زنند، گفت: این تعابیر خوبی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آقای فرجی دانا آیا خبر دارید در ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها چه اتفاقی افتاد، خاطرنشان کرد: آقای فرجی دانا شما به سخنان ما گوش نداید و آیا خبر دارید که چه اتفاقی در ۱۶ آذر رخ داده است. در دانشگاه خواجه‌نصیر برای تمام سران فتنه از جمله موسوی، خاتمی و بنی‌صدر کف زدند و کلیپی پخش می‌کنند که بعد از فوت امام، عکس خاتمی را نشان می‌دهد و گویی که بعد از امام، خاتمی رهبر شده است. آیا این حرکات ساختارشکنی نیست؟ در دانشگاه‌های مختلف در ۱۶ آذر علیه کل مسئولین نظام حتی مقام معظم رهبری شعارهایی سر داده شد. جناب آقای وزیر شما وزیر این نظام هستید و افراد به دفاع از شما علیه نظام و رهبری و مردم شعار دادند.

در این زمان نبویان کلیپی را از مراسم ۱۶ آذر دانشگاه خواجه‌نصیر پخش کرد.

نبویان پس از پخش این کلیپ خطاب به وزیر علوم گفت: آیا این کارها تحریک بچه‌ها و ساختارشکنانه نیست؟ اگر نسبت به افرادی که به عنوان هیئت بازرسی به دانشگاه‌ها می‌فرستید دقت کنید، چند مورد را دارید که این هیئت به دانشگاهی رفته باشند و در آن دانشگاه‌ها اغتشاش نشده باشد. آیا اینگونه بوده است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز با ورود این هیئت بازرسی، استادی طمع کرده است که جذب شود که با دخترهای دانشجو تماس می‌گرفت و در حال حاضر نزدیک به هزار دانشجوی دختر نامه نوشتند که با حضور این فرد امنیت ما سلب می‌شود و یا فرد دیگری به نام «ج-ع» همراه هیئت بازرسی وارد دانشگاه شده در حالی که در سال ۸۶ به علت توهین به مقدسات ۳ سال به زندان افتاده بود.

نبویان ادامه داد: در مورد دیگر، در دانشگاه خواجه‌نصیر فردی به نام «ع- پ» سخنرانی کرده است در حالی که اخراجی بوده و معاون آقای فرجی‌دانا در همین جلسه نشسته بوده است؛ این فرد همانی است که در جریان یک سخنرانی به صفارهرندی حمله می‌کنند و یکی از محافظین صفارهرندی را به گروگان می‌گیرد و یا در زمان سخنرانی آقای رحیم‌پور ازغدی به دفاع از منافقین بلند می‌شود و حرف می‌زند؛ او در اکثر موارد فتنه حضور داشته و با اجازه رئیس جدید دانشگاه و به دفاع از فرجی‌دانا وارد دانشگاه می‌شود و حرف‌هایی می‌زند.

وی در پایان سخنان خود به دانشگاه‌های اصفهان و گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: درباره دانشگاه گیلان، بنده با مراجع امنیتی تماس گرفتم و به من گفتند که ما به استاندار اعلام کردیم که فردی که قرار است رئیس دانشگاه گیلان شود، مناسب نیست و اگر به دانشگاه بیاید، در دانشگاه شاهد اغتشاشاتی خواهیم بود اما استاندار گفته که انتصابات دست من نیست و از بالا فشار آوردند و ما باید بپذیریم؛ پس این‌طور باید بگوییم که آقای وزیر اگر مواردی وجود دارد که مساله‌ای ندارند به ما بگویید. واقعا حیف است، در حال حاضر آرامش از دانشگاه‌ها در حال سلب‌شدن است و اگر مدارک بیشتر خواستید نزد بنده وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اين كه فقط حرفهاي نقويان بود، يعني وزير هيچ پاسخي نداد!!؟
چه فایده با این همه اشکالات که آقای نبویان برشمردند باز هم فرجی دانا به کار خودش مشغول است واین یعنی دهن کجی به مجلس