جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شغل‌هایی که"ستون فقرات"راخم می‌کنند

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۱۵
کد مطلب: 332402
علائم مختلفی وجود دارد که افراد دچار خمیدگی ستون فقرات می‌شوند که با چند نکتهٔ ساده می‌توان از آن جلوگیری کرد
به گزارش جهان، دکتر غلامرضا مهدی خالقی متخصص ارتوپد با بیان اینکه شایع‌ترین دلیل ستون فقرات پوکی استخوان در سنین بالا است به باشگاه خبرنگاران گفت: ‌ پوکی استخوان به چند گروه تقسیم می‌شوند، دسته اول نوجوانانی هستند که به علت خجالت و حیا و یا قدبلند به جلو خم می‌شوند این افراد باید هرچه سریع‌تر درمان شوند که تا بزرگسالی پیش‌روی نکند. 
 
وی در ادامه افزود: این نوجوانان باید با تشخیص دکتر که اگر مشکلات مهره‌ای نبود با ورزش کردن و رعایت برخی استاندارد‌ها مثل کوله‌ پشتی مناسب این مشکل را حل کرد. 
گروه دوم افرادی هستند که بر اثر برخی بیماری‌ها مثل بیماریهای رماتیسمی دچار خمیدگی ستون فقرات می‌شوند. 
گروه سوم افراد سن بالایی که پوکی استخوان علت خمیدگی ستون فقرات آنان خواهد بود. این علت شایع‌ترین دلیل این بیماری است که با دارو‌ها و ورزش و رژیم غذایی می‌توان از آن جلوگیری کرد. 
 
دکتر خلیفی اظهارداست: ورزشهایی که ستون فقرات را در حالت معکوس قرار می‌دهند به صورتی که بیمار روی شکم خوابیده و سر و گردن را به طرف بالا نگه می‌دارد و یا روی آرنج‌هابلند می‌شود و یا کنار دیوار می‌ایستد و شکم را به داخل داده و شانه و سرش را به سمت دیوار نگه می‌دارد و همچنین نگه‌ داشتن چند کتاب بالای سر و راه رفتن در آن حین می‌تواند کمک خوبی برای صاف شدن و عادت به صاف راه‌ رفتن در طول روز بکند. 
 
وی تصریح کرد: معمولا افرادی شغل‌های پشت میزنشینی دارند و یا کارمندان، ‌ جراحان و یا دندان پزشکان که به حالت خمیده کار می‌کنند، ‌ بیشترین خطر ابتلا به بیماری خمیدگی ستون فقرات را خواهند داشت. 
 
وی خاطرنشان کرد: این افراد با ورزشهای مناسب می‌توانند از این عارضه جلوگیری کنند و همچنین باید به این موضوع توجه داشت که ممکن است برخی از خمیدگی‌ها براساس مشکلات مهره‌ای باشد که اگر تشخیص داده شود برخی ورزش‌ها برای آن‌ها مناسب نخواهد بود و همچنین اگر براثر مشکلات مهره‌ای باشد و میزان آن شدت یابد نیاز به جراحی خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *