جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

پیش‌روی ارتش سوریه در برابر تکفیری‌ها

ارتش سوریه عرصه را بر شبه‌نظامیان تنگ کرده است
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب: 331607
ارتش سوریه عرصه را بر شورشیان تحت حمایت خارج در شماری از مناطق این کشور تنگ کرده است.
به گزارش جهان به نقل از پرس.تی.وی، یک منبع نظامی ناشناس، نیروهای ارتش سوریه با ادامه عملیات‌های پاکسازی خود در مناطق النکرین، کفر کار، بینان الهوس در حلب، شماری از شبه‌نظامیان را از پای درآوردند.

این منبع در ادامه افزود، شماری از شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج از سوی نیروهای ارتش در روستاهای کسکیس، اربد، الجدیده و کویریس کشته شده‌اند.

در یکی از مناطق حلب، نیروهای ارتش سوریه دست کم ۱۹ «تروریست» را در ساختمانی که از آن برای هدفگیری غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان منطقه استفاده می‌شد، کشتند.

افزون بر این، شماری از شبه‌نظامیان از سوی نیروهای مستقر در نزدیکی زندان مرکزی حلب کشته شدند.

در عملیاتی مشابه، ده‌ها تن از شبه نظامیان از سوی نیروهای ارتش در مناطق الظهور، سرجه و بنش در ادلب کشته شدند.

ارتش شمار بسیاری از شبه‌نظامیان در روستای قسطون غربی در حما را کشت.

در روزهای اخیر، واحدهای ارتش در شهر راهبردی یربود که در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد، پیشرفت‌های جدیدی حاصل کرده‌اند.

نیروهای ارتش همچنین پس از تسخیر بخش زیادی از النبک در منطقه کوهستانی قلمون، کنترل بزرگراه راهبردی دمشق- حمص را در دست گرفتند.

سوريه از سال ۲۰۱۱ با ناآرامي‌هاي خونيني مواجه بوده است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌هاي غربي و متحدان منطقه‌اي آن‌ها به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان معارض دولت سوريه حمايت مي‌کنند.

سازمان ملل اعلام کرده است که در جريان خشونت‌هاي خونين سوريه که از مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شده است، بيش از ۱۰۰ هزار تن کشته و ميليون‌ها نفر نيز آواره شده‌اند.

سازمان ملل در تاريخ ۷ اکتبر اعلام کرد که در پي تشديد درگيري در سوريه بيش از چهار ميليون تن از ساکنان اين کشور ناچار خواهند بود تا پايان سال ۲۰۱۴ خانه‌هاي خود را ترک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا پیروز کنه ارتش و دولت سوریه رو بر تکفریها ان شاالله