جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۵

جزئیات عملیات دفع یورش داعش در حومه حماه/ هلاکت ۴۶ تروریست

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 675783
یک منبع نظامی عالی رتبه سوری به جزییات دفع یورش تروریستهای موسوم به انصار التوحید در حومه حماه به دست ارتش سوریه پرداخت.
جزئیات عملیات دفع یورش داعش در حماه
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، یک منبع نظامی عالی رتبه سوری اعلام کرد که ارتش سوریه یورش سنگین تروریست‌های انصار التوحید به مواضعش در شهرک المصاصنه در شمال حماه را درهم کوبیده است.

این منبع بیان کرد: تروریست‌های انصار التوحید از شرایط جوی و نبود دید در منطقه سو استفاده کردند و به مواضع ارتش سوریه یورش بردند. این تروریست‌ها یونیفرم نظامی با هدف فریب دادن بر تن داشتند. درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی به مدت ۳ ساعت رخ داد و جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند.

به گفته این منبع عالی رتبه نظامی سوریه؛ ارتش سوریه موفق به درهم شکستن یورش شد و طی پاتکی سنگین به مناطقی که تروریست‌ها از آنجا آمده بودند، حمله ور شد و حملات سنگین موشکی و توپخانه ای علیه خطوط امداد تروریست‌هایی که دنبال کمک به تروریست‌های حمله کننده بودند، انجام داد که بر اثر آن سه خودرو نظامی تروریست‌ها منهدم شد.

منبع سوری بیان کرد که در جریان دفع یورش تروریست‌ها بیش از ۴۶ تروریست کشته و شماری دیگر زخمی شدند. همچنین ۲۰ نظامی ارتش سوریه کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

شایان ذکر است که گروه تروریستی موسوم به حراس الدین در اواخر سال گذشته میلادی شماری از تروریست‌های انصارالتوحید بیعت کننده با داعش که تابعیت کشورهای عربی و خلیج فارس را دارند، را در مناطق تحت کنترل خود در شمالحماه و جنوب ادلب جذب کرد. بخشی دیگر از تروریست‌های انصار التوحید که از کشورهای آسیای میانه بودند جذب گروه تروریستی حزب اسلامی الترکستانی که بر حومه جنوبی غربی ادلب و شمال شرق لاذقیه هم مرز با ترکیه مسلط است، شدند.

انصار التوحید نام جدید گروه جند الاقصی داعش است که در حومه شرقی حماه فعالیت می‌کرد و به دست ارتش سوریه درهم کوبیده شده بود و ابو عبدالعزیز القطری تروریست مشهور سرکردگی آنرا داشت.

تروریست‌های داعش در حومه جنوبی ادلب و شرق لاذقیه در کنار دیگر تروریست‌های از قبیل گروههای موسوم به حزب اسلامی الترکستانی، ایغورهای چین و الفرقه الترکمانیه الساحلیه حضور دارند

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
1 - آمریکا خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
2 - انگلیس خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
3 - فرانسه خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
4 - آلمان خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
5 - عربستان سعودی خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
6 - امارات خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
7 - بحرین خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
8 - اسرائیل خود ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از حامیان تروریسم است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تروریست ها مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش ازسال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه و عراق شدند؟ ازطریق کشور ترکیه جنایتکار با کمک مالی کشورهای عربی جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار با هماهنگی، همدستی و همکاری سران نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت ترکیه جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار!
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه اروپا جنایتکار شماره یک و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و اسرائیل جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2011 تاکنون تروریست های خارجی وارد سوریه، عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
آمریکا و متحدانش عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
آمریکا و متحدانش عامل اصلی جنگ درمنطقه هستند.
آمریکا و متحدانش عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسر جهان هستند.
دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند.
دوستان آمریکا حامی القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، گروهک تکفیری جیش الظلم، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها و صهیونیست ها به سرکردگی آمریکا منبع مالی تروریسم هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکاردیگردرمنطقه با القاعده، داعش و گروه های تروریستی همکاری می کند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکار ازسال 2001 تاکنون درمنطقه خاورمیانه با حامیان اصلی تروریسم همکاری می کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی که ازتروریست های حمایت می کنند و دوست آنها هستند، چگونه ادعای مبارزه با آنها را دارند؟
کشورهای غربی طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی ها چگونه می توانند با تروریستها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولت های این کشورهای غربی با تروریست ها ارتباط دارند.
آمریکا جنایتکارازسال 2003 تاکنون با جنگ افغانستان تجارت می کند.
حضورآمریکا جنایتکار درافغانستان و منطقه ازسال 2001 تاکنون هیچ ارتباطی مبارزه با تروریسم، القاعده، طالیان وگروه های تروریستی ندارد.
آمریکا جنایتکارعامل تروریسم دولتی درمنطقه است.
حامی تروریسم دولتی آمریکا است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انتقال داعش به افغانستان با پول کشورهای عربی
انتقال داعش توسط آمریکا جنایتکار به افغانستان با پول کشورهای عربی جنایتکار شماره یک درسایه سکوت سازمان های بین المللی شرم آور است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
14 کشته بر اثر وقوع گردباد در آلابامای آمریکا

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۷

جی جونز کلانتر منطقه لی LEE در آلابامای آمریکا گفت بر اثر وقوع تندباد در این منطقه، 14 نفر کشته شدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
استفاده آمریکا از بمب فسفری در باغوز سوریه، متاسفانه ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند.

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹

به نقل از خبرگزاری سانا جنگنده های ائتلاف آمریکایی مزارع باغوز در شرق دیرالزور را با بمب ممنوعه فسفری هدف قرار دادند. در این هجوم شماری از شهروندان سوری از جمله چندین زن و کودک به شهادت رسیدند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
جنگنده های رژیم صهیونیستی یکی از مواضع حماس را بمباران کردند

تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶
­آویخای ادرعی سخنگوی نظامي رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: جنگنده های اسرائیلي یکی از مواضع حماس را در مرز غزه بمباران کردند.
جزئيات بيشتري در اين باره منتشر نشده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
1- آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن تاریخی کشورهای اسلامی است.
2 - آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن درجه یک مردم منطقه است.
3 - آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند و همچنان نیزادامه دارد.
4 - آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون به همراه رژیم صهیونیستی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات و نیازهای مالی مخالفان سوری، تروریست های داعش، جبهه النصره و گروه های تروریستی درسوریه بوده است.
5 - ائتلاف ضد تروریسم ازسال 2014 تاکنون با تبلیغات دروغین هیچ کاری برای سوریه وعراق نکرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
داعش سلاح‌های آمریکایی در اختیار دارد

العالم , 17 سنبله 1393 ساعت 18:26

نتایج تحقیقات یک مرکز مطالعاتی در انگلیس که امروز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از تسلیحات آمریکایی استفاده می کنند و این تسلیحات از سوی عربستان سعودی ارسال شده است.به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان تحقیقاتی تسلیحات جنگی مستقر در لندن اعلام کرده است که نتایج تحقیق و بررسی بر روی تسلیحاتی که توسط نیروهای کرد از شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه به دست آمده نشان می دهد نیروهای داعش از سلاح های آمریکایی که پیش از این از نیروهای شورشی سوریه غنیمت گرفته اند، استفاده می کنند. این سلاح ها پیش از این توسط عربستان سعودی به نیروهای مخالف دولت بشار اسد داده شده است. این گزارش می افزاید: از عناصر داعش مقادیر چشمگیری از تسلیحات سبک ساخت آمریکا شامل اسلحه های ام 16 به دست آمده که روی آنها عبارت «‌اموال دولت آمریکا»‌ ثبت شده است. همچنین معلوم شده است که راکتهای ضد تانک مورد استفاده داعش در سوریه از نوع راکتهای ام 79 بوده است که پیشتر در سال 2013 توسط عربستان سعودی در اختیار نیروهای تحت امر ارتش موسوم به "آزاد" سوریه قرار گرفته بود. امریکا، عربستان سعودی، امارات، کویت، قطر و برخی کشورهای غربی از "داعش" و گروهک های تروریستی در منطقه حمایت می کنند. بر اساس گزارش ها، داعش از سلاح های فراهم شده از سوی عربستان استفاده می کند و عربستان در کنار امریکا، فرانسه و رژیم اسراییل از مهمترین حامیان گروهک داعش در عراق، و دیگر مناطق دنیا هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه یک پژوهش جدید؛ سلاح‏‌های آمریکایی در دست تروریست‌های داعش
24 قوس 1396, 12:01 کابل

نتیجه یک پژوهش جدید؛ سلاح‏‌های آمریکایی در دست تروریست‌های داعش

بر اساس گزارش یک روزنامه آمریکایی، تسلیحاتی که آمریکا به صورت محرمانه برای معارضان سوری خریداری کرده، بلافاصله به دست تروریست‌های داعش رسیده است.

به گزارش روز پنج شنبه روزنامه «یو اس ای تودی»، این تسلیحات شامل تجهیزات ضدتانکی می‌شود که توسط آمریکا خریداری شده و طی کمتر از دو ماه بعد از خروج از کارخانه به دست تروریست‌های داعش رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارسال محرمانه سلاح برای معارضان سوری در سال 2013 توسط دولت «باراک اوباما»رئیس جمهوری سابق امریکا آغاز شد، اما دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی این کشور اوایل سال 2017 اعلام کرد که به این برنامه خاتمه داده است.

همچنین بر اساس نتایج این پژوهش، اغلب تسلیحاتی که محرمانه در اختیار گروه‌های معارض سوری قرار گرفته توسط آمریکا و عربستان سعودی در اروپای شرقی خریداری شده است و دولت آمریکا با شرکت‌های خصوصی که این خریدها را خارج از این کشور انجام داده‌اند، قرارداد امضا کرده است.

بنا بر گزارش روزنامه «یو اس ای تودی»، سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) در تماس‌های اولیه از اظهارنظر درباره نتیجه این پژوهش خودداری کرده است.

این پژوهش توسط موسسه پژوهشی تسلیحات جنگی که ردیابی محموله‌های تسلیحاتی را برعهده دارد، انجام گرفته است و بودجه آن توسط اتحادیه اروپا و دولت آلمان تأمین شده است. در این تحقیقات، 40 هزار قبضه اسلحه و دیگر تجهیزات نظامی بدست آمده از گروه تروریستی داعش طی سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نماینده عراقی:
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
سلاح‌های داعش در عراق ساخت صهیونیست‌ها است
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 12:27
نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق رژیم صهیونیستی را متهم کرد که اعضای گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) را به سلاح و تجهیزات جنگی برای نبرد با ارتش عراق در استان الانبار مجهز کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسکندر وتوت" در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: نیروهای ارتش عراق سلاح‌های گروه داعش را به غنیمت گرفته‌اند که ساخت رژیم اسرائیل است. برخی از کشورها نماینده این رژیم شده و نبرد در عراق را به جای این رژیم مدیریت می کنند.
وتوت افزود: گروه داعش یک گروه صهیونیستی است که هدف تضعیف عراق و کشورهای عرب منطقه و ضربه زدن به اسلام را دنبال می کند.
این مسئول عراقی تصریح کرد: عراق به گذرگاهی برای قاچاق سلاح و میدان نبرد برخی کشورها شده است و دخالت کشورهای منطقه ای در امور داخلی عراق این کشور را به عرصه نبردی برای گروه داعش و سایر گروههای مسلح تبدیل کرده است که برخی از کشورهای همجوار از آنها حمایت می کنند.
وی افزود: این حمایت‌ها تاثیر زیادی بر وضعیت امنیتی عراق برجای گذاشته است و نبرد در عراق بین نیروهای مسلح و گروههای مسلح تروریستی است، نه بین شیعیان و اهل سنت.
وتوت گفت: برخی کشورهای منطقه ای در حمایت از این گروههای مسلح به منظور برهم زدن امنیت عراق تا جای زیادی پیش رفته اند و هراندازه حمایت و پشتیبانی این کشورها از گروههای مسلح افزایش می یابد؛ به همان اندازه نیز خطر این گروهها علیه عراق بیشتر می شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
اروپا از منبع مهم اطلاعاتی خود درباره داعش پرده برداشت!
اروپا از منبع مهم اطلاعاتی خود درباره داعش پرده برداشت!
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 14:58
درحالیکه حملات تروریستی در کشورهای اروپایی شدت بیشتری گرفته است، نماینده اتحادیه اروپا ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک منبع مهم اطلاعاتی دربارۀ داعش محسوب می شود!


لارس فابورگ اندرسن نماینده اتحادیه اروپا نزد رژیم صهیونیستی ادعا کرد: "تل آویو اطلاعات بسیار مهمی درباره داعش به اروپا ارائه می کند."

اندرسن گفت : "اتحادیه اروپا و اسرائیل باید از همدیگر کمک و اطلاعات بگیرند."

اندرسن در کنفرانسی خبری در تل آویو به مناسبت پایان یافت مأموریتش مدعی شد: "هر چند اتحادیه اروپا از چندی پیش گرفتار حملات تروریستی شده ولی نتایج خوبی در مبارزه با تروریسم به دست آورده است."

اظهارات اندرسن درحالی مطرح می شود که حملات تروریستی عناصر وابسته به داعش در کشورهای اروپایی در برهه اخیر شدت بیشتری گرفته است.

برخی کشورهای اروپایی که در آغاز بحران و جنگ علیه سوریه، اتباع افراطی خود را برای سفر به منطقه خاورمیانه آزاد گذاشته بودند، و حتی از گروه های مسلح در سوریه حمایت می کردند، اکنون نگران بازگشت این تروریستها هستند.

214