جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تسلط ارتش سوریه بر منطقه "قاره" دمشق

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 325850
ارتش سوریه در ادامه عملیات آزادسازی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها بر منطقه "قاره"، واقع در حومه دمشق تسلط پیدا کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه النشره نوشت: ارتش سوریه در پاکسازی مناطق مرزی از گروه های تروریستی، بر منطقه "قاره" واقع در حومه دمشق نیز تسلط پیدا کرد.

ارتش سوریه به سمت مناطق مرزی لبنان در مسافت ۱۰ کیلومتری منطقه عرسال و القلمون پیشروی هایی داشته است و صدای انفجار و تیراندازی در عمق اراضی لبنانی شنیده شد.

بنا به این گزارش، ارتش سوریه مسیر بین المللی در منطقه قاره را قطع کرد.

درحالی که ارتش سوریه موفق شد، روستای مهم مرزی الحمیره را بین مرز لبنان و سوریه از سیطره نیروهای مسلح مخالف آزاد کند، اکنون ارتش آماده می‌شود تا نبرد سرنوشت‌ساز القلمون را آغاز کند.

براساس آخرین خبرهای رسیده از مناطق نزدیک به روستای مرزی و راهبردی القلمون ارتش سوریه هم‌اکنون آماده می‌شود نبرد اصلی سوریه را در این منطقه آغاز کند.

شاهدان در این منطقه اعلام کردند ارتش سوریه تعداد زیادی از نیروهای خود را اطراف این روستای حساس مرزی مستقر کرده رفته رفته همه‌چیز برای آغاز این نبرد آماده می‌شود.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند روستای قاره هم به‌زودی به کنترل نیروهای دولتی سوریه در خواهد آمد و این منطقه از وجود گروه‌های مسلح مخالف پاکسازی خواهد شد.

به‌گفته منابع خبری از قاره سرعت شکست گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه در نبرد داخل این روستا حتی باعث تعجب نیروهای دولتی سوریه شده است و بسیاری از گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه هم اکنون در حال فرار دسته‌جمعی از این منطقه هستند.

براساس اطلاعات رسیده از داخل قاره گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه حاضر در القلمون از گروه‌های مسلح وابسته به خود خواستند برای مقابله با حملات نظامیان ارتش سوریه و جلوگیری از سقوط این روستا نیرو به قاره عزیمت کنند.

گفتنی است در صورت سقوط روستای کلیدی قاره به ‌دست ارتش سوریه راه رسیدن به روستای مهم و حساس القلمون باز خواهد بود.

هم اکنون خبرهای رسیده از داخل روستای القلمون حکایت از این دارد که گروه‌های موسوم به جبهه النصره و الدولة الاسلامیه و احرار الشام با هم متحد شده‌اند تا مانع از ورود نیروهای ارتش سوریه به این روستای حساس شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *