يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اذعان موسس گوانتانامو به اشتباهش

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 331186
موسس زندان گوانتاما اذعان داشت این زندان نمی بایست تاسیس می شد و وقت آن رسیده است تا تعطیل شود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبان «تله سور» نوشت: میشل نلرت، ژنرال آمریکایی و موسس زندان گوانتانامو روز پنجشنبه ۲۱ آذر در روزنامه دیترویت فری پرس اعلام کرد که تاسیس این زندان اشتباه بوده و در حال حاضر نیز باید تعطیل شود.

نلرت در خصوص تاسیس این زندان اذعان داشته اصولا راهبرد زندانی و بازجویی کردن از افراد در گوانتانامو اشتباهی فاحش بوده است.

این ژنرال آمریکایی در سال ۲۰۰۲ بازداشتگاه گوانتانامو را در جزیره کوبا تاسیس کرد. مقامات کاخ سفید هدف از تاسیس این زندان را زندانی کردن افرادی دانسته اند که برای امنیت خطرناک آمریکا خطر آفرین بوده اند.

وی در بخشی از این مقاله چنینی نوشته است: پس از حوادث ۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ ما بسیار وحشت زده شدیم و به همین جهت این زندان را تاسیس کردیم زیرا می پنداشتیم که افرادی که ما در آنجا زندانی کرده ایم می توانند اطلاعات باارزشی در اختیار ما قرار دهند.

او همچنین خاطرنشان کرده که تاسیس این زندان از ابتدا اشتباه بوده و تنها اذهان عمومی و جهانی نسبت به آمریکا را بد کرده است.

او نوشته است که این زندان می بایست هرچه سریع تر تعطیل شود و برخی از زندانیان می بایست به آمریکا منتقل شده و روند قانونی برای رسیدگی به جرایمشان را طی کنند.

مطابق با گزارشات واشنگتن از زمان گشایش بازداشتگاه گوانتانامو، ۷۷۹ نفر در آن زندانی شدند که ۱۶۲ تن از آنها هنوز هم در بازداشت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *