پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

برکناری پرابهام فرمانده آمریکایی گوانتانامو  

دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 683998
تارنمای شبکه خبری سی ان ان نوشت، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، فرماندهی مشترک نیروهای نظامی در گوانتانامو را برکنار کرد اما در گزارش خود به دلیل روشنی در باره این برکناری اشاره ای نکرده است.
برکناری پرابهام فرمانده آمریکایی گوانتانامو   
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سی ان ان خاطرنشان کرد، بخش مطبوعاتی پنتاگون اعلام کرد که دریابان 'جان رینگ' (John Ring) فرمانده نیروهای مشترک در گوانتانامو به دلیل 'از دست دادن اعتماد به توانایی فرماندهی'، از وظایف خود خلع و برکنار شد.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: سرتیپ 'جان هاسی' (John Hussey) که پیشتر به عنوان معاون فرماندهی گوانتانامو خدمت می کرد، به عنوان سرپرست این پایگاه نظامی منصوب شده است.

سی ان ان افزود: در بیانیه مطبوعاتی پنتاگون آمده است، این تغییر در سطح فرماندهی، وقفه ای در مراقبت های امنیتی، انسانی، حقوقی برای افرادی که در این مجموعه در بازداشت به سر می برند، محسوب نمی شود.

سی ان ان در تارنمای خبری خود نوشت: سرهنگ 'آماندا آزوبیوک' (Amanda Azubuike) سخنگوی فرماندهی جنوبی به نشریه نیویورک تایمز گفته بود کنار گذاردن رینگ از سمت فرماندهی هیچ ارتباطی با دیدار اخیر رسانه ها از این مرکز بازداشتگاهی نداشته است، اما وی به سی ان ان گفت که خلع فرماندهی وی، در پی ماه ها تحقیقاتی است که از ماه مارس گذشته آغاز شده بود.

نیروهای مشترک گوانتانامو موسوم به (JTF-GTMO)، یک پایگاه نیروهای مشترک ارتش آمریکا در خلیج گوانتانامو واقع در جنوب شرقی کشور کوبا است که زیر نظر فرماندهای جنوبی آمریکا قرار دارد.

این فرماندهی مسئولیت اداره مجموعه بازداشتگاه گوانتانامو را که از ژانویه 2002 میلادی در این بخش از خاک کوبا تاسیس شد، برعهده دارد و شامل چهار اردوگاه به نام های 'ایکس -ری'، 'کمپ دلتا'، 'کمپ 5' و 'کمپ اکو' می شود.

شمار زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو از سال 2002 تا اوایل 2017 میلادی از 779 نفر به 41 بازداشتی رسیده است.بازداشتگاه گوانتانامو در دوره ریاست جمهوری 'جرج بوش' و حمله نظامی آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ میلادی، زیرنظر پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو ایجاد شد و افرادی که به ادعای واشنگتن متهم به ارتباط با فعالیت‌های تروریستی در خارج از خاک آمریکا بودند، به این بازداشتگاه انتقال یافتند.

انتشار عکس ها و گزارش هایی از شکنجه هولناک زندانیان در بازداشتگاه گوانتانامو موجب شد، در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۹ میلادی، باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا، در دومین روز ورود به کاخ سفید فرمان تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو و همچنین زندان‌های مخفی سیا را صادر کند، اما اینها هیچ‌گاه تعطیل نشدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *