پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
با دستور ترامپ؛

گوانتانامو باز می‌ماند

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 587348
هم‌زمان با ایراد نطق سالانه رییس‌جمهوری آمریکا، کاخ سفید از دستور اجرایی ترامپ برای باز نگه داشتن زندان گوانتانامو خبر داد.
گوانتانامو باز می‌ماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در حالی که دونالد ترامپ‌، رییس‌جمهوری آمریکا در حال ایراد نطق سالانه خود در کنگره بود، کاخ سفید نسخه‌ای از دستور اجرایی او را منتشر کرد که دستور اجرایی باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ در خصوص بستن زندان گوانتانامو را لغو می‌کند.

بر اساس دستور اجرایی که ترامپ امضا کرده است، زندان گوانتانامو باز می‌ماند.هم‌زمان با انتشار این دستور، ترامپ در نطق سالانه خود اظهار کرد: تروریست‌هایی که دست به اقداماتی نظیر بمبگذاری در بیمارستان‌های غیر نظامی می‌زنند، اهریمن هستند. در صورت امکان، ما آنها را از بین می‌بریم و در صورت نیاز، می‌توانیم آنها را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهیم. با این حال، باید تصریح کنیم که تروریست‌ها صرفاً مجرم نیستند بلکه دشمنانی نامشروع هستند و در صورتی که در خارج دستگیر شوند، باید با آنها همانند تروریست‌ها برخورد شود.

رییس جمهوری آمریکا ادامه‌ داد: در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش.

ترامپ تصریح کرد: من دستوری را امضا کرده‌ام که در آن از وزیر دفاع خواسته شده است که سیاست‌های بازجویی نظامی ما مورد بازبینی قرار گرفته و زندان گوآنتانامو باز بماند. همچنین از کنگره می‌خواهم اطمینان دهد که ما در جنگ با داعش و القاعده همچنان اختیارات لازم را برای بازداشت تروریست‌ها داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *