چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
سردار مؤمنی:

کاهش تلفات‌جاده‌ای به کمتر از ۱۸هزار نفر

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب: 330898
فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی ضمن پیش بینی کاهش تلفات جاده ای به کمتر از ۱۸ هزار نفر تا پایان سال، از اجرای طرح کنترل زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی از مبدأ خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار اسکندر مؤمنی ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش آغاز طرح زمستانی جاده های کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل پیست اسکی آبعلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ابلاغ دستورالعملی مشترک به نهادهای ذی ربط در اجرای طرح های زمستانی برای دومین سال پیاپی مقرر شد تا تیم های مشترک بر حسن اجرای امور، نظارتی دقیق داشته باشند چراکه یک دستورالعمل خوب نیازمند اجرای خوب است.

وی تصریح کرد: با اجرای صحیح این دستورالعمل مشترک در سایه اطلاع رسانی مناسب و همچنین همکاری مردم و رسانه های گروهی، پیش بینی می شود سوانح جاده ای کشور تا پایان سال جاری به رقمی کمتر از ۱۸ هزار نفر تقلیل یابد.

این مسئول ادامه داد: در بیان دیگر، طی سالیان گذشته گاه آمار سوانح جاده ای به ۲۷ تا ۲۸ هزار کشته در سال می رسید که امیدواریم با تمهیدات پیش رو این ارقام با کاهشی مستمر، امسال به عدد مورد اشاره برسد.

مؤمنی با اشاره به اصلی ترین عوامل بروز سوانح جاده ای خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ طبق آمار موجود بیش از ۷۰ درصد دلایل بروز تصادفات جاده ای کشور را شامل می شود.

کنترل زنجیر چرخ از مبدأ

فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی در ادامه از کنترل زنجیر چرخ خودروها از مبدأ خبر داد و گفت: توصیه همیشگی پلیس به هموطنان راهی به جاده های برف گیر کشور در ایام سرد سال استفاده از زنجیر چرخ، کنترل میزان سوخت خودرو، به همراه داشتن لباس گرم کافی و ... است.

وی با تأکید چندباره بر لزوم به همراه داشتن و استفاده از زنجیرچرخ در جاده های برف گیر خاطرنشان کرد: گاه دیده می شود که بی احتیاطی و سهل انگاری یک راننده سبب گرفتاری خودرو در جاده و ایجاد ترافیکی طولانی می شود.

این مسئول اضافه کرد: امسال طرح کنترل زنجیرچرخ از مبدأ مورد اجرای پلیس قرار می گیرد، بدین ترتیب خودروهای فاقد زنجیر چرخ و سایر تجهیزات لازم برای مسافرت های زمستانی از همان مبدأ متوقف می شوند.

مؤمنی ادامه داد: امسال در مجموع و به طور متوسط به ظرفیت و توان همه دستگاه های دخیل در اجرای طرح های زمستانی به میزان هشت و نیم درصد افزوده شده است.

کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی

فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی در ادامه از کاهش هشت درصدی تلفات رانندگی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال با تلاش و پشتکار دستگاه های مجری طرح های جاده ای کشور آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی به میزان هشت درصد نسبت به ارقام مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با تحقق چنین کاهشی در تلفات رانندگی نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ انسان کمتر جان خود را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *