سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۱
۳۷

نتایج نظرسنجی جهان نیوز درباه توافق هسته ای

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 327941
تنها ساعاتی پس از اعلام توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، جهان نیوز اقدام به نظرسنجی از مخاطبان خود در این باره نمود.
نتایج نظرسنجی جهان نیوز درباه توافق هسته ای
گروه سیاسی جهان نيوز: پرسش نظرسنجی این بود که «مفاد توافقنامه ایران و ۵+۱ را از منظر یک ایرانی در مجموع چگونه ارزیابی می کنید؟» پاسخ دهندگان از میان سه گزینه «مثبت»، «منفی» و «اطلاعات کافی ندارم» می توانستند یک گزینه را انتخاب کنند.

در ساعات آغازین انتشار نظرسنجی، ارزیابی مثبت و منفی شرکت کنندگان گام به گام و با میزان برابر بود. اما پس از انتشار ترجمه متن توافق نامه و تحلیل کارشناسان و بیان جزئیات، ۵۵.۷ درصد از پاسخ دهندگان از توافق نامه هسته ای ارزیابی مثبت و ۳۵.۶ درصد ارزیابی منفی داشتند. ۸.۷ درصد از پاسخ دهندگان نیز اعلام کردند که اطلاعات کافی درباره این توافق نامه ندارند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000327/nf00327941-1.jpg
 
به نظر می رسد به رغم اینکه تنها کمی بیش از نیمی از پاسخ دهندگان ارزیابی مثبتی از توافق نامه داشته اند، اما ارزیابی منفی و نداشتن اطلاعات کافی در این باره که پاسخ ۴۴.۳ درصد شرکت کنندگان است لزوم پاسخگویی بیشتر مسؤولان سیاست خارجی کشور و ابهام زدایی و اطلاع رسانی آنان را بیشتر نمایان می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شریفی
بسمه تعالی
باز فریب آمار را نخورید!
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
شما که 8 سال این فریب را خوردید !!!!!!
مجید مجد
United States
همه مثل فتنه گرا دروغگو نیستن که
جعفر
Iran, Islamic Republic of
سلام، البته دقت داشته باشيد كه اين نظر سنجي از طرف سايت شما يعني طرفدار پرو پا قرص تيم مذاكره كننده قبلي (آقايان جليلي و ...) انجام شده است. يعني تقريباً از ميان موافقين شما و منتقدين جدي تيم حاضر، بازهم 55% موافق عملكرد تيم جديد ميباشند كه اين رقم بسيار قابل ملاحظه ميباشد. متقابلاً درصورتيكه اين نظر سنجي در يك سايت ديگري انجام گردد، مطمئناً نتايج خيلي متفاوت خواهد بود. هرچند كه اميد زيادي براي درج اين نظر ندارم، ليكن در صورتيكه تمايل به انعكاس آن داشته باشيد، متشكر خواهم شد.
يا علي
علی
اتفاقا بایک توجه دقیق در کامنت ها , مشخص است که یک کار سازمانی تعریف شده از طرف مخالفین سایت جهان برنامه ریزی شده , تا اینگونه القا نماید که حتی مخاطبین سایت نیز با دیدگاهای ارزشمند سایت جهان موافق و همراه نیستند . و این قطعا از بداخلاقی های فضای مجازی است و با کامنت های صناعی و دستوری و سازماندهی شده عده ای مزد بگیر نمی توان جریان صحیح افکار عمومی که دفاع از ارزشهای دینی و عشق و اعتقاد به نظام و رهبری و تنفر از فتنه و فتنه گران و همچنین مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا است را از فضای اکثریت جامعه حذف کرد
کاملا موافقم
از خیلی وقت پیش در سایتهای اصولگرایی مثل جهان ، فارس، الف و...تاحد زیادی بیش فعالی این خدمتکاران مواجب بگیر یا حتی بی مزد و مواجب را میشد حس کرد
Iran, Islamic Republic of
به شدت موافقم
Iran, Islamic Republic of
منم به شدت مخالفم
جهان منتشر کن
جهان همه تایید کردن مذاکرات رو .تو هم از خاله زنک بازی دست بردار
اینقدر بدم میاد بعضی ها ندونسته اظهار نظر می کنند. بابا جهان که داره حمایت می کنه. اتفاقا من به عنوان یه مخاطب حسابی از این کارشون شاکیم. دلیلشم نمی فهمم. شما هم لطفا نخونده و ندونسته نظر نده
محمد
France
از صداقت جهان تشکر می کنم.
Iran, Islamic Republic of
این اولین بار ومطمئنا اخرین بار نیست که جهان با صداقت و درستی جتی نظرات مخالف را هم منتشر می کند
مجید مجد
United States
از تعلیق سال 83 تا ......خودم نقطه چین گذاشتم جهان حذف نکرد نگفتم چون می ترسم جهان منتشر نکنه
جهان خداییش این دیگه مشکل ندارهکه؟
بعد از شنیدن پیام آقا عده ای به بیان اشکالات و نظر شان در سایت های مختلف اکتفا کردند و عده ای همین اندازه را هم شایسته ندانستند و علی رغم اینکه به شدت مخالف اند از باب ولایت مداری حتی از شرکت در نظر سنجی یا گفتن هر سخنی خود داری می کنند. اگر پیام آقا و ارادت قلبی و اطاعت بی چون و چرای مردم از ایشان نبود شک ندارم جامعه به شدت متشنج می شد.
متن توافق نامه و سخنان پراکنده بر ناراحتی مردم افزود. توقف آمار منفی همزمان با سخن آقا بود. چک بفرمایید.
به نظر من جواب نظرسنجی با واقعیت داخل جامعه نزدیکه. البته مشاهدات شخصی من نشون میده که مخالفان تعهدنامه بیشترند ولی شاید تعمیم دادن مشاهدات شخصی به کل جامعه اشتباه باشه. به هر حال ممنون از درج پاسخ این نظرسنجی
مردي
Iran, Islamic Republic of
منفي
مجیدی
وقتی تو سایت شما 55 درصد نظر مثبت دادند پس احتمالا بیش از 95 درصد مردم موافقند!!
یحیی
Iran, Islamic Republic of
تحریم‌ها نسبت به پیشرفت هسته‌ای در ایران بی‌اثر بوده با ایران به توافق رسیدند تااز پیشرفت بیشتر هسته‌ای ایران جلوگیری شود.
تاريخ را بخوانيد.
در قرارداد تركمنچاي و گلستان هم، خزانه دربار خالي بود، اما به جاي صرفه‌‌جويي و كار بيشتر، رفت استان‌هاي كشور را فروخت و پول گرفت!
ا....
منم موافقم
موافق
حبیب
نظرم منفی است
أنصاف ، أنصاف .....
چقدر تکبر و دشمنی با دولت دارید نظرات بازدیدکنندگان خودتان را هم قبول ندارید اگر 90درصد هم از مذاکرات راضی باشند شما باز هم خواهید گفت شفاف نیست بعنوان یک اصولگرا متاسفم
محمد
اقای به حساب خودت حسابی اول حرفای بقیه رو بخون
ادب
این دولت بدلیل داشتن روحیه محافظه کاری و میانه روی معمولا دارای عملکرد 50-50 هستند نمی توان از آنها انتظار داشت عملکرد کاملا مثبت داشته باشند.
سیدرضا
وقتی مقام معظم رهبری فرمودند موفقیت بوده شما باید فقط تایید کنید .....
United Kingdom
آنها که همه جا در اقلیتند به نظر اکثریت تمکین کنند.
یه دوست
Iran, Islamic Republic of
جهان از نظرات برخی نا امید نشو همینکه اونهارو منتشر می کنی نشانه آزادگی شماست
محمد نیما
غنی سازی 5درصد توی مهد کودکهای اروپایی اجرا میشه پس این توافق زیاد دندان چسب نیست
یک ایرانی
رسانه هایی مثل شما ....این افراد توسط میلیون ها آدم با اقتدار انتخاب
شده اند
علی
ماهم مثل آقای حداد عادل گام اول رومثبت ارزیابی میکنیم اما نگران آینده هستیم که چه چیزی باید بدهیم تاتحریمهای اصلی(نفت وبانک) رفع شوند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جهان باریک بابت این نظر سنجی
بنده
راسی چن تا مراجع تایید کردن؟ رییسان دو قوه دیگه چی؟
حر
برويم ببينيم ايا عزت باشد يا نباشد؟
بيخيال10در100
باشد80درصد
نباشد110درصد
عاقلان دراين مورد كسي از مردم امار سنجي نميكنه كه بودنش ضروري ميشود
وقتي تلويزيون خودمان - البته در بخش اخبار انگليسي اش -
مي گويد سلامت ٣٥ ميليون ايراني به خاطر تحريم ها ي تكنولوژيك آسيب ديده يعني مردم به چشم خود كاشته آقاي جليلي و امثال جهان نيوز را ديده اند . اگر امدادهاي غيبي سايت شما نبود نتيجه معلوم نبود به همين ٥٥ درصد ختم شود . البته من هم معتقدم ما كمترين امتياز را گرفته ايم ، اما اگر چندي ديگر كار دست احمدي نژاد وجليلي بود از اين هم بدتر مي شد .
ابراهیم اتجاد
عامو خیلی کارش درسته این ظریف دوسش داریم.
تقي
Iran, Islamic Republic of
سلام نتيجه توافق را سه ماه- سه ماه بر هزينه‌هاي ضروري زندگي مردم (مثل تخم مرغ، حبوبات، انواع گوشت، هزينه‌هاي اب، برق، تلفن، گاز، کرايه تاکسي، بنزين، اجاره منزل و ... ) بررسي و نظرسنجي کنيد.
نه اينکه جوهر توافق خشک نشده نظرسنجي شود.