جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد؛

وجود کارشکنی در بحث توافق هسته‌ای

پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب: 490829
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طی 4 ماه گذشته ظرفیت تولید نفت کشور از یک میلیون بشکه به 2 میلیون 400 هزار بشکه درروز افزایش پیدا کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس از بردسیر، حجت‌الاسلام مجید انصاری عصر امروز در جمع مردم بردسیر در مسجد جامع این شهر گفت: سفرهای استانی  فرصتی مناسب برای مسئولان نظام  و در راس آنها رئیس جمهور است تا از نزدیک با مردم صحبت و وضعیت استان، مشکلات و مسائل مربوط به منطقه مورد بررسی قرار گیرد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: انجام سفرهای استانی مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و سعی شده با ارزیابی استعدادها و قابلیت‌های هر استان و امکانات کشور تصمیماتی برای توسعه و حل و فصل مشکلات  استان اتخاذ شود که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
 
انصاری، دولت تدبیر و امید را وارث مشکلات فراوانی از گذشته و حال دانست و افزود: دولت تلاش می‌کند با همه ظرفیت‌ها و امکانات و حمایت‌های بی‌دریغ مردم و هدایت‌ها و منویات مقام معظم رهبری و گذاشتن وقت زیاد مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل و فصل کند.
 
 وی تصریح کرد: دولت باوجود مشکلات فراوان طی خدمت خود با استفاده از خرد جمعی، تجربه و دانش متخصصان کشور و استفاده  از تجربه‌های گذشته با اولویت‌گذاری مسائل کلان و ملی گام به گام مسیر توسعه کشور را هموارتر و گام‌های بلندتر را شتابان‌تر بر می‌دارد.
 
 معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در نخستین روزهای استقرار دولت وعده برداشتن تحریم‌ها توسط دولت‌مردان به مردم داده شده بود، بیان داشت: موضوع پرونده هسته‌ای و تحریم‌ها به مثابه زنجیر گران و سنگ سنگینی بود که به پای شناگری بسته باشد و از او بخواهند شنا کند گرچه مردم ما با رشادت و ایستادگی تحریم‌ها را تحمل و اندیشمندان و دانشمندان ما با تلاش مضاعف حرکت علمی را متوقف نکردند ومردم کشور سختی‌های تحریم‌ها را مثل دوران دفاع مقدس تحمل کردند.
 
انصاری خاطرنشان کرد: طبیعی است که ملت ایران همچنان که خواهان جنگ نبوده و نیست و بعد از انقلاب جنگ را به مردم تحمیل کردند، اما این  مردم ایران بودند که ایستادند و در مقابل تحریم‌ها نیز مقاومت کردند و تسلیم نشدند، بنابراین هیچ ملتی از جنگ و تحریم استقبال نمی‌کند و مسئولان هر کشوری وظیفه دارند، خطر جنگ و تحریم را از سر ملت‌شان بردارند و این کار به فضل پروردگار و با همت دولت تدبیر و امید انجام شد.
 
 وی اظهار داشت: دولت نخستین گام را در مسیر رفع تحریم‌ها با 18 ماه دانش حقوقی و ادبیات دیپلماسی انجام داد و نهایتا ملت ایران درمقابل1 + 5 به پیروزی رسید.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تبریک پیروزی برجام به مردم بردسیر، عنوان کرد: با اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با همه دلارها و لابی سنگینی که در آمریکا داشتند، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این پیروزی و شکست مذاکرات انجام دادند و هر روز ایران‌هراسی را تبلیغ می‌کردند و از کشور ما به عنوان یک کشور جنگ‌طلب و حامی تروریست نام می‌بردند، اما به لطف خداوند و حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری، نقشه‌های دشمنان به نتیجه نرسید.
 
انصاری، مذاکرات هسته‌ای را به یک جنگ 18 ماه تشبیه کرد که فرماندهی آن را مقام معظم رهبری برعهده داشتند و گفت: مقام معظم رهبری با ترسیم خطوط قرمز، استراتژی‌ لازم، چگونگی مذاکرات و حد تعامل و به تعبیر زیبایی که فرمودند نرمش قهرمانانه منجر به پیروزی تیم دیپلماسی و کشور در این مذاکرات شدند.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: اگرچه دنیا صنعت هسته ایران را برای همیشه پذیرفته است، اما بعضی کارشکنی‌ها هنوز وجود دارد.
 
انصاری بیان داشت: طی چهار ماه گذشته ظرفیت تولید نفت کشور از یک میلیون بشکه به 2 میلیون 400 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و کشور به صحنه قبل از تحریم در زمینه صادرات نفت باز می‌گردد و در این مدت کوتاه گام‌های بلندی در زمینه عقد قراردادهای معتبر با کشورهای خریدار نفت برداشته شده است.
 
وی، رقم اعتبارات تخصیص یافته به استان کرمان را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات نقش موثری در اجرا و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و جدید استان دارد که سهم شهرستان بردسیر نیز از اعتبارات مذکور قابل ملاحظه است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع مردم بردسیر از استخر شنای در حال احداث و کارخانه  گونی‌بافی بردسیر بازدید و قول مساعد برای تکمیل، راه‌اندازی و احیای این پروژه‌ها داد.
 
انصاری همچنین از تخصیص اعتبارات لازم به شهرستان و پیگیری مشکلات مربوط به کارخانه قند در تهران خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *