يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

«شب کتاب» با حضور ۶۰ شاعر و نویسنده

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 327647
مدیر انتشارات شهرستان ادب از برپایی «شب کتاب» با حضور بیش از ۶۰ شاعر و نویسنده در این موسسه خبر داد.
به گزارش جهان، محمدحسن نوروزی، مدیر انتشارات شهرستان ادب در گفتگو با مهر اظهار داشت: نشست هم‌اندیشی مؤلفان و دست‌اندرکاران انتشارات شهرستان ادب، دوشنبه چهارم آذرماه در محل این مؤسسه برگزار خواهد شد. در این نشست که جمعی از داستان‌نویسان و شاعران حضور خواهند داشت حاضران به هم‌انديشي و تبادل نظر پيرامون وضعيت نشر خواهند پرداخت.

نوروزی هدف از این نشست را بررسی قابلیت‌ها، امکانات و موانع حوزه نشر اعلام کرد و افزود: در این برنامه که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار ‌می‌شود، قرار شده با بهره‌گیری از نقطه نظرات شاعران و نویسندگان در مورد مسائل مرتبط با کتاب‌های منتشره شهرستان ادب، در جهت ارتقای سطح کيفی توليدات اين انتشارات تلاش کنيم.

وي در ادامه بيان داشت: هدف ديگر اين هم‌انديشی، ارتباط نزديک‌تر مؤلفان با انتشارات و توزيع‌کنندگان کتاب است. همچنين بررسی راهکارهای شکل‌گيری زنجيره توليد کتاب و ارتباط مستقيم مخاطب با مؤلف از موضوعاتی است که درباره آن به همفکری پرداخته خواهد شد.

بنا بر اعلام نوروزی، نویسندگان و شاعرانی از جمله محمدعلی بهمنی، علیرضا قزوه، يوسفعلی ميرشکاک، سعيد بيابانکی، ناصر فيض، جواد محقق، محمدحسين جعفريان، جواد افهمی، مرتضی کربلايی‌لو و محمدحسن شهسواری از جمله مهمانان اين نشست خواهند بود.

انتشارات شهرستان ادب از سال ۱۳۹۱ آغاز به کار کرده است و در اين مدت به صورت تخصصی در حوزه شعر و داستان ۳۳ عنوان کتاب راهی بازار کرده است.

بخش قابل توجهی از تولیدات این موسسه در سال‌های گذشته نامزد یا برگزیده جوایز ادبی مختلف کشور شده‌اند که از جمله آنها می‌‌توان به «دیلمزاد» نوشته محمد رودگر برنده جایزه کتاب سال داستان دفاع مقدس، «صبح بنارس» سروده علیرضا قزوه برنده جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی و همچنین کتاب سال قلم زرین، «سکوت کاهگلی» سروده رضا شیبانی اصل، برگزیده جایزه گام اول در بخش شعر کلاسیک، «ورمشور» سروده مرتضی امیری ‌اسفندقه تقدیر شده در جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی، «زندانی کوچک» نوشته سیدحسن حسینی ارسنجانی برگزیده جشنواره داستان انقلاب در بخش نوجوان و «لحظه‌ها جا می‌مانند» نوشته یوسف قوجق برگزیده جشنواره داستان انقلاب در بخش بزرگسال و گلفروش مسلمان مجموعه شعر مجید سعد آبادی اثر برگزیده جشنواره شعر انقلاب اشاره کرد.

این مراسم از ساعت ۱۸ امروز دوشنبه در محل این موسسه فرهنگی واقع در خیابان شریعتی مقابل سینما صحرا برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *