شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شناسایی‌دومین عامل تروریستی‌سفارت‌ایران

يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 327364
شناسایی دومین عامل تروریستی سفارت ایران گزارش‌ها حاکی از این است که مقامات لبنانی دومین عامل انتحاری انفجار مقابل سفارت ایران در بیروت را که در جنوب لبنان زندگی می‌کرده است، شناسایی کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، هنوز گزارش‌های مبهمی در مورد هویت این فرد وجود دارد، ولی برخی منابع او را عمر صبحه معرفی کرده‌اند.

در روز جمعه، یک لبنانی‌تبار به نام ابوضاهر، به عنوان اولین بمبگذاری معرفی شد که سفارت ایران را مورد هدف قرار داده بود، ابوضاهر با آزمایش دی‌ان‌ای از پدرش، عدنان شناسایی شد.

گفته شده است که ابوضاهر، یکی از پیروان شیخ سلفی احمد الاسیر، بوده است که طرفداران آن به دلیل بسته شدن مسجدشان در شهر صیدا به مدت دو روز در ماه ژوئن، با ارتش لبنان جنگیدند.

وقوع دو انفجار در خارج از مقر دیپلماتیک ایران در محله جناح در جنوب بیروت، در روز سه‌شنبه دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشت که شش نفر از آنها از اتباع ایران بودند، این حادثه ۱۵۰ مجروح نیز برجای گذاشت.

براساس گزارش‌ها، اولین انفجار زمانی رخ داد که یک بمبگذار انتحاری مواد منفجره خود را در نزدیکی ورودی سفارت منفجر کرد، انفجار دوم نیز پس از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده و تنها چند متر دورتر اتفاق افتاد.

گردان عبدالله عظام، وابسته به گروه القاعده، مسئولیت این دو بمبگذاری را برعهده گرفته است.

به دنبال این حملات، شورای امنیت سازمان ملل و بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، با انتشار بیانیه‌ای، این انفجارها را به شدت محکوم کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *