دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

توصیه رئیس‌مجمع‌تشخیص به وزارت‌بهداشت

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 325834
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با توجه به افزايش هزينه‌هاي درمان و دارو در كشور به‌ويژه بخش دندانپزشكي، اجراي طرح تأمين اجتماعي جامع بايد از جمله اولويت‌هاي برنامه‌هاي وزارت بهداشت و درمان قرار گيرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز در ديدار اعضاي انجمن دندانپزشكان عمومي ايران با قدرداني از نقش جامعه دندانپزشكي كشور در تأمين بهداشت دهان و دندان مردم، اظهار کرد: با توجه به افزايش هزينه‌هاي درمان و دارو در كشور به‌ويژه بخش دندانپزشكي، اجراي طرح تأمين اجتماعي جامع بايد از جمله اولويت‌هاي برنامه‌هاي وزارت بهداشت و درمان قرار گيرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به انجام مطالعات طرح تأمين اجتماعي جامع در اواخر دولت سازندگي و ارائه آن به مجلس در ۶۰ صفحه، ادامه داد: به‌رغم مطالعات انجام شده، متأسفانه اين طرح به دليل بررسي منابع مالي از مجلس پس گرفته شد و هنوز هم اجرايي نشده است.

وي افزود: اگر همه مردم در قالب طرح تأمين اجتماعي جامع، بيمه شوند، در بخش درمان، تعرفه‌ها يكسان و رابطه بين بيمار با پزشك و پزشك و دولت تنظيم مي‌شود كه تحقق اين مهم، راهي اساسي و كارگشا براي اطمينان‌خاطر مردم از آينده خود به‌ويژه تأمين هزينه‌هاي بهداشت و درمان و جلوگيري از اتلاف هزينه‌هاي زائد خواهد بود.

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر ايجاد مركز جامع دندانپزشكي كشور با مشاركت همه دست‌اندركاران اين بخش براي تجميع سرمايه‌ها و كاهش هزينه‌هاي درمان، اظهار داشت: با توجه به اولويت پيشگيري بر درمان به‌ويژه در دندانپزشكي، توجه و عنايت خاص وزارت بهداشت درمان به اين بخش ضروري‌تر به نظر مي‌رسد.

در ابتداي اين ديدار دكتر شهني‌زاده، رئيس انجمن دندانپزشكان عمومي ايران و تني چند از حاضران به طور جداگانه با ارائه گزارشي از اهداف و برنامه‌هاي اين انجمن، مسائل و ‌مشكلات اين بخش در تأمين تجهيزات، دارو، مواد دندانپزشكي و... را ارائه كردند.

در اين ديدار همچنين از هاشمي رفسنجاني براي افتتاح كنگره بين‌المللي دندانپزشكي كه در دي ماه امسال برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوبه تیتر نزدید دخالت هاشمی در وزارت بهداشت !!! از شماها بعید نیست