جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نقش بانک اعضای بدن در درمان ایرانیان

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 430536
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره بر ضرورت ایجاد بانک اهدای عضو در ایران بر ادامه فرهنگسازی جهت اهدای عضو از خانواده‌ها برای بیماران تاکید کردوگفت: باید ۹۰درصد اهدای عضو کشور از مرگ مغزی صورت پذیرد.
به گزارش جهان، داریوش آرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با تشکر از وزیر بهداشت نسبت به صدور پیام تسلیت جهت درگذشت مرحوم مصطفی قاسمی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران که نشأت گرفته از توجه دکتر هاشمی به نهادهای خیریه و بیماران صعب العلاج است، عنوان کرد: تمام اهداف مرحوم قاسمی در راستای کمک و کاهش درد بیماران کلیوی بود، براین اساس راه و اهداف آن مرد بزرگ همچنان ادامه خواهد یافت و انجمن خیریه بیماران کلیوی به عنوان بازوی حمایتی و مشورتی وزارت بهداشت مانند گذشته در کنار مسئولان برای حمایت از برنامه‌های آنان حضور و مشارکت مستمر خواهد داشت.

آرمان در ادامه با تقدیر از تلاش‌های هاشمی که در دوره وزارت خود باعث رفع برخی از مشکلات بیماران دیالیزی و کلیوی شد که زمانی این مشکلات به سرحد بحران رسیده بود، افزود: یکی از مهمترین اهداف انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فرهنگسازی برای اهدای عضو از طرف خانواده‌ها برای بیمارانشان است یعنی همان اهدافی که وزیر بهداشت نیز دغدغه دارند و نکته مهم در این مورد آن است که مرحوم قاسمی خود از بانیان این راه و هدف بود بطوریکه یکی از پیوندهای خود آن مرحوم داشتند اهدای عضو از طرف مادرشان بود.

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، به سالها تلاش مرحوم قاسمی برای فرهنگسازی اهدای عضو از افراد مرگ مغزی نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز در کشور براساس آمارهای اهدای عضو به نقطه ای رسیدیم که نیمی از اهداهای اعضای بدن در ایران از مرگ مغزی است و مسلماً تلاش‌های آن مرحوم در این زمینه بسیار تاثیر گذار بود.

آرمان با تاکید بر اینکه باید در این مسیر به نقطه ای برسیم که ۹۰ درصد اهدای عضو در ایران از مرگ مغزی صورت پذیرد، گفت: در حال حاضر در برخی از کشورها به مانند هلند و اسپانیا که به خوبی در زمینه اهدای عضو از مرگ مغزی فعالیت کردند بانک‌های اهدای عضو وجود دارد و مسلماً چنین بانک‌ اهدای عضوی نیز در کشور ما بسیار حیاتی است تا دیگر هیچ بیماری دچار گرفتاری و مشکلات اهدای عضو نشود.

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران خاطرنشان کرد: بنده از طرف هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، بیماران و پزشکان؛ مجدداً از وزیر بهداشت برای توجه به نهادهای خیریه از جمله انجمن کلیوی ایران قدردانی می‌کنم و حضور پزشکان شاخص کشورمان را نیز در تشیع مرحوم قاسمی، فردی که هرگز برای حقوق بیماران با هیچ مجموعه ای معامله نکرد نیز تشکر می‌کنم.

به گزارش تسنیم، سومین روز درگذشت مرحوم مصطفی قاسمی روز سه‌شنبه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ بعدازظهر در تهران واقع در شهرک غرب - مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. همچنین روز هفتم درگذشت وی نیز در روز پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *