شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

نظر آیت‌الله علم‌الهدی در مورد مذاکرات ژنو

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب: 325633
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نشست ژنو، گفت: در جریان مذاکرات الحمدلله دیپلمات‌های ما تسلیم نشدند و عزت نظام را حفظ کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، «آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی» امروز 24 آبان‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زایران و مجاوران حضرت رضا(ع) در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: در جریان مذاکرات الحمدلله دیپلمات‌های ما تسلیم نشدند و عزت نظام را حفظ کردند. اگر ایران دنبال دختر سه ساله اباعبدالله(ع) راه بیفتد هرگز به آمریکا باج نمی‌دهد.
 
علم‌الهدی گفت: همانطور که در کربلا دشمن از طریق تحریم به مقابله با امام حسین(ع) پرداخت و از طریق بستن آب بر اهل بیت ایشان می‌خواست امام حسین را به زانو در بیاورد، امام حسین(ع) تا آخرین لحظه در برابر تحریم دشمن ایستاندند و با دشمن وارد مذاکره نشدند و از طریق مسالمت‌آمیز در صدد ارتباط با دشمن برنیامدند، هم‌اکنون ما هم باید از همین الگو در سیاست خارجی خود بهره گیریم.
 
امام‌جمعه‌ی مشهد خاطرنشان کرد: دشمن تمام قدرتش را برای تحقیر خانواده‌ی امام حسین(ع) به کار بست اما آنان هیچ خواهش و التماسی را در برابر وحشی‌گری‌های دشمن انجام ندادند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مقاومت و ایستادگی حضرت رقیه(س) در روز عاشورا تصریح کرد: مزدوران ابن زیاد برای تحقیر اهل بیت(ع) از هیچ کوششی فروگذار نکردند و حضرت رقیه(س) با ایستادگی در برابر دشمن به ما درس مقاومت داد.
 
علم‌الهدی با بیان اینکه عزت و مقاومت در برابر تهدید و تحریم، درس عاشوراست، افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مسوولان کشوری باید از همه‌ی ظرفیت‌های دیپلماسی برای کاهش تحریم‌ها استفاده کنند، که خوشبختانه سیاست‌مداران ایرانی در این زمینه موفق بودند، از آنجا که وزیر امور خارجه آمریکا، مدعی است ایران در مذاکرات ژنو حاضر به توافق نشده است و این بدین معناست که ایران عزت خود را به بیگانه نمی‌فروشد.
 
وی دامه داد: وظیفه‌ی ما این است که حق خود را به مطامع آمریکا نفروشیم و در برابر آنها تسلیم نشویم و همانطور که این انقلاب را به تبعیت از سیره‌ی امام حسین(ع) به پیروزی رساندیم و در 8 سال دفاع مقدس در برابر تجهیزات پیشرفته دشمن ایستادگی کردیم و آنان را به خاک نشاندیم اکنون هم باید آنان را نابود کنیم.
 
علم‌الهدی با اشاره به خباثت آمریکا یادآور شد: استکبار در آستانه‌ی نابودی است به سبب این‌که ما هیچ‌گاه تن به ذلت نخواهیم داد.
 
متدین عاشورایی، متدین سیاسی است

 
امام‌جمعه‌ی مشهد در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستاورد عاشورا آموزش و سازندگی در جهت سیاست است و متدین عاشورایی، متدین سیاسی است، کربلا و عاشورا یک خاطره‌ی عاطفی و یک واقعه‌ی احساسی نیست، بلکه یک حادثه‌ی آموزشی و سیاسی است.
 
امام‌جمعه‌ی مشهد تصریح کرد: عاشورا در عرصه‌ی سیاست به ما جهت می‌دهد. انسان عاشورایی سیاسی، سیاست را با معیارهای دین اندازه‌گیری می‌کند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بقای عاشورا و حادثه‌ی کربلا اصلاح سیاست در عرصه‌های مختلف و ظرفیت‌های گوناگون در جامعه اسلامی و شیعی است.
 
وی با اشاره به این‌که در جریان حادثه‌ی عاشورا دو نوع درس وجود دارد، افزود: اول درس توحید و مجاهدت در سیمای امام حسین(ع) و دوم درس نتیجه‌ی دنیاپرستی و بی‌بندوباری مردمی که در پای مقام و شهوات همه چیز خود حتی دین و پیامبر خود را قربانی کردند.
 
وی با قیاس دوره‌ی کنونی با واقع عاشورا یادآور شد: واقعه‌ی کربلا به عنوان عنصر دین‌مدار و خدایی به ما یاد می‌دهد در برابر تهاجمات استکبار و مقابله آن با دین تکلیف خودمان را روشن کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *