چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

سوال‌ازوزرای اقتصادوصنعت برای‌لغویک‌طرح

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 324758
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قرار است هفته آینده از وزیر اقتصاد و وزیر صنعت برای لغو طرح شبنم سوال شود و اگر وزرا پاسخ منطقی برای آن نداشته باشند حتما بررسی طرح در کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس در دستور کار قرار می گیرد.
به گزارش جهان، عبدالکریم رجبی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه طرح شبنم یکی از طرح هایی بود که شفاف سازی واردات و صادرات کالا کمک می کرد، تصریح کرد: زمانی که مردم نسبت به خرید کالایی اقدام می کردند از طریق شبنم ازصحت کالای مورد نظر اطمینان پیدا می کردند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: لغو طرح شبنم یک کار غیرمنطقی است؛ از جهت اینکه چه راهکارهایی برای مردم وجود دارد تا از صحت کالا اطمینان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید مشخص شود کالاها از چه طریقی وارد کشور می شوند، ادامه داد: این موضوع به ویژه در لوازم بهداشتی و آرایشی که قاچاق این محصولات فراوان است، اهمیت پیدا می کند.

رجبی تاکید کرد:‌ مردم بر طرح شبنم حساس بودند و کالاهایی را تهیه می کردند که از طریق طرح شبنم قابل استعلام بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه با حذف طرح شبنم مشکلات اساسی در شناسایی تصدیق کالاها به‌وجود می‌آید گفت: البته این طرح ممکن است ایراداتی داشته باشد و دولت به جای صدور بخشنامه مبنی بر لغو مصوبه باید مشکلات طرح شبنم را برطرف می کرد.

وی گفت: لغو طرح شبنم ضمن اینکه اطمینان را از مردم برای آگاهی از صحت کالا می گیرد، قاچاق کالا افزایش پیدا می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ممکن است طرح شبنم با بروکراسی و پیچیدگی هایی در فرآیند اداری مواجه باشد که منجر به کاهش واردات و صادارت می شود، درباره رسیدگی کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به لغو مصوبه طرح مصوبه طرح شبنم افزود: قرار است هفته آینده از وزیر اقتصاد و وزیر صنعت برای لغو طرح شبنم سوال شود و اگر وزرا پاسخ منطقی برای آن نداشته باشند حتما بررسی طرح در کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس در دستور کار قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *