يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۶

دیلی‌تلگراف جزئیات توافق‌احتمالی ایران و آمریکا را منتشر کرد

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 324162
روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از منبعی در سنای آمریکا برخی جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای توافق هسته‌ای با ایران را منتشر کرده است.
دیلی‌تلگراف جزئیات توافق‌احتمالی ایران و آمریکا را منتشر کرد
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» نوشت، یک مشاور مطلع از روند مذاکرات هسته‌ای می‌گوید آمریکا در دیدار اخیر ایران و گروه ۱+۵ طرحی را برای توافق کوتاه‌مدت با ایران ارائه کرده که اجازه غنی‌سازی محدود را به این کشور می‌دهد.

بر این اساس، برنامه هسته‌ای ایران به مدت ۶ ماه «فریز» می‌شود (روند توسعه آن متوقف می‌شود) تا فضای تنفس کافی جهت دستیابی به توافقی جامع ایجاد شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در سفری از پیش اعلام نشده، برای پیگیری روند مذاکرات هسته‌ای، به ژنو سوئیس برود. همین موضوع امیدواری زیادی در مورد توافق احتمالی با ایران ایجاد کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید کری با هدف کاهش اختلافات و به دعوت «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی و مذاکره‌کننده ارشد ۱+۵ به ژنو می‌رود.

هرچند که دیپلمات‌های غربی از بیان جزئیات طرح مذاکره‌شده با ایران خودداری می‌کنند، اما یک مشاور سنای آمریکا که می‌گوید اطلاعات خود را از کاخ سفید، وزارت خارجه و منابعی در ژنو دریافت کرده، می‌گوید چهار نکته کلیدی این طرح را می‌داند.

بر اساس این طرح، ایران غنی‌سازی ۲۰درصد را متوقف، غنی‌سازی ۳.۵درصد را محدود می‌کند و در مقابل برخی سرمایه‌های بلوکه شده ایران آزاد و برخی تحریم‌های اقتصادی لغو می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
یعنی بایه دونه سانتریفیوژ3.5درصداونم بخاطرقسمی که خوردیم که تعلیق کامل نمی کنیم ادامه بدیم .خوب اینکه این همه نشست وبرخواست نمی خواست ...
مچید مجد
Iran, Islamic Republic of
حسم خیلی بده
هیچ وقت اینطوری نبودم
اگر غنی سازی را توقف کنید فردا هم در انرژی هسته ای را می بندید !
سلام و عرض تسلیت
این تیتر ،...
Latvia
چشم همه روشن عجب عزتی کسب کردیم
Australia
اگه احمدي نژاد اين غني سازي رو به ٢٠ درصد نرسونده بود معلوم نيست الان چي رو ميخواستن معامله كنن