سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۵
۲۱

نتایج‌جالب نظرسنجی موسسه "زاگبی" در رابطه با تحریم ایران

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 330223
موسسه تحقیقاتی آمریکایی – عربی در نتیجه نظرسنجی خود از مردم ایران اعلام کرد، قریب به اتفاق ملت ایران ادامه برنامه هسته‌ای کشورشان را با وجود تحریم‌ها خواستارند.
نتایج‌جالب نظرسنجی موسسه "زاگبی" در رابطه با تحریم ایران
به گزارش جهان نيوز، بر اساس نظرسنجی‌ موسسه تحقیقاتی "زاگبی" از شهروندان کشورمان که روز 15 آذر ماه منتشر شده است، "۹۶ درصد از مردم ایران معتقدند ادامه برنامه هسته‌ای به تحریم‌های اعمال شده، می‌ارزید."

طبق این نظرسنجی،‌ که نتایج آن را سایت ضدانقلاب رادیو فردا منتشر کرده است، تنها ۴ درصد از شهروندان این تصور را دارند که به خاطر تحریم‌ها باید برنامه اتمی ایران متوقف شود‬.

‫این رقم (۹۶ درصد) نزدیک به رای ۹۸ درصدی به اصل جمهوری اسلامی و به معنی این است که سیاست نظام در حوزه هسته‌ای در بالاترین حد قابل‌تصور مورد اجماع و حمایت ملی است.‬

زاگبی که یک موسسه‌ تحقیقاتی آمریکایی – عربی در واشینگتن است، در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرده است که وقتی یک موضوع ملی‌ به میان می‌آید، ایرانیان هم‌صدا شده و از برنامه هسته‌ای دفاع می‌کنند؛ به‌ طوریکه ۹۶ درصد از آنها می‌گویند ادامه آن به تحریم‌هایی که اعمال شده، می‌ارزد. همزمان تنها ۳۶ درصد از پرسش‌شوندگان نتایج تحریم‌های اقتصادی را بر زندگی خود موثر می‌دانند.

زاگبی در نتیجه‌گیری خود آورده است که تصور غرب از ایران درست نیست و اکثر ایرانیان از ادامه برنامه اتمی با وجود تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

گفتنی است باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر از جمله در سخنرانی شب گذشته خود، چندین بار مدعی شده است که اعمال تحریم های ضدایرانی باعث روی کار آمدن حسن روحانی و مخالفت مردم با راهبرد مقاومت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يعني شما خودتان را جزء افراطيون نمي دانيد؟
چه ربطی دارد احتمالا یک خبر دیگری را خوانده ای و اینجا نظر داده ای
Iran, Islamic Republic of
... با این وجود نتایج نشان می دهد ایرانی ها از بعد توافق نامه تا کنون نزدیک به 30 درصد در موضوع حمایت از برنامه هسته ای همدل تر شده اند.
....
سرور
این نتایج که منجر به 30% شده است را از کجا... آورده اید!
چه فرقی می کنه درحالیکه تحصیل کرده های آمریکایی به اسم تحریم تمام دست....
...
ما نامحرمیم و هیچی هم سرمون نمیشه!
فعلا که ....
حقیقت مسئله هم همینه. اکثریت مردم تعطیلی انرژی هسته ای رو نمیخوان چون هم میفهمن که نباید انرژی نفت رو تمومش کرد و هم غرور ملی و دینی دارن
این 4 درصد هم طبیعیه که مخالف باشن چون اینها فقط در ایران متولد شده اند و در حقیقت امریکایی و اروپایی هستند حتی میشه گفت خدای بعضی ااز اینها آمریکاست. اما متاسفانه به دلایلی از جمله نفوذ بهاییت و ماسون ها در تشکیل نظام اموزشی مدرن و نظام رسانه ای مدرن ایران، صدای اینها صدها برابر از اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران توی همین ایران شنیده میشه...
علی
هر اراجیفی که می خواهید به خورد مردم ساده دل میدهید مردم فقط و فقط نان شب می خواهند انرزی هسته ای باید دوستانه و صادقانه بدست آید مثل هند و پاکستان نه به هزینه گرسنگی فقرا و غنی شدن رسایی ها
از اسمت خجالت بکش
میدونی چند درصد از مردم هند از گرسنگی شدید رنج می برن؟ می دونی یکی از جاهایی که مردم او موش آزمایشگاهی داروهای آمریکایی قبل از اخذ جواز هستند بین مردم فقیر هند است؟ می دونی چقدر دارن به آمریکا باج میدن؟!
به نظر شما به دست آوردن درست و صادقانه یعنی رفتن زیر سلطه ای که چند نمونه بسیار کوچکش را برای شما گفتم؟!
United Kingdom
آره تو راست میگی
ببینیم شما میتونی باصلح ودوستی و.... انرژی هسته ای بگیری
همچین میگی که آدم میمونه تاحالا کجابودی
خدا رو شکر تو هند و پاکستان هیچ فقیری وجود نداره درسته؟؟
جهان
جهان عزیز لطفا نظراتی که با طرز فکرتان هم مخالفند درج نمایید یک طرفه به قاضی نروید
با مرگ بر امريكا و... مشكل ما حل نمي گردد
ما بايد اقتصاد خودمان را مستقل از نفت كرده ونفت را خودمان فراوري كنيم وصنعت وكشاورزي مان را گسترش دهيم
در حال حاضر در همه بخش ها وابسته به كشورهاي غربي هستيم تا زماني كه در همه زمينه ها پيشرفت نداشته باشيم دود همه اينها به چشم مردم خواهد رفت
يك روز واكسن براي بچه ها نيست ، يك روز شير خشك بچه در داروخانه ها پيدا نمي شود همه اينها بيانگر اين است كه طي اين 34 سال براي ساختن كشور تنها شعار داده ايم
باید مرگ بر آمریکا را هم در شعار و هم با شعور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری پیگیر بود.
کار زیاد شده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است. باید کمر همت را قوی بست.
اگر با مرگ بر آمریکا مشکل حل نمیشه مطمئن باش با دست گدایی به سوی آمریکا مشکلات چند برابر میشه چون اونها می خوان ما مستعمرشون بشیم.. اگر الان لااقل خودمون واسه خودمون کار می کنیم و استقلال داریم.. اون موقع باید واسه آمریکا کار کنیم و وضعمون مثل دوره شاه صد برابر از اینی که هست بدتر میشه..
محسن
برادر من هند و پاکستان نیز با دوستی و صداقت به انرژی هسته ای و... دست پیدا نکردن برو حداقل کمی مطالعه کن بعد نظر بده.
از قضا حرفت درسته باید شعار مرگ بر آمریکا را از شعار به شعور تبدیل کرد. واقعاً با شعار خالی نمیشه با امریکا مبارزه کرد. باید بیش از پیش تلاش کرد و از امکانات خودمون استفاده نمود. تلاش ما به نحو اولی مرگ بر آمریکاست و البته آمریکا شیطان بزرگ است.
اشكذري
وقتي به برخي كامنت ها در يكي از سايتهاي حامي فتنه نگاه كردم و ديدم كه نسبت به اين نظر سنجي ترديد كرده اند و نتايج آن كه حاكي از مقاومت ملت غيور ايران دارد را انكار مي كنند تازه متوجه شدم كه واقعا چقدر فتنه گران در توهم هستند. و دقيقا به خاطر همين توهم كه بيشمارند فتنه 88 را رقم زدند. ظاهرا هنوز از توهم بيرون نيامده اند و تا ابد در اين توهم خواهند ماند.
مسئله هسته ای باشه یا غیر هسته ای امریکا حق نداره ما رو از چیزی که قانون حق ما دونسته منع کنه. حق نداره خودشو قدرت حاکم بر جهان بدونه. اصلا مسئله هسته ی نیست.شرافت و مقاومت یک حق در برابر ناحقه. انسان شریف سختی ها رو برای گرفتن حقش تحمل میکنه.