کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج‌جالب نظرسنجی موسسه "زاگبی" در رابطه با تحریم ایران

17 آذر 1392 ساعت 17:29

موسسه تحقیقاتی آمریکایی – عربی در نتیجه نظرسنجی خود از مردم ایران اعلام کرد، قریب به اتفاق ملت ایران ادامه برنامه هسته‌ای کشورشان را با وجود تحریم‌ها خواستارند.


به گزارش جهان نیوز، بر اساس نظرسنجی‌ موسسه تحقیقاتی "زاگبی" از شهروندان کشورمان که روز 15 آذر ماه منتشر شده است، "۹۶ درصد از مردم ایران معتقدند ادامه برنامه هسته‌ای به تحریم‌های اعمال شده، می‌ارزید."

طبق این نظرسنجی،‌ که نتایج آن را سایت ضدانقلاب رادیو فردا منتشر کرده است، تنها ۴ درصد از شهروندان این تصور را دارند که به خاطر تحریم‌ها باید برنامه اتمی ایران متوقف شود‬.

‫این رقم (۹۶ درصد) نزدیک به رای ۹۸ درصدی به اصل جمهوری اسلامی و به معنی این است که سیاست نظام در حوزه هسته‌ای در بالاترین حد قابل‌تصور مورد اجماع و حمایت ملی است.‬

زاگبی که یک موسسه‌ تحقیقاتی آمریکایی – عربی در واشینگتن است، در نتیجه تحقیقات خود اعلام کرده است که وقتی یک موضوع ملی‌ به میان می‌آید، ایرانیان هم‌صدا شده و از برنامه هسته‌ای دفاع می‌کنند؛ به‌ طوریکه ۹۶ درصد از آنها می‌گویند ادامه آن به تحریم‌هایی که اعمال شده، می‌ارزد. همزمان تنها ۳۶ درصد از پرسش‌شوندگان نتایج تحریم‌های اقتصادی را بر زندگی خود موثر می‌دانند.

زاگبی در نتیجه‌گیری خود آورده است که تصور غرب از ایران درست نیست و اکثر ایرانیان از ادامه برنامه اتمی با وجود تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

گفتنی است باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا در ماه های اخیر از جمله در سخنرانی شب گذشته خود، چندین بار مدعی شده است که اعمال تحریم های ضدایرانی باعث روی کار آمدن حسن روحانی و مخالفت مردم با راهبرد مقاومت شده است.


کد مطلب: 330223

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/330223/نتایج-جالب-نظرسنجی-موسسه-زاگبی-رابطه-تحریم-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com