جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۷

روحانی از تشویق‌‌ها متعجب شد/ توهین به منتقدان توفیقی!

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 319452
نخستین سخنرانی حسن روحانی در مراسم نمادین آغاز دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران با حاشیه‌های جالبی همراه بود که خواندن آن خالی از لطف نیست.
روحانی از تشویق‌‌ها متعجب شد/ توهین به منتقدان توفیقی!
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری صبح امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

*در این مراسم جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان آموزش عالی کشور حضور داشتند.

*پس از سخنان توفیقی، آراسته مسئول بسیج دانشگاه تهران خطاب به آقای روحانی گفت: فردی را به عنوان سرپرست وزارت علوم تعیین کرده‌اید که قانون اساسی و شورای نگهبان که انتخابات را تأیید می‌کند، قبول ندارد و این مسئله را در سخنرانی سال ۸۸ خود نشان داده است که دانشجویان با تشویق خود سخنان وی را تأیید کردند.

*البته زمانی که آراسته این سخنان را مطرح می‌کرد برخی از افراطیون تلاش می‌کردند تا سخنان وی را قطع کنند که در واقع همان افراطیونی بودند که شعار «زنده‌باد مخالف من»سر می‌دهند اما در عمل عکس آن را انجام می‌دهند.

*مسوول بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود گفت قرار بود برخی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران قاب عکسی از شهدای ایرباس را به رئیس‌جمهور هدیه دهند اما مأموران امنیتی اجازه این کار را ندادند.

*زمانی که آقای رئیس‌جمهور به بدهی‌های دولت اشاره می‌کرد گفت که در گزارش هفته گذشته یک صندوق در دولت اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که این سخن روحانی با تشویق حضار مواجه شد و خطاب به آنها گفت: این مورد کف زدن نداشت! البته شاید این کف زدن به معنای این باشد که با دردل شما همراهیم!

*در حالی مسئول انجمن اسلامی دانشگاه تهران خواستار آزادی زندانیان امنیتی شد که قبل از آن دانشجویان شرکت کننده در این مراسم در تأیید سخنان رئیس بسیج دانشگاه تهران مبنی بر نقش داشتن برخی افراد در فتنه ۸۸ ندای الله‌اکبر سر داده بود.

*رئیس‌جمهور البته در ضمن سخنان خود اشاره ظریف و زیبایی داشت مبنی بر اینکه دانشگاه باید محل تعلیم و علم‌آموزی باشد.

*نکته‌ دیگری که دانشجویان دانشگاه تهران به آن اشاره می‌کردند این بود که ۳۰ درصد کابینه تدبیر و امید دانشگاه تهرانی هستند و از رئیس‌جمهور می‌خواستند به این دانشگاه رسیدگی بیشتری شود.

*حضور دانشجویان خارجی نیز از نکات جالب توجه دیگر در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه بود.

*رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود خطاب به وزارت اطلاعات گفت: دستگاه‌های امنیتی و وزارت اطلاعات راه را برای دیپلماسی باز و به دانشگاه، اساتید و دانشجویان اعتماد کنند چرا که همه این عزیزان ایران را دوست دارند و توسعه کشور را می‌خواهند، که با تشویق بسیار حضار مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعضیها ایران را دوست دارند اما از نوع امریکایی
وحید
United States
من و صدها نفر دیگه از دانشجوهای دیگه امروز برای دیدار رفته بودیم اما بهیچ وجه بهمون اجازه نزدیک شدن به سالن هم داده نشد!
مسوولان امنیتی هم مرتب مارو متفرق میکردن
این دیدار با دانشجویان نبود دیدار با اساتید و کارکنان بود و چند نفر هم دانشجو به عنوان اشانتیون!
برای ورود باید دعوتنامه داشتید! ما که هرچه در دانشکده خودمان را گشتیم جایی برای مراجعه و اخذ دعوتنامه ندیدیم!
اگر واقعا نظر دانشجوها را میخواهید بدانید بگذارید دانشجوها در مراسم شرکت کنند نه فقط نورچشمی های آقای فرهاد رهبر و دار و دسته!
Netherlands
دولت راستگویان
قرار بود در جلسه بیشتر اعضاء هئیت علمی دانشگاه های تهران باشند.
ان شاء الله دیدار ما با دکتر 16 آذر.
Iran, Islamic Republic of
درود بر آراسته
جهان نیوز مظهر افراطی گری است و جالب اینجاست که به مخالفانش یعنی موافقان اعتدال نسبت افراطی می دهد.
Iran, Islamic Republic of
به نام دانشجو به کام مسئولین. حداقل حالا که دانشجویان را از خانه خودشان می خواستید برانید مراسم را در جای دیگر برگزار می کردید تا دانشجویان به خانه خودشان راحت وارد شوند. و مسئولین راحت به مراسم خودشان بپردازند.