جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۹

ممانعت از ورود یک‌عکس به دانشگاه‌تهران

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 319410
مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در حالی در دانشگاه تهران برگزار شد که دانشجویان این دانشگاه به تدابیر امنیتی شدید و منع اجازه برای ورود قاب عکس شهدای ایرباس به داخل دانشگاه اعتراض داشتند.
ممانعت از ورود یک‌عکس به دانشگاه‌تهران
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه‌ها صبح امروز دوشنبه ۲۲ مهر ماه با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور، ‌اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری،‌ محمدیان نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، فانی سرپرست آموزش و پرورش، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، توفیقی سرپرست وزارت علوم و جمعی از نمایندگان مجلس و رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران برگزار شد.

نکته قابل توجه این مراسم اعتراض دانشجویان به منع ورود آنها بود،‌دانشجویان اعلام کردند که چه طور نباید در مراسم بازگشایی دانشگاه‌ها، دانشجویان نیز حضور داشته باشند. در حالی که جمعی از دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در این مراسم حضور دارند.

برخی دانشجویان نیز به تدابیر شدید امنیتی اعتراض داشتند و گفتند از محل برگزاری مراسم یعنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تا سمت مسجد و دانشکده فنی این دانشگاه تمام ساختمان‌ها تخلیه شده و اجازه ایستادن و یا عکسبرداری به دانشجویان داده نمی‌شد و در صورت اعتراض کارت دانشجویان از آنها گرفته می‌شد.

نکته دیگر این مراسم این بود که برخی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران قاب عکسی از شهدای ایرباس را برای هدیه دادن به رئیس‌جمهور به همراه داشتند ولی مسئولان امنیتی اجازه ورود این قاب عکس به داخل مراسم را ندادند.

این مطلب از سوی آراسته مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در حضور روحانی در مراسم عنوان شد.

در این مراسم فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران قبل و پس از سخنرانی خود از دانشجویان خواست تا روحانی را تشویق کنند.

همچنین رهبر از روحانی دعوت کرد تا در گردهمایی بین‌المللی دانشگاه تهران که اردیبهشت سال آینده با حضور دانشجویان کشورهای جهان اسلام برگزار می‌شود، حضور یابند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین از رئیس‌جمهور خواست تا در فرصت مناسب با حضور در این دانشگاه به صحبت‌های دانشجویان تشکل‌های دانشگاه تهران گوش دهد تا با مشکلات آنها آشنا شود.

پیش از سخنرانی روحانی دانشجویان وی را تشویق کرده و شعارهایی در حمایت از وی سر دادند.

عده‌ای از دانشجویان در بیرون از سالن محل برگزاری مراسم نشسته بودند و از طریق ویدئو کنفرانس مراسم را دنبال می‌کردند.

در این مراسم از برگزیدگان کنکور سراسری تقدیر شد و نفرات برتر کنکور با مسئولان آموزش عالی کشور عکس یادگاری گرفتند.

در هنگام سخنرانی روحانی وی این جمله را بیان کرد که دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با خزانه‌های خالی و انبوهی از بدهکاری مواجه بود، این سخن رئیس‌جمهور با تشویق حضار مواجه شد که روحانی گفت این جمله تشویق نداشت ولی می‌خواستم بگویم ما با درد دل شما همراهیم.

همچنین روحانی در ابتدای سخنان خود بیان کرد که احساس یک دانشجو را دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس معلوم شد که آقای روحانی هم برای مخالفانشان ارزشی قائل نیستند و به مانند سلاطین برخورد می کنند... این گونه بر خورد کردند با مخالف از هر طیفی صورت بگیرد نادرست است چه اصولگرا و چه اصلاح طلب...
مثلا شما رئیس جمهور یک کشور اسلامی هستید...
هم از بیانیه بسیج و هم از بیانیه انجمن اسلامی بسیار راضی ام، هیچ کدام تندروی نکردند و دغدغه های خود را آزادانه در جلسه مطرح کردند.
مخصوصا بیانیه انجمن اسلامی که ضمن تاکید بر مبانی اصلاح طلبی خودشان گفتند هدف اصلی دانشگاه تولید علم و تربیت دانشمندانی فرهیخته و متعهد است.
سینا حجازی
فرهاد رهبر که برای روحانی و توفیقی سنگ تمام گذاشت!
یک جور تعریف کرد که انگار دانشگاهی وجود نداشته و یا مرده بوده بعد یک دفعه روحانی آن را احیاء کرده است!
نشاطی که امروز در دانشگاه دیدم برای اولین بار در طی 4 سال گذشته بود،
اصلا انگار دانشگاه تهران یک دانشگاه دیگر شده بود.
علی
عکس انتقاد از دیپلماسی آقایان است. وانتقاد دراین دولت به شدت محکوم ومسببان آن افراطی هستند.احمدی نژاد کجایی که یادت به خیر
انجمن اسلامی دانشگاه تهران که هنوز عکس سران فتنه را در وشه ای از دفتر خود نصب کرده، باید حق سخنرانی داشته باشد؟!
یعنی چه که می گویند ما مرام اصلاح طلبی داریم؟
محمدی
این جلسه خیلی خوب بود،
عده ای می خواستند به بهانه سفر نیویرک روحانی را هو کنند که خود دانشجویان نه با تقابل که با صحبت و چانه زنی قضیه را فیصله دادند.
از این رفتار بچه ها که همدیگر را آرام می کردند بسیار خوشم آمد.
بیچاره دانشجویان که همیشه اسیر سیاستمداران هستند
Iran, Islamic Republic of
دم مسئولین امنیتی گرم! انجام کارهای فانتزی و شعارگونه بس است! اگر مرد هستید درعمل با امریکا مقابله کنید!