دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

آمریکا را ازتحویل جام شیردال می‌توان شناخت

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 317427
نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها را از تحویل جام شیردال می‌توان شناخت، گفت: همه توان مدیران اجرایی ما نباید پشت تحریم‌ها پنهان شوند و همه مشکلات را به بهانه تحریم‌ها توجیه کنند.
به گزارش جهان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تبلیغات دروغین پیرامون لغو برقراری تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا علیه ایران، بر ارتباط این مسئله با مشکلات مالی و تعطیلی دولت آمریکا تأکید کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها را از تحویل جام شیردال می‌توان شناخت، مواظب باشیم پیشنهاداتشان شبیه جام شیردال نباشد.

وی افزود: مواظب باشیم در مذاکراتی که در پیش است، مانند جام شیردال، ذوق‌زده نشویم که بعد معلوم شود احتمال جعلی بودن جام زیاد است.

بذرپاش در ادامه یادآور شد: باید بدانیم آمریکایی‌ها خیلی قابل اطمینان نیستند، البته ما باید از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک و نرمش‌های تاکتیکی در این مسیر بهره ببریم ولی همه توان مدیران اجرایی ما نباید پشت تحریم‌ها پنهان شوند و همه مشکلات را به بهانه تحریم‌ها توجیه کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات پیش آمده در آمریکا دلیل اصلی تعویق تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تا مذاکرات ژنو است، تصریح کرد: آمریکا در مسیر پیش رو، به جای تلاش برای کاهش تحریم‌ها علیه ملت ایران، منت می‌گذارد و می‌گوید تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را فعلاً دو هفته به تعویق می‌اندازیم، در کنار این موارد، گزینه نظامی هم در دست داریم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بر همین اساس خاطرنشان کرد: بنابراین باید هوشیار باشیم و مؤلفه‌های اصلی قدرت‌آفرین خود را بیش از پیش تقویت کنیم که یکی ساماندهی فوری بخش‌های مختلف اقتصاد با رویکرد مقاوم‌سازی است و دیگری تمرکز روی حوزه فناوری‌های قدرت‌آفرین.

وی اضافه کرد: اگر این دو مؤلفه، توأمان دستور کار اصلی مدیران ارشد اجرایی کشور باشد، نه فقط صرف مذاکرات دیپلماتیک، بلکه طبیعتاً مسیر پیش رو مطمئن‌تر، باقدرت‌تر و اثربخش‌تر خواهد بود و حتی هدف از مذاکرات که کاهش تحریم‌ها هم ذکر شده، با احتمال بیشتری به سرانجام می‌رسد.

بذپاش تأکید کرد: تجربه کشورهای آمریکای لاتین باید برای ما درس باشد، کشورهایی که سعی می‌کردند رابطه خیلی خوبی با آمریکا داشته باشند، ولی پس از مدتی، اقتصاد آنان مثال‌زدنی شد البته از نوع منفی آن، که میلیاردها دلار بدهی معوق به بانک جهانی داشتند، آرژانتین کشور قابل مثالی برای این موضوع است.

وی در پایان گفت: باید مراقب باشیم صورت مسئله اصلی ما از این دو رویکرد انحراف نداشته باشد.

به گزارش فارس، روزنامه‌های آمریکایی، چند روز پیش خبری مبنی بر «سنای آمریکا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق انداخت»، را منتشر کردند اما روزنامه «دیلی بیست» خبر داد علت تعویق این تحریم‌ها، تعطیلی دولت آمریکاست که کارمندان مرتبط با تحریم ایران را به مرخصی اجباری فرستاده است، از طرف دیگر در همین رابطه کنگره آمریکا سعی دارد تعویق چندهفته‌ای تحریم‌های جدید علیه ایران را به عنوان گام مثبت تبلیغ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *