دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

دستور مقامات نظام درباره دیدار اوباما-نتانیاهو

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 316790
دیپلمات ها در وزارت خارجه و نهادهای دیگر مامور شده اند تا نوع تعامل مقام های امریکایی با صهیونیست ها را به عنوان شاخصی از صداقت امریکا در تعامل با ایران رصد کرده و به مقام های عالی نظام گزارش کنند.
به گزارش جهان، ایران هسته ای نوشت:

کارشناسان در تهران می گویند حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک از دید مقام ها در تهران مهم ترین و نخستین آزمونی است دولت امریکا در دوران جدید دیپلماسی با ایران با آن مواجه است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب گذشته عازم نیویورک شده و و برنامه های کاری خود را از امروز آغاز خواهد کرد.

برخی منابع مطلع امروز به «ایران هسته ای» گفتند دیپلمات ها در وزارت خارجه و نهادهای دیگر مامور شده اند تا نوع تعامل مقام های امریکایی با صهیونیست ها را به عنوان شاخصی از صداقت امریکا در تعامل با ایران رصد کرده و به مقام های عالی نظام گزارش کنند. نتانیاهو در هنگام عزیمت به سمت نیویورک گفته است که اشکالی در شنا کردن خلاف جهت جریان آب نمی بیند و هدف اصلی اش از سفر به امریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل این است که «دروغ های روحانی» را افشا کند.

منابعی که «ایران هسته ای» با آنها مذاکره کرده همچنین می گویند در ایران نشست به توان مقاومت اوباما در مقابل صهیونیست ها و اینکه آیا وی واقعا درباره مسئله هسته ای ایران با اسراییل اختلاف دارد یا اینکه اختلاف های دو طرف فقط بازی رسانه ای است و پس پرده به اتفاق نظر رسیده اند؛ بدبینی بسیار زیادی وجود دارد.

یک منبع دیپلماتیک در این باره به «ایران هسته ای» گفت: «واقعیت این است که تا امروز چهره حقیقی امریکا همان چیزی بوده که اسراییل از خود نشان می داده است. تجربه تاریخی ایران می گوید موضع واقعی امریکایی ها همان چیزی است که اسراییلی ها می گویند. اگر واقعا تغییری در این زمینه رخ داده باشد، مقام های ایران مایلند آن را در نوع واکنش اوباما و تیم امنیت ملی وی به سخنان آتی نتانیاهو ببینند».

وی ادامه داد: «فقط زمانی که ایران ببیند امریکایی ها واقعا مقابل اسراییل ایستاده اند، تلاش امریکایی ها برای تزریق فضای مثبت به روابط با ایران جدی گرفته خواهد شد».

این منبع در پایان تاکید کرد که رییس جمهور روحانی هم دقیقا همین عقیده را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *