جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

روایت‌نقدی ازدیدار مقام‌اندونزیایی با رهبری

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 259022
اگر به جای مسوولان بودم به هیچ وجه در مذاکرات، شرط لغو تحریم ها را نمی گذاشتم و می گفتم این جا، جایی است که میدان را فراهم می کند تا ظرفیت های خود را شکوفا کنیم .
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشورتاکید کرد امروز اقتدار و نیروی عظیم ایران اسلامی در همه زمینه ها نتیجه ایستادگی بسیجی وار ملت بزرگ ایران در برابر انواع تحریم ها ، فشارها ، ترورها و جنگ است.

سردار محمد رضا نقدی که در جمع نمازگزاران تهرانی در آیین نماز جمعه سخن می گفت افزود: ایران اسلامی امروزه دارای ارتش و سپاه قدرتمند در همه زمینه های هوایی، زمینی، دریایی و هوا فضا است و موفقیت های دیگر جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی و صنعتی نتیجه ایستادگی و مقاومت در شرایط سخت تهدید ها و تحریم ها است و اگر چنین شرایطی نبود شاید ۱۰۰ سال نیاز بود تا چنین پیشرفت هایی بدست آید.

امروزهم جهاد ما اقتصادی است و مسوولان و مردم باید از تحریم ها فرصتی برای خودکفایی بیشتر و استقلال اقتصادی در عرصه های جهانی بسازند .

وی تاکید کرد رمز و فرمول این ایستادگی را رهبر معظم انقلاب به ملت ما آموخته اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به دیدار اخیر معاون اول رییس جمهوری اندونزی با حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: این شخص به رهبر معظم انقلاب می گوید که من اقتصاد دان هستم و نظریه اقتصاد مقاومتی شما را مطالعه کردم و نکته های جدیدی از آن آموختم.

نقدی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی درس های زیادی دارد، ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم در ورای این تحریم ها، ایران با اقتصاد برتر در دنیا خواهد درخشید.

وی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی متفاوت دانست و اضافه کرد: اقتصاد ریاضتی بنا را بر مالیات بیشترو خدمات کم تر می گذارد اما اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد تهاجمی و در پاسخ به این سوال است که چگونه می توان در زیر فشارها و تحریم ها به پیشرفت های اقتصادی دست یافت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین برخی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را متوجه مسوولان عالی اعم از اجرایی و قانون گذاری دانست و افزود: مطالبه مردم در این مولفه ها تاثیرگذار است.

وی درباره مولفه های دیگر این اقتصاد که به آحاد جامعه مرتبط می شود نیز گفت: کارکردن بیشتر و پرهیز از راحت طلبی به گونه ای که هر کسی به سهم خود کار کند از مولفه های اصلی این نوع اقتصاد است.

نقدی، استفاده حد اکثری از ظرفیت ها را که بیشتربخش آن پنهان است مولفه بعدی در این اقتصاد برشمرد و با بیان این که موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی کارشناسان و متخصصان بسیجی بررسی شده است، گفت: فرمول های ارائه شده در این بررسی ها از دل نظریه اقتصاد مقاومتی استحصال شده است و به زودی از طریق رسانه ها وجمع های بسیجی به استحضار ملت خواهد رسید.

وی، اصلاح الگوی مصرف و دوری از اسراف و مصرف کالای داخلی را از موضوعات دیگری دانست که باید در اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته شود و ادامه داد: باید اقتصاد مردمی شود و این به معنی خصوصی سازی صرف نیست بلکه خطر پذیری ، سرمایه گذاری و پرهیز از ورود ثروت در بازار دلالی است.

* مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران از دل تحریم و فشارهای استکبار ایجاد شده است

رییس سازمان بسیج مستضعفین شرایط تهدید را فرصت قلمداد کرد و با بیان این که در تحریم و تهدید است که ظرفیت های پنهان، آشکار می شود، افزود: اگر تصمیم به ایستادگی باشد، قدرت ایجاد خواهد شد و شاهدیم که هرکدام از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی از دل فشارها، تحریم ها و تهدید ها در آمده است.

وی تصریح کرد: اگر به هریک از مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم خواهیم دید که اگر تصمیم ملت بسیجی ایران به ایستادگی در برابر فشار و تحریم نبود، این نیرو ایجاد نمی شد و شاید یک قرن فرصت نیازبود تا به نقطه ای که اکنون در موضوعات نظامی و دفاعی به آن دست یافته ایم، برسیم.

سردار نقدی، با بیان اینکه امروز قوی ترین نیروی مسلح منطقه و جهان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کشوربیگانه ای که به راحتی در کشورهای منطقه حضور یافته است ، هرچه قدر تلاش می کند به این نتیجه می رسد که نمی تواند در برابر ایران قدمی بردارد و این اقتدار نتیجه ایستادگی ملت بسیجی ما در برار فشارها بوده و هست.

وی، تاکید کرد: اگر در مقابل تحریم ها، تفکربسجی باشد، از همین تحریم ها یک قدرت ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری پیشرفت های صنعت دفاعی ایران از دهه ۸۰ به بعد، اظهار کرد: جهش چشمگیر این صنعت به گونه ای است که متخصصان ما از زیر دریایی ها تا ماهواره ها را می سازند و اکنون در زمره هشت کشور دارنده این فناوری ها قرار داریم.

وی ساخت انواع موشک ها، ناوها و تجهیزات دیگر را که در مدتی کوتاه ساخته شده ا ست ، محصول تهدید نظامی آمریکا دانست و اظهار کرد: همین تهدید و فشار از یک طرف و تصمیم با تفکر بسیجی در ایستادگی از سوی دیگر، شگفتی را در صنعت دفاعی ما ایجاد کرده است.

سردار نقدی با بیان این که ایستادگی بسیجی در برابر فشار و تحریم در عرصه های دیگر هم خود را نشان داده است، گفت: از سال ۷۰، توان تولید بنزین را در کشور داشتیم اما زمانی که اروپایی ها تصمیم جدی برای تحریم بنزین ایران گرفتند با سرعت باور نکردنی در مدت یک و نیم سال توانستیم از واردات بنزین خودکفا شویم.

وی تهدید پیش روی ایران را اقتصادی توصیف و خاطر نشان کرد: تصمیم به ایستادگی با تفکر بسیجی از دل این تحریم یک قدرت جدید را برای ما به دنبال خواهد داشت. اگر به جای مسوولان بودم به هیچ وجه در مذاکرات، شرط لغو تحریم ها را نمی گذاشتم و می گفتم این جا، جایی است که میدان را فراهم می کند تا ظرفیت های خود را شکوفا کنیم .

رییس سازمان بسیج مستضعفین از تحریم ها به عنوان فرصت یاد کرد و ادامه داد: باید فرصت را مغتنم شمرد و اگر به گفته کارشناسان درمان اقتصاد ایران به قطع وابستگی از فروش نفت خام است، در همین جا که دشمن این شرایط را فراهم کرده است، تلاش کنیم تا صادرات نفت را قطع کنیم.

وی، تفکر ایستادگی بسیج را برگرفته از حادثه عاشورا معرفی کرد و گفت: امام حسین(ع) یک شکست کامل و شرایطی که منافقان تسلط یافته و مدیریت جهان اسلام را در دست گرفته بودند با عده ای کم و در مدت نیم روز، به بزرگترین پیروزی تاریخ تبدیل کرد.

نقدی افزود: همین درس را ملت بسیجی ما خوب آموخت و به اجرا گذاشت، فقط به تکلیف ولایت مدارانه خود اندیشید و از دل فشار، شکنجه و کشتارها، عظمت نظام اسلامی را آفرید.

رییس سازمان بسیج مستضعفان در پایان سخنان خود از طرف مردم مجاهد تهران از رهبر معظم انقلاب به دلیل انتصاب شایسته آیت الله موحدی کرمانی به امامت جمعه تهران تشکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *