پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

ديدار رييس صندوق بين المللي پول با روحاني

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 315573
رييس صندوق بين المللي پول با رئيس جمهوري کشورمان در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورک ديدار و گفتگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزي خبر از نيويورک، دکتر حسن روحاني، در اين ديدار با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و بازنگري و حل و فصل مشکلات مرحله اول اجراي اين طرح در دولت جديد، بر برنامه ريزي و زمينه سازي براي اجراي مرحله دوم آن تاکيد کرد و گفت: هدف دولت تدبير و اميد اين است که نخست تورم را مهار و بازار ارز را با ثبات و بهبودي در کسب و کار ايجاد کند و سپس به اجراي مرحله دوم اين طرح بپردازد.

دکتر روحاني همچنين از نقش فعلي رييس صندوق بين المللي پول در مديريت بحران جهاني تقدير کرد.

کريستين لاگارد هم در اين ديدار با اشاره به نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در بنيان گذاري صندوق بين‌المللي پول، ضرورت حل مشکلات اقتصادي در خاورميانه و نيز خطرات جنگ در منطقه و آثار آن در شرايط اقتصادي را مورد تاکيد قرار داد.

رييس صندوق بين‌المللي پول با مثبت ارزيابي کردن اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها در ايران بر آمادگي اين صندوق براي همکاري با جمهوري اسلامي در زمينه‌هاي مهار تورم و سياست‌هاي مالي و ثبات اقتصادي و توسعه زيرساختها تاکيد کرد.

وي همچنين با اشاره به تجربه جمهوري اسلامي ايران در موضوع مهاجران افغان و لزوم مسئوليت پذيري صندوق بين‌المللي پول براي حل مسائل منطقه‌‌اي، بزرگي و تمدن ملت ايران را مورد تمجيد قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *