شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

صالحی: امسال شاهد گشایش در مسئله هسته‌ای خواهیم بود/ رد تعطیلی فردو

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 314010
رئیس سازمان انرژی اتمی برخی اظهارنظرها مبنی بر تعطیلی سایت فردو در آستانه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک را تکذیب کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سفر و دیدار اخیر خود با یوکیو آمانو، گفت: ما در این دیدار و نشست با آقای آمانو گفت‌وگو کردیم و قرار شد پنجم مهرماه بین کارشناسان سازمان انرژی اتمی و وزرای امور خارجه و همچنین کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست و جلسه‌ای برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که فرآیند مثبتی که هم‌اکنون بین ایران و آژانس شروع شده استمرار داشته باشد تا در دوره‌های آینده شاهد برون رفت از مسائل حاشیه‌ای در گفت‌وگوهای ایران و آژانس باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فضای مذاکرات، اکنون فضای مثبتی است و قابل مقایسه با گذشته نیست ما نشست خوبی با آمانو داشتیم و درخواست‌ها و انتظارات خود را به وی مطرح کردیم.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده که آقای روحانی دستور تعطیلی سایت فردو را در آستانه سفر به نیویورک صادر کرده، آیا این خبر صحت دارد؟ گفت: بعید می‌دانم، بنده این مورد را تکذیب می‌کنم. بنده چنین چیزی نگفته‌ام و بعید می‌دانم که آقای رئیس جمهور چنین حرفی را زده باشد.

وی در خصوص پیش‌بینی خود برای برون‌رفت از مناقشه هسته‌ای ایران نیز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که گشایش خوبی در مذاکرات در سال ۹۲ به وقوع بپیوندد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که شما بارها از خبرهای خوب در آینده گفته بودید آیا اکنون خبرهای خوبی در راه است، تأکید کرد: بله قطعا اینطور خواهد بود. بنده هم در گذشته این مطلب را گفته بودم و یکی از نشانه‌های خبر خوب برگزاری انتخابات بود که همگان این مورد را به عینه دیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *