شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

رمز ایستادگی تیم مذاکره از زبان صالحی

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 439397
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توکل به خدا رمز ایستادگی تیم‌ مذاکره‌کننده برابر ۱+۵ بود، گفت: باید بتوانیم فصل جدیدی که در روابط بین‌الملل ایجاد شده است را حفظ کرده و آن را توسعه دهیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر صالحی دقایقی پیش در نشست علمی تخصصی آموزش و توسعه ایران اسلامی در دوران پساتوافق هسته‌ای در دانشگاه شهید بهشتی مشهد با بیان اینکه از اینکه فرصت حضور در جمع شما فرهیختگان خراسان رضوی را پیدا کردم خداوند را شاکر هستم، اظهار کرد: مسلمان فردی با کیاست بوده و ساده لوح نیست بلکه یک انسان هوشمند است که اساس زندگی او بر مبنای عقلانیت استوار است.

وی افزود: این ملت ظریف‌ها، تخت‌روانچی‌ها و عراقچی‌های بسیاری دارد، این افراد رنج زیادی بردند و شبانه‌روز کار کردند تا توافق خوبی حاصل شود.

صالحی ادامه داد: رمز و راز اصلی استقامت تیم مذاکره‌کننده توکل بر خدا بود و این بود که هیچ قدرتی را بالاتر از قدرت خداوند ندانسته و ملت ایران را پشتوانه خود می‌دانستند.

وی افزود: من امروز به اینجا آمده‌ام تا پیام تبریک تیم مذاکره کننده هسته‌ای را در خصوص دستاوردهای ملت تمدن‌ساز ایران به شما تبریک بگویم، امروز ما نیستیم که به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اعتقاد داریم بلکه دشمنان ما به این مهم اذعان دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: چند روز پیش اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در خصوص ملت ایران عنوان کرد که این ملت مردمانی با فرهنگ و مقتدر هستند که هیچ‌گاه تسلیم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ بارها اوج گرفته است، تصریح کرد: ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، آنکه قبل از انقلاب را درک کرده امروز تحول ایران اسلامی را با وجود همه محدودیت‌ها و فشارهایی که دشمنان اعمال کرده بودند با گوشت، پوست و استخوان خود لمس می‌کند.

صالحی در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ تاکید کرد: اگر ملت ایران پشت دولت را خالی می‌کرد و دولت نیز از پشتیبانی‌های مردمی محروم می‌شد بدون شک تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نمی‌توانست کاری از پیش ببرد.

وی اضافه کرد: براساس تدبیر و تحلیل‌هایی که شنیده‌ایم آینده ملت ایران بسیار روشن و تابناک است؛ ملت ایران امروز بر سکوی پرش قرار گرفته و قطعاً ثمرات ۳۵ سال مقاومت را خواهد دید.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با تشریح جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ افزود: امروز با حمایت‌های ملت ایران، مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام برجام به دست آمده، اما موضوع با اهمیت، نگهداری و حفظ این دستاورد است.

وی اضافه کرد: باید بتوانیم فصل جدیدی که در روابط بین‌الملل ایجاد شده است را حفظ کنیم و آن را توسعه دهیم.

صالحی با بیان اینکه ایران با برجام به جمع کشورهای دارای فناوری هسته‌ای پیوست، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به برکت همین دبیران دبیرستان‌ها و معلمان مدارس توانسته‌ است جوانانی همچون علی‌محمدی‌ها، رضایی‌ها و شهریاری‌ها را پرورش دهد و چنین افتخارات عظیمی را در عرصه فناوری هسته‌ای به ارمغان آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *