جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳
سرلشگر جعفری در مجمع فرماندهان سپاه:

اگر آمریکا در سوریه حرکت نظامی کند، سپاه به وظیفه خود عمل می کند

شکست طرح حمله، آخرین ناکامی دشمن دربرابر انقلاب بود
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 313431
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد: این توطئه‌ها با شکست صددرصدی رو‌به‌رو خواهد شد.
اگر آمریکا در سوریه حرکت نظامی کند، سپاه به وظیفه خود عمل می کند
به‌گزارش جهان، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، صبح امروز در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با اشاره به موفقیت های گوناگون انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: آخرین نمونه شکست های دشمنان در برابر انقلاب اسلامی، شکست طرح دخالت و حمله نظامی به سوریه بود.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بعد خارجی شرایط خوبی دارد، گفت: شاهد عبور قدرتمندانه انقلاب اسلامی از چالش‌های پیش روی آن و شاهد شکست برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان در فلسطین اشغالی، عراق و لبنان با شکست مواجه شده و جبهه مقاومت اسلامی توفنده و پویا به راه خودش ادامه می‌دهد و آخرین شکست دشمن نیز در برابر جبهه انقلاب اسلامی در کشور سوریه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به توطئه‌های آمریکا برای دخالت و حمله نظامی به سوریه خاطرنشان کرد: تاکنون توطئه‌های دشمنان برای دخالت نظامی با شکست روبه‌رو بوده و انشاءالله روبه‌رو خواهد بود.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه تمام توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان به صورت کامل و صددرصدی و یا به صورت نسبی تاکنون شکست خورده است، افزود: دشمنان می‌گویند اگر از عهده سوریه نمی‌توانیم بربیاییم، حتما نسبت به ایران نیز نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل قوا نسبت به ایجاد تمدن اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در حال شکل دادن یک تمدن اسلامی است که در آینده به ابعاد مختلف آن خواهیم رسید.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی فقط به فکر ایرانیان و نان و مسکن آنها نیست، بلکه به فکر محرومین و مستضعفان جهان هم هست، تاکید کرد: در یک حرکت تاریخی چه بخواهیم و چه نخواهیم در حال ساختن یک تمدن اسلامی هستیم.

سرلشکر جعفری ایجاد توازن وحشت و خطر را دستاورد دیگری اعلام کرد که به دنبال توانمندی‌های داخلی بخش‌ها و نیروهای مختلف در کشور شکل گرفته است و خاطرنشان کرد: بعد از ۱۱ سپتامبر شاهد افزایش توطئه‌های دشمنان و آمریکایی‌ها در جهت دامن زدن به تهدید نظامی علیه ایران و کنترل و تغییر مسیر انقلاب اسلامی هستیم و آمریکایی‌ها به قول خودشان با تمام توان ایران را محاصره کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند آسیبی به انقلاب اسلامی برسانند.

وی خاطرنشان کرد: توازن وحشت و خطر از راهبردهای تحولی سپاه پاسداران است که چند سالی است با عنایت مقام معظم رهبری مطرح شده است و شاهد اقتدار در ابعاد مختلف دفاعی و امنیتی هستیم که باید شاکر خداوند برای این نعمت باشیم.

سرلشکر جعفری با اشاره به سخنان یکی از مسئولان CIA گفت: یکی از مسئولان CIA اخیرا گفته است «سپاه توانسته در سال‌های اخیر خود را به سمت مقابله راهبردی با دشمنانش مانند آمریکا و اسرائیل ارتقا دهد، یعنی عرصه‌هایی که برای آمریکایی‌ها یک تهدید محسوب می‌شود» و این نیز یکی از الطاف خداوند است که در دل دشمنان ما رعب و وحشت انداخته است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان در همه عرصه‌ها و ابعاد در حال برنامه‌ریزی و توطئه علیه انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد برنامه‌ریزی به صورت گسترده و توطئه در همه عرصه‌ها مانند فتنه ۸۸، شبیخون و جنگ فرهنگی، عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی، تحریم و جنگ‌های اطلاعاتی و سایبری در حال برنامه‌ریزی هستند و در اوج این تهدیدات همه‌جانبه ایستادگی، پایداری، مقاومت و باور مردم ما نسبت به راهی که طی می‌کنیم، بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی نیز کماکان روبه‌جلو است، در ادامه سخنان خود اظهارداشت: از نظر شرایط امنیتی وضعیت مناسبی داریم و در عرصه داخلی نیز در حال حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی هستیم. در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در سال جاری این مشکلات به کمک دولت تدبیر و امید حل شود.

فرمانده کل سپاه افزود: برای دولت دعا می‌کنیم چرا که مسئولیت سنگین اجرایی را برعهده دارد و باید این مشکلات را حل کند.

به گزارش تسنیم، سرلشکر جعفری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه باید شاکر خداوند باشیم که توفیق پاسداری از انقلاب اسلامی را به همه ما عنایت کرده گفت: باید از صحبت‌های مقام معظم رهبری بهره بگیریم تا بتوانیم برای یک سال پیش رو توشه‌ای برداریم و وظایفمان را اعمال کنیم.

وی ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم ما را قدردان خون شهیدان و مجاهدت‌های امام قرار دهد و فراموش نکنیم دستاوردهای انقلاب اسلامی به وسیله خون شهیدان و مجاهدت‌های امام و مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: در اجرای وظیفه پاسداری که حراست از نعمت بزرگ و باعظمت انقلاب اسلامی است، الزاماتی از جمله توجه به خودسازی و داشتن روحیه‌ای معنوی وجود دارد.

سرلشکر جعفری جمهوری اسلامی ایران را در مقایسه با دیگر کشورها دارای ثبات و امنیت دانست و گفت: این ثبات و امنیت حاصل خون شهیدان است و امنیت پایداری امروزه در ایران به صورت بی‌نظیری برقرار است. به ویژه در مرزها و به‌خصوص در مناطق جنوبی در سال‌های گذشته شاهد ناامنی بودیم، اما در این چند سال اخیر امنیت به طور کامل در تمام نقاط کشور حاصل شده است.

وی توسعه بیداری اسلامی را در جهان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شکست پی در پی دشمنان در منطقه و در برابر انقلاب اسلامی مدیون خون شهیدان و مجاهدت جانبازان است.

فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: اثبات حقانیت راه انقلاب و مقاومت و پایداری در مقابل دشمنان هدف دیگری است که محقق شده و به خصوص کشورهای اسلامی و منطقه به این راه اعتقاد پیدا کرده‌اند و از روش معقول مبارزه با استکبار جهانی از ما الگوبرداری کردند. همچنین در کشورهای منطقه علاقه‌مندی به اسلام و مذهب تشیع بوجود آمده که این مورد نیز مدیون خون شهیدان است و ما باید با هم متحد شویم و پاسدار خوبی برای خون آنها و دستاوردهای آنها باشیم و وظیفه‌مان جز این نیست.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: خداوند را شاکریم که این راه همچنان ادامه دارد و جانبازی در راه دین خدا و انقلاب اسلامی همچنان در میان نیروهای انقلابی و مومن و جوان موج می‌زند و در حال حاضر تمایل نیروهای انقلابی برای اعزام به مناطق مختلف درگیری، استقامت و پایداری مواجه می‌شویم و این راه تا ظهور امام زمان (عج)‌ ادامه دارد و وظیفه ما نیز حراست و عمق بخشی به این راه الهی است.

*اگر آمریکا حرکت نظامی کند، سپاه به وظیفه خود عمل می کند
فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه در جمع خبرنگاران در خصوص ماجراجویی آمریکا و اوضاع سوریه گفت: ان‌شاءالله آمریکا در این خصوص عاقلانه تصمیم بگیرد و خودش را در این مهلکه نیاندازد.
 
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری جعفری تاکید کرد: اگر آمریکا حرکت نظامی کرد با مشکلات عدیده مواجه می شود و سپاه به وظیفه خود عمل می کند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ايراني
Iran, Islamic Republic of
سردار خيلي عزيزي ، دوست داريم...
Iran, Islamic Republic of
روسیه اش هم نمیتونه کاری بکنه
سلمانی
با توجه به رویکرد جدید سپاه که درباره سوریه اعلام شد و واقعا در جلوگیری از جنگ موثر بود شاید نشان از آن دارد که بالاخره دارد زمان آن می رسد که به آنچه نهادهایی مانند سپاه و آنچه این انقلاب برای ان پا شد و آن حاکمیت اسلام و حیات طیبه ی اسلامی است توجه کنیم و اهداف اساسی انقلاب اسلامی را شجاعانه تر زیر زبان مزمزه کنیم... ان تنصر الله ینصر کم و یثبت اقدامکم...