شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
آیت الله حسینی بوشهری:

آمریکا تجربه عراق و افغانستان را ببیند

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب: 312112
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به عواقب حمله احتمالی به سوریه گفت: مسئله عراق و افغانستان مقابل چشمان آمریکایی‌هاست و دیدیم آمریکا و کشورهای اروپایی با حمله به عراق و افغانستان چه خسارت‌هایی را به بار آوردند.
به گزارش جهان، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره متضرر شدن حمله کنندگان به کشور سوریه اظهار داشت: برداشت من این است که وقتی ابرقدرت‌ها در منطقه حضور پیدا کنند، طبعا آسیب‌پذیر می‌شوند.

وی با اشاره به لشکرکشی آمریکا به عراق و افغانستان افزود: مسئله عراق و افغانستان مقابل چشمان آمریکایی‌هاست و دیدیم آمریکا و کشورهای اروپایی با حمله به عراق و افغانستان چه خسارت‌هایی را برای این کشورها به بار آوردند. جنگی که برای خودشان نیز دستاوردهایی هم نداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه آمریکا با حمله به این کشورها خود را دچار ناامنی کرد، تصریح کرد: اقداماتی که آمریکا در این کشورها انجام داد، باعث فشار به ملتش و آسیب دیدن کشورهای افغانستان و عراق شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه هر گونه جنگ جدیدی طبعا آزار و زیان‌هایی را برای ملت آمریکا خواهد داشت، گفت: آنها هر روز ناچار بودند جنازه‌های سربازان‌شان را به کشورشان بفرستند و جنگ بدون اینکه منفعتی برای آنها داشته باشد، پایان یافت.

وی تاکید کرد: این جنگ‌ها تنها با حمایت سران آمریکایی و کشورهای اروپایی صورت می‌گرفت بدون آنکه حمایتی از جانب مردم آنها صورت گرفته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره حمله به سوریه و ضرر احتمالی کشورهای حمله‌کننده اظهارداشت: به نظر می‌رسد شروع جنگ بسیار راحت باشد و تنها با پرتاب دو، سه موشک آغاز شود، اما ادامه آن و پایان دادن به آن مسئله سختی است.

حسینی بوشهری افزود: شروع جنگ در منطقه کشورها را دچار ناامنی می‌کند و پایگاه‌های آمریکا و هم‌پیمانان آن را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه قطعا افرادی در منطقه هستند که ممکن است در زمان حمله بی‌کار ننشینند، اضافه کرد: هم‌اکنون خبرهایی درباره تشکیل گروه استشهادی می‌شنویم که در صورت حمله آمریکا به سوریه فعال خواهند شد و ممکن است تا سالیان منطقه در ناامنی به سر برد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان گفت: معتقدم اگر قضیه سوریه به شکل سیاسی حل شود، برای منطقه و مردم سوریه بهتر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *