دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
معاون ارتباطات استراتژیک مشاور امنیت ملی آمریکا:

گزینه نظامی علیه سوریه روی میز است

حمله پیامی به ایران خواهد بود
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 312979
معاون ارتباطات استراتژیک مشاور امنیت ملی دولت آمریکا ضمن تأکید بر تداوم احتمال حمله نظامی به سوریه آن را به مثابه پیامی بازدارنده علیه ایران دانست.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از العربیه نوشت: بن رودز، معاون ارتباطات استراتژیک مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، ضمن تأکید بر اینکه استفاده از قدرت نظامی علیه سوریه به قوت خود باقی است اعلام کرد که کاخ سفید خواهان برکناری بشار است بوده و اینکه آمریکا به کمک‌های نظامی و سیاسی به مخالفین نظام بشار اسد ادامه خواهد داد.

رودز از ارائه جزئیات درباره نوع و چگونگی کمک‌های نظامی آمریکا به مخالفین سر باز زد.

وی همچنین گفت که آمریکا برای تحویل تسلیحات شیمیایی توسط دولت سوریه زیاد صبر نخواهد کرد.

رودز در ادامه افزود: "اگر بشار اسد با تبعات استفاده از تسلیحات شیمیایی رویارو نشود این خطر وجود دارد که ایران محاسبه‌ای مشابه در مورد توسعه تسلیحات هسته‌‌ای انجام دهد. آنها باید بدانند که جامعه بین‌المللی و بالاخص آمریکا این امر را یک نتیجه قابل پذیرش نخواهند دانست."

رودز اعلام کرد نتیجه سیاسی مطلوب آمریکا در سوریه این است که اسد برکنار شود.

وی افزود که آمریکا در کنار برخی کشورهای منطقه شامل ترکیه، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی و اردن برای حل و فصل بحران سوریه فعالیت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *