جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی:

اگر پول نداریدبه گندمکاران چک بدهید

خرید ۸ میلیون تن گندم
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 311698
معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنوز ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به کشاورزان از بابت خرید تضمینی گندم‌ دارند، گفت: اگر شرکت بازرگانی دولتی پول ندارد چک ۲۰ روزه به آنها بدهد.
به گزارش جهان، ناصر توکلی معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: به گفته مسئولان خرید تضمینی تاکنون ۵ میلیون تن گندم از کشاورزان ایرانی خریداری شده است که اگر میزان خرید بخش خصوصی هم به آن اضافه شود، خرید امسال گندم از ۸ میلیون تن فراتر رفته است.

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی افزود: این میزان خرید تضمینی گندم در حالی صورت گرفته است که شرکت بازرگانی دولتی تاکنون ریالی از بابت مابه‌التفاوت افزایش نرخ گندم (از ۷۲۰ به ۸۰۰تومان) به کشاورزان نداده است.

وی همچنین گفت: به گفته خود مسئولان خرید ۷۰۰ میلیارد تومان نیز به کشاورزان بدهکار هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: مراکز خرید نیز در شرایط کاملا نامناسبی است و در بسیاری موارد حتی فاصله آنها از همدیگر صد کیلومتر است، با توجه به اینکه کشاورزان کشور خرده‌پا و پراکنده در سطح وسیعی هستند، نیاز است مراکز خرید به صورت شبکه‌ای و ساز و کارهای خرید متناسب با کشاورزان داشته باشد.

*تا پایان فصل خرید یک میلیون تن گندم دیگر خریداری می‌شود

وی تصریح کرد: در صورتی که بدهی کشاورزان و پول خرید آنها به موقع پرداخت شود، مطمئن هستم میزان خرید تضمینی تا پایان فصل برداشت یک میلیون تن دیگر نیز اضافه خواهد شد.

*اگر پول ندارید چک ۲۰ روزه به کشاورزان بدهید

معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: حتی اگر به کشاورزان در قبال خرید گندم‌هایشان چک و سفته ۲۰ روزه هم تحویل دهند، آنها ترغیب خواهند شد تا گندم بیشتری به مراکز خرید تحویل دهند.

*پیش بینی تولید ۱۲.۵ میلیون تن گندم محقق شده است

توکلی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که حتی خرید ۸ میلیون تن گندم نیز با پیش ‌بینی ۱۲.۵ میلیون تنی تولید گندم فاصله دارد، گفت: سالانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن به عنوان بذر کشاورزان استفاده می‌کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در صنعت ماکارونی مصرف می‌شود، ۷۰۰ هزار تن نیز کشاورزان خود مصرفی دارند و حدود یک میلیون تن نیز در صنعت دام و طیور استفاده می‌شود و حدود ۵۰۰ هزار تن نیز در صنف صنعتی شیرینی‌پزی و نان فانتزی استفاده می‌شود که مجموع اینها با آنچه که قبلا از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده بو، مطابقت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *