چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بالاخره بازار خریدتضمینی گندم به‌آرامش رسید

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 451776
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان با ثبت رقم ۸ میلیون و ۸۰ هزارتن پایان یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی قنبری با بیان اینکه مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال مانده مطالبات گندم‌کاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین شده تا به حساب کشاورزان واریز شود، اظهارداشت: امسال بیش از ۹۴ هزار میلیارد ریال برای خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم به کشاورزان پرداخت شد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، با خرید این مقدار گندم و پرداخت کامل بهای آن به گندمکاران، فصل خرید تضمینی سال ۱۳۹۴ به پایان رسید.

وی با اشاره به خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم گفت: امسال ۱۰۲۲ مرکز خرید مستقر در سراسر کشور توانستند با تحویل گرفتن بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله گندم از کشاورزان، فصل خرید تضمینی گندم داخلی را با موفقیت به پایان برسانند.

قنبری اظهارداشت: رقم پرداختی به کشاورزان ۹۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار تن گندم دروم نیز خریداری شده است، عنوان کرد: با توجه به مزیت نسبی صادرات گندم دروم، شرکت بازرگانی دولتی ایران برنامه صادرات ۴۰۰ هزار تن از این محصول را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: امسال با وجود کاهش بارش‌هاحدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم بیشتر از سال گذشته در کشور خریداری شد ضمن اینکه با وجود ذخایر راهبردی این کالا، نیازی به واردات گندم برای تامین آرد مورد نیاز واحدهای خبازی نداریم.

قنبری با اشاره به برنامه‌ دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکید کرد: دولت امسال گندم را به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵۵ تومان از کشاورزان خریداری کرد که با احتساب هزینه‌های جانبی قیمت تمام شده آن به ۱۲۵۰۰ ریال می‌رسد.

وی ادامه داد: این در حالی‌است که دولت این گندم را با قیمت ۶۶۵ تومان به خبازان می‌دهد تا نان مصرفی مردم با قیمت پایین تری تامین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *