جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۱
۲۸
زاکانی در نطق میان دستور:

بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی درباره صوت منسوب به وی هستیم

ماجرای نقل قول کذب هاشمی درباره خرید رای در انتخابات 88
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 310905
نماینده تهران با بیان اینکه هیچ علاقه‌ای به آسیب خوردن به آقای هاشمی نداریم، گفت: بی‌‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات نیز می‌خواهیم که موضوع را رسیدگی و اطلاع‌رسانی کند.
بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی درباره صوت منسوب به وی هستیم
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: این روزها یکی از سخت‌ترین برهه‌های تاریخ تقابل نظام سلطه به رهبری آمریکا را با انقلاب اسلامی می‌گذارنیم که نقطه تقابل اصلی آن در سوریه رقم می‌خورد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: جنگ در سوریه جنگ مذهبی و جنگ بین سنی و شیعه نیست، چرا که اکثریت ملت و ارتش سوریه و برادران اهل تسنن، خود قربانی تروریسم هدایت شده از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع منطقه هستند و صد البته جنگ بین دولت دوست سوریه نیز نیست که آن هم دروغی آشکار است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه اخیرا آمریکا و همپیمانانش باز به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی خود را مهیای حمله به سوریه کردند، خاطرنشان کرد: ما ضمن محکوم کردن استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، بیان می‌داریم که ما‌ه ها قبل از طرف وزارت خارجه ایران اسناد تحویل مواد شیمیایی به تروریست از سوی کشورهای مرتجع منطقه در اختیار سازمان ملل قرار گرفته بود و این موضوع نیز اخیرا توسط آقای ظریف مورد تأکید قرار گرفت و البته انتظاری هم جز این از تروریست‌های جهانی، سوریه و حامیان آنها نیست.

زاکانی با بیان اینکه با کمال تعجب اخیرا صوتی منسوب به جناب آقای هاشمی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است که حرف‌های بسیار نادرست و خطرناکی را بیان کرده است، تصریح کرد: این مسئله از دو حالت خارج نیست، اول اینکه این صوت ساختگی و جعلی است که در این صورت همه ما از این موضوع خوشحال خواهیم شد، چراکه هیچ علاقمندی به آسیب خوردن به جناب آقای هاشمی نداریم، اما اسلام و نظام اسلامی را بالاتر از همه چیز برمی‌شمریم و معتقدیم هر کسی در مقابل اسلام بایستد، به آتش قهر الهی خواهد سوخت.

وی ادامه داد: بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات نیز می‌خواهیم که این موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند.

نماینده تهران با اشاره به صورت دوم این مسئله بیان داشت: در صورتی که این صورت واقعی باشد و حرف‌های نادرست را آقای هاشمی زده باشد به نظرم باز از سه صورت خارج نیست اول اینکه وی قصد تضعیف جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه را دارد که البته این صورت نزد بنده منتفی است.

زاکانی ادامه داد: اما صورت‌های دیگر اینکه یا اطلاعات غلط به آقای هاشمی داده شده و یا برداشت غلط از اطلاعات کرده است، که در صورت صحت نوار منتشر شده، بنده این دو صورت را محتمل می‌دارم، از این رو یک نکته را ذکر می‌کنم که ثابت شود اینگونه بیان‌ها در دوران گذشته هم سابقه داشته است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: در تاریخ ۲۶/۳/۸۸ تعیین چهار روز بعد از انتخابات بنا بر مأموریتی از مجلس به همراه پنج نفر از نمایندگان که آقایان ابوترابی، نادران و کاظم جلالی که هم اکنون در مجلس نهم نیز هستند، جلسه‌ای را با آقای هاشمی داشتیم و وی نکات متعددی را گفت و بیان کرد که برای تقلب در انتخابات دلایلی وجود دارد.

وی افزود: از جمله ذکر کرد که آقای ری‌شهری در دیداری که با آقای هاشمی داشته گفته است که یکی از کارمندان زیرمجموعه آقای ری‌شهری یک هفته قبل از انتخابات یعنی در تاریخ ۱۵/۳/۸۸ در زادگاه خود در یکی از روستاهای اطراف قم به دیدار پدر خود رفته است و بعد از لحظاتی پدر وی به او مراجعه کرده و در پاسخ به سؤال فرزند خود، یعنی کارمند مجموعه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با نشان دادن انگشت سبابه خود که با جوهر رنگی شده بود، گفته است که من در قبال دریافت ۵۰ هزار تومان پول، به آقای احمدی‌نژاد رأی داده‌ام.

با تعجب پرسیده شد که یک هفته قبل از انتخابات و اینکه آقای ری‌شهری این صحبت را کرده‌اند و آقای هاشمی بر آن تآکید ورزیدند با کمال خوشبختی موضوع توسط آقای اژه‌ای وزیر وقت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و در حضور همگان از جمله آقایان هاشمی و ری‌شهری دروغ بودن این ادعا را بیان داشت و جالب اینکه در همان جلسه آقای ری‌شهری اصل موضوع را سؤال کرد و در همانجا به آقای هاشمی اعتراض کرد که من چه زمانی اینگونه به شما گفته بودم و این نقل را تکذیب کرد.

زاکانی افزود: در زمینه موضوع شیمیایی سوریه چیزی نیست که ما با اغماض با این موضوع برخورد کنیم و البته فرصت محدود است و حرف‌های از این دست بسیار.

نماینده تهران ادامه داد: ما متأسفیم که دشمنان به اسلام ظلم می‌کنند و به انقلاب اسلامی و مسلمانان جفا و اینگونه با مصالح اسلام و امت اسلامی بازی می‌کنند، به هر حال توصیه می‌کنیم کسانی که خودشان را صاحب نظر در مسائل بین‌المللی می‌دانند و ادعا می‌کنند که مدارکی در استفاده از مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه دارند، این مدارک را در اختیار آمریکا و اوباما قرار دهند و آنها را از سردرگمی ادعاهای بی‌دلیل‌شان در آورند که حتما اسباب تشکر آنها و زمینه حمله به سوریه را فراهم خواهند کرد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حاج علی خدا خیرت بده که همیشه در خط مقدم جبهه حقی برادر
سینا
Iran, Islamic Republic of
تکفیری‌ها اینجا هستند و منفی میدن!؟
زهرا
باید غربال شویم...
این فتنه هم به یاری خدا به نفع اسلام ومسلمین وبه رسوایی جبهه نفاق به انتها میرسد ان شاء الله
محمد
واقعا برای خودم متاسفم که در انتخابات مجلس به اقای زاکانی رای ندام.واقعا به شخص ایشان افتخار میکنم
سرباز اسلام
خدا حفظت کنه آقای زاکانی
کاش نیمی از بینش سیاسی شما رو برخی متصدیان مناصب نظام داشتند تا از جبهه انقلاب صدائی واحد به گوش دشمنان می رسید.
hassan
Iran, Islamic Republic of
باسلام برادر زاکانی امیدوارم همیشه در خط اسلام وانقلاب باشی خدا خیر دو دنیا به شما عنایت کند که با صلابت و بسیار منطقی وبا استدلال قوی ابروی بچه های حزب اللهی را حفظ کردی
حامد
اقای زاکانی خدا حفظت کنه . واقعا ادم بابصیرتی هستی
مجید مجد
United States
انصافا تعریف نباشه واقعا این یعنی شجاعت
خسته نباشید
آقای "جهان" چرا نظر منو درج نمیکنی !!
لطفا به رسالت خودتون پایبند باشید.
منظور؟!
یک نفر
زاکانی از رای 24 خرداد ناراحت است وبس. ....
الان چه ربطی داره
شربتیان
بعد از انتخابات خیلی از اصولگرایان روزه سکوت گرفته اند و در مقابل هتاکیها به ارزشهای انقلاب هیچی نمیگویند اما زاکانی هم در جریان رای اعتماد و هم پس از آن مردانه ایستاده. آقای زاکانی امیدوارم تا آخرش همینگونه بایستی
زاکانی مچکریم
خانواده آقای هاشمی ازجان این ملت چه می خواهند؟
حمید رضا
امام خمینی: و اى مسلمانان در همه بلاد و اقطار عالم بپاخيزيد! واى علماى اعلام جهان اسلام به داد اسلام و بلاد مسلمين و مسلمانان برسيد! و در هر گوشه و كنار، همچون ملت ايران و دولت آن و علما و بزرگان اين سامان، دست رد به سينه ستمكاران غرب و شرق زنيد، و عمال و كارشناسان دروغين و مستشاران نفتخوار آنان را از بلاد خود بيرون بريزيد؛ و همچون سلحشوران ايران، شهادت را بر ذلت و شرف اسلام و انسانى را بر رفاه و عيش چند روزه توأم با خوارى و شرمسارى ترجيح داده، و در ميدان نبرد سياسى و نظامى بر آنان چيره شويد؛ و از هياهوى تبليغاتى آنان باك نداشته باشيد كه خداوند تعالى با شماست: إِن تَنصُروا اللَّهَ ينَصُرْكمُ و يُثبِت أَقدامَكُم
Iran, Islamic Republic of
اونی که منفی داده چی فکر میکنه واقعاً؟!!!
خدا به آقای زاکانی خیر دهد و ایشون را سلامت بدار د برای نظام و انقلاب و اسلام
هدایت
United States
آیت الله هاشمی کهولت سن دارند و شاید دچار الزایمر شده باشند و ممکن است که اسم امریکا و سوریه را اشتباهی به جای هم بکار برده باشند
چرا سعی در پنهان حقیقت داری اخوی؟ شکستن شیشه بانک ایستگاه های اتوبوس اون کف وسوت وپاره کردن عکس امام توسط اصلاح طلبان رامیشه پنهان کرد تازه 2ماه گذشته بزار 2سال بگذره اقا با پول های گران دانشکاه خوش میگذره
Iran, Islamic Republic of
قدیم ها این یک دعا بود: پیر شوی جوان
اما با دیدن حال و روز بعضی ها در نزدیک 80 سالگی میشود گفت که همیشه هم دعا نیست!!!! نفرین و ..
یاسر
بابا اقای هاشمی ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
مردم ازهاشمي توقع داشتندهمان روزاول كتباتكذيب ميكردندحتي اگرفايل صوتي وتصويري هم دروغ باشه تعلل ايشان به معني موافقت باان است
مهنا
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز تو كه جيگر نداري نظر دو تا مخالفو بزني بهتره بري خونتون
رضا
جهان جان پارکینسون میدونی یعنی چی؟
رشید
اینکه ناتوانی جسمی و ذهنی وی باعث شده نتواند مصلحت خود و کشور خود و مردم منطقه را تشخیص دهد بسیار روشن است.
من با بخش اول سخنان اقای هاشمی موافقم که گفتند کشور دارای مشکلات و چالش های بسیاریست ولی در مورد سوریه خیر موافق نیستم.
Iran, Islamic Republic of
چه صبر بیهوده ای