جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۲

هاشمی چه چیزی را تکذیب کرد؟!

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 311707
یعنی بالاخره متوجه نشدم که آقای هاشمی که می گویند صدای فایل صوتی و نقل آن جعلی است؛ آیا مواضع منتسبه به خودشان در این فایل صوتی را هم جعلی می دانند یا نه؟!
به گزارش جهان، مسعود یارضوی در وبلاگش نوشت:

_ آقای هاشمی چند ساعت قبل طی سخنانی، فایل صوتی منتشر شده از ایشان که حاوی مواضع ضد سوری بود را بصورت کلی تکذیب کردند.

من هم همانطور که می دانید دو روز قبل در تحلیلی نوشته بودم که آقای هاشمی هرگز دست به تکذیب غیر کلی و دقیق این سخنان نخواهد زد.

در آن تحلیل همچنین این دو بند را هم آورده بودم:

"و ضمناًتر اينكه تكذيب و تأييد كلي هم به درد كسي نمي‌خورد! اينكه جنگ بايد در سوريه تمام شود و ما مخالف استفاده از سلاح شيميايي هستيم و سوريه دوست ايران است مواضع خوبي هستند اما براي ماجراي فايل صوتي و آقاي هاشمي بي‌كاربردند و رافع مسئوليتي كه در اين رابطه به صورتي جدي متوجه ايشان شده، نيستند.

ما منتظر هستيم كه اين جمله را از لبان مبارك آقاي هاشمي بشنويم:

"فايل صوتي كه به بنده منتسب شده و پيرامون مسائل سوريه است، كاملاً جعلي است و بنده اساساً و با ادله عقلي و ساير مستندات، واقف هستم و اعتقاد دارم كه استفاده از سلاح شيميايي در كشور سوريه، توسط تروريست‌ها و با حمايت آمريكا و عربستان صورت گرفته است"

صحبت های آقای هاشمی را از سر تا ته و مثل همیشه دقیق خواندم و راستش را بخواهید غیر از همان چیزی که در تحلیل دو روز قبلم نوشته بودم؛ چیزی ندیدم.

یعنی بالاخره متوجه نشدم که آقای هاشمی که می گویند صدای فایل صوتی و نقل آن جعلی است؛ آیا مواضع منتسبه به خودشان در این فایل صوتی را هم جعلی می دانند یا نه؟!

یعنی قبول دارند که سوریه علیه مردمش از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و این کار، کار آمریکایی ها و عربستان است یا خیر؟!

از سوی دیگر این را هم متوجه نشدم که آقای هاشمی بالاخره موضعشان درباره قاتل اصلی کشته شدگان سوری چیست و اعتقاد دارند که بیش از یکصد هزار زن و مرد و کودک سوری را بشار اسد قتل عام کرده است یا تروریست های مزدور آمریکا و عربستان و ترکیه!

می خواهم بگویم اینکه آقای هاشمی بصورت کلی بگویند حرف هایی که طی دو مقطع علیه سوریه از ایشان منتشر شده کذب است دردی را از بابت پیامد سوء انتشار سخنان ایشان و پیامی که آمریکا از این بابت گرفته دوا نخواهد کرد.

و باز هم همانطور که عرض کردم این قضیه باید با عبارت هایی صریح پیرامون سوریه و رخدادهایش توسط ایشان تکذیب شود نه فقط با کذب خواندن یک فایل صوتی! که پیش از این هم بصورتی دیگر تکذیب شده بود. (منظورم از عبارت های صریح، مثلاً مواضعی است که لاوروف و پوتین درباره سوریه می گیرند!)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دو پهلو كه ميگن اينه؟
شاید چون حرف دلش با زبونش فرق میکنه دو پهلو میگه که دل و زبون هر دو راضی بشن!