سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
«پنج جرعه تشنگی» کتاب جدید محمدرضا زائری

کتابی درباره گفتگوی خداوند با بندگان

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 310662
کتاب «پنج جرعه تشنگی» اثر حجت‌الاسلام محمدرضا زائری به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت توسط انتشارات سروش راهی بازار نشر شد.
کتابی درباره گفتگوی خداوند با بندگان
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کتاب «پنج جرعه تشنگی» با عنوان کلی «سوره نیاز» اثر حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در آستانه ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب در پنج بخش (جرعه) با نام‌های «مژده دهید»، «خبری خوش دارم!؛ آلبوم عکسهایتان را با خدا ورق بزنید!»، «همه مهربان می شوند!»، «فرشته هایتان را بشمارید!» و «شما به اندازه آرزوهایتان بزرگ تدوین شده است.

حجت الاسلام زائری نویسنده این اثر درباره روایت پنج جرعه تشنگی گفت: این اثر تلاشی نو در جهت ارتباط معنوی با مخاطبان به ویژه نسل جوان است. متنی که برای ماه مبارک رمضان نوشته شد، بازخورد خوب و مثبتی داشت و در فضایی متفاوت با توجه به تجربه مشابه درباره کتاب تنهایی، پیشنهاد شد جرعه‌های تشنگی هم به صورت کتاب، چاپ شود.

وی افزود: این کتاب به تعبیری، گفتگوی خداوند با بندگان است و گاهی این گفتگوی صمیمانه با لطافت و معنویت خاص ماه مبارک رمضان آمیخته شده و یک تجربه جدید در نوع خود به شمار می‌رود. ممکن است مخاطبان درباره فضای غیر رسمی ادبیات دینی این کتاب هم نظراتی داشته باشند، اما به نظرم این موضوع یک حسن و نقطه قوت برای کتاب است. زیرا حرکت و نوشته در این موضوعات از حوزه هایی است که باید به طور جدی روی آن کار کنیم و ارتباط خود را با نسل جدید با زبان آنان برقرار کنیم.

این محقق ادامه داد: کتاب حاضر تلاش و تجربه‌ای جدید برای ارتباط‌گیری با عامه مردم به ویژه نسل جوان است، زیرا در این کتاب چند بخش مانند «آلبوم عکس‌هایتان را با خدا ورق بزنید» و «فرشته‌هایتان را بشمارید» را با تعابیر متفاوت به‌کار برده‌ایم که سبک نگارش آن محدود به ماه مبارک رمضان نیست و غیر از ماه رمضان و در زمان‌های دیگر نیز می‌توان از آن استفاده کرد. زیرا با یک ادبیات نرم و لطیف و نثر جدید به معنویت متصل می‌شود که امیدوارم مورد توجه مردم و نسل جوان قرار گیرد.

چاپ اول این اثر با ۶۴ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *